Vyhovuje, lenže ja v podstate jazdím 1-prevodník. V tom je "problém". Na jazdu po ceste mám zimáka. Nie som zase taký dupač, že by som točil priemery nad 30, takto mi bohate stačí 40-18(16), pričom 40-14 a 40-12 radím len pri jazde z kopca, príp. v šprinte, za autobusom a 40-11 skôr len ako parkovačku.
18.05.2012 - 11:31:02
00
miro nemyslim ze 38 pilka je malo na cestu. sam ju mam a v pohode. kazeta 11-34
18.05.2012 - 12:10:35
00
1 prevodník? to už čo vymýšlaš za kombinácie omg, ďalší stupeň je kolobežka? ja na jazdu po ceste mám CX :D ale ani na MTB sa proste občas asfaltu nevyhneš a na maratónoch už vôbec nie, tam je toho asfaltu vždy požehnane..

mne je 36-11 na ceste občas málo a som fakt jak vrtulník.. a ak sa ide v háku za niekým tak je to fakt náročné utočiť..
18.05.2012 - 12:22:26
00
Každému iné sedí. Jednoducho mi 2 zuby na kazete do + alebo 1-2 do - na prevodníku chýbajú. Argument s pretekmi je neopodstatnený, keďže nepretekám.
18.05.2012 - 12:46:31
00
tak prečo jazdíš teda ten jednoprevodník keď ti nesedí a chýbajú resp prebývajú ti tam zuby?
18.05.2012 - 13:12:36
00
Inak ked uz tu spominate tu rychlost na jednotlivych prevodoch... da sa to lahko spocitat :-) Ja som si to nahodil do Excelu (vid. priloha) ked som si prerabal bike na Singel-speed a rozhodoval sa aky prevod pouzit.

Nakoniec som vsak zisitl ze aj tak moc na vyber nemam kedze z povodnej 38x15 mi retaz pri velkom zabere preskocila na 38x16 a tak som kvoli kratsej retazi musel upravit uchytenie kolesa.
Vcera sa mi vsak retaz roztrhla a musel som ju skratit o 2 clanky... takze som mal na vyber 28x23 (nedalo sa, vyskakovalo z prevodnika a maximalku som mal 20km/h) alebo 38x14 (koleso skoro vyskocene z patky). Nechal som to zatial tak (kym nenajdem clanky), po meste sa to da, sice tocim 60-70 otacok.

PS: Na 9sp horaku mam XT kluky s prevodnikmi 22-32-44. Mohol by som prevodniky 32-44 nahradit jednym prevodnikom 38?
18.05.2012 - 13:12:49
00
radenie 22-38 bude dosť velký skok..
18.05.2012 - 13:22:04
00
tak prečo jazdíš teda ten jednoprevodník keď ti nesedí a chýbajú resp prebývajú ti tam zuby?

Nerozumiem, čo nechápeš. Na Félixovi mám 2-prevodník 40/27 s kazetou 11-34, na Matesovi 1-prevodník 40 s kazetou 11-32 (všetko v profile). Čo-to som odjazdil, tak asi viem, čo mi viac sedí. Preto som prešiel zo 44/32/22 cez 44/32 na 40/27. Na zimákovi som začal na 44, potom som kvôli jazde v teréne a kopcoch dal 44/32 a teraz som na 40. Vždy s kazetou 11-32 (34-ku mám na kolesách do terénu). Zimák je stavaný na bežné kopce, čo máme na Slovensku (odskúšané BA-RA-BA, 666,68 km, najťažší som ani nepoužil). Félix je do terénu a nakoľko vozím grip shift (a taktiež "kdyby něco"), mám tam 2-placku. Inak by som nahodil 1-prevodník (ideálne 38 a 11-36 na 10-speed). Aspoň na skúšku. :-D "Problém" súčasného riešenia je ten, že prakticky radím len vzadu. Malá príde k slovu len v špecifických a ojedinelých prípadoch. Nevidím totiž dôvod, prečo sa hrať s prešmykom, keď stačí získať dozadu nejaké zuby (13-36) alebo vpredu ubrať (38). Potrebujem skôr tie ľahšie, ťažšie sú mi na 2 veci (ako som písal, nedupem za náklaďákmi a 40-11 vydá s prehľadom na 50+ km/h). Vidím to teraz, keď viacerí prešli na 2-placku. Roman má veľkú 39 a kazetu 11-36, Tomáš 40 a 11-36. Obaja majú "najľahší" prevod ľahší odo mňa. A dovolím si tvrdiť, že jazdia silovejšie. Z toho vyplýva, že logicky strácam, lebo keď si oni dajú veľká-veľká, ja musím ísť zo sedla, točiť "silovo" (na moje pomery) alebo zhodiť na malú. A to je zbytočné. Preto po odpísaní súčasnej veľkej placky idem do 38-čky. Potom sa uvidí, či som spravil dobre. Ale myslím, že to bude zase lepšie.
18.05.2012 - 13:42:06
00
24/38 sa už bežne predáva .. 22 prešmyk hádam zvládne tiež :) akurát musíš počítať stým skokom aby si si neuvrtel nohy
18.05.2012 - 13:42:28
00
Hmm, mozno by asi bola lepsia ta 36-tka. Ja totiz v lese velky prevodnik vyuzivam velmi malo (nad 25km/h), skorej v strmych kopcoch maly a po ceste s horakom nejazdim (okrem presunu do lesa). Pozeram ze v Bike-discounte sa predavaju trekingove SLX FC-M661 36t za 19 eur alebo XT FC-M761 36t za 22 eur. Tak to by sa dalo nahradit tie 2 prevodniky len jednym... vidim ze sa predavaju aj cele kluky SLX FC-M665 Crankset 36-22, ale to by bola draha investicia :-)

PS: Este taka hlupa otazka... ked sa zhadzuju prevodniky treba demontovat aj kluku z bicykla, alebo sa to da aj bez toho? Mam totiz ztrhnuty zavit na kluke, horko-tazko som ho pri vymene stredu nejak zatiahol torxom a obavam sa ze odtiahnut ho bude nemozne...
18.05.2012 - 13:54:48
00
bez demontovania kluky zhodíš len najväčšiu pílu, ak chceš meniť stredný alebo malý prevodník musia kluky dole..
18.05.2012 - 14:08:36
00
Dik, myslel som si... tak to budem musiet este premysliet, ci mi to za tie problemy stoji :-) Hadam sa mi to podari, ked sa dobre pripravim.
18.05.2012 - 14:15:35
00
Peto 02, Tmax ja som isiel do jednoprevodniku tiez, len zhodenim najmensieho a najvacsieho , ostal mi len stredny 32z (kluky Deore xt 10sp) a vzadu 11-36 10sp kazeta ,, da sa na tom vsetko okrem nahanania sa za nakladakom po asfalte :-) ,, mne to takto plne vyhovuje 1x10,,, v teme pohon 1x10 som nechal aj fotos :-)
18.05.2012 - 14:42:02
00
vám už tých jedno a dvoj predodnikov drbe nakompletku
18.05.2012 - 20:10:14
00
Peto02 kombinácia 40/24 alebo 42/24 funguje normálne. Tiež som sa toho bál. Veľké prevodníky Gebhardt s kompletným nábehom radia spoľahlivo.

lapaloma, prečo by mal mať prešmyk problém? Skok medzi prevodníkmi je OK. Treba následne o tri vzadu (s gripshiftom pohodička), čo je zhruba obdoba radenia pri kompaktoch na cestnom. Tam mi ale vyhovuje zase niečo iné...
18.05.2012 - 21:24:40
00
keyboard_arrow_up