Lokalizácia
Formulár sa odosiela
K tomu zastaniu v kopci.
Po prvé - toho zastavovania bude menej, keď mi za cca týždeň príde 42t pastorok, zatiaľ sa len testujem na 30-36. Po druhé, čo je vlastne zlé na zastavovaní? Začal som teraz jazdiť s týpkom, čo je výkonnostne sedem tried nado mnou, nestíhateľný ani do kopca, ani z kopca (zámerne s ním chem chodiť, aby som mal silnejšiu motiváciu). Kopce zvláda na absurdne ťažkom (z môjho pohľadu) prevode, vďaka čomu má tempo aj do kopca a keď už ide do tuhého - je nejaký veľmi strmý a zároveň dlhší úsek, tak zosadne. Nie preto, že by to nevytiahol, ale povie, že to nemá význam siliť. Snažím sa pochopiť tú odlišnú "filozofiu" - on si nepotrebuje dokazovať, že niečo vytiahne, lebo s jeho nohami a prevodom 34-42 čo má, by on vyliezol aj po kolmej stene - ale načo to robiť, keď to pohodlnejšie a rýchlejšie je vykráčať a potom si zase zajazdiť, keď už sa ten bicykel aj hýbe, nie len posúva o centimetre. Ja som ešte stále viac naklonený filozofii nezosadať z bicykla a hrdinsky šľapať rýchlosťou 3km/h, ale čoraz viac začínam rozumieť, prečo to možno nie je najlepší nápad.
Zobraziť komentár 14.11.2014 - 21:30:27
00
chukko - tu som.
Ja jednoducho potrebujem ist 40+ po ceste po doline z kopca a aj vyliezt strminy. Takze mne dokonale vyhovuje 3x10. Tych par gramov navyse mi vobec nevadi. Vacsinu casu jazdim na strednej pile tak, ze kamarati sa ma uz davnejsie pytali, ci nechcem 1x10. Lenze ja aj tie krajne prevody jednoducho potrebujem aby som mal univerzala. Keby som chrtil, tak mozno riesim 1x10 a na kazdy maraton iny prevodnik.

Ale naco ?

PS: Len co by som dal na Horala Krejzi.
Zobraziť komentár 14.11.2014 - 21:34:04
00
@will isteze - len potreba chrtit uz podla mna spada skor k pretekarom ako k rekreacnym jazdcom. Pre teba je ten rozsah maly - to suhlasim. Ale pride mi to ze takych ludi je vyrazna mensina (mozno nie na fore - ale to moze suvisiet s faktom ze na fora chodia hlavne nadsenci co skor jazdia vela a rychlo).
Zobraziť komentár 14.11.2014 - 21:41:38
00
Kazdy jazdime nieco ine a kazdemu vyhovuje nieco ine. Len sa mi paci tie reci, ze je to to iste ako dvojplacka, len musim obetovat najlahsi alebo najtazsi prevod pripadne oba a odstupnovanie je na prd. :)
Zobraziť komentár 14.11.2014 - 21:49:26
05
:D :y:
Zobraziť komentár 14.11.2014 - 21:56:23
00
Mne by sa pacilo nemat presmyk a na vacsinu par hodinovych vyjazdov tu na okoli by mi to s najmensim moznym prevodnikom stacilo. Ale na celondenky nie. Nemozem tlacit silou do pedalov a napr. v tiahlych stupaniach by mi chybalo aj to jemnejsie odstupnovanie. Ked ma ale niekto zdrave klby, tak to vidi pochopitelne inak. :)
Zobraziť komentár 14.11.2014 - 22:00:34
00
Nikto nikoho do ničoho nenúti možnosti na výber je kopec...
Zobraziť komentár 14.11.2014 - 22:20:29
01
Ja jednoducho potrebujem ist 40+ po ceste po doline z kopca a aj vyliezt strminy. Takze mne dokonale vyhovuje 3x10. Tych par gramov navyse mi vobec nevadi. Vacsinu casu jazdim na strednej pile tak, ze kamarati sa ma uz davnejsie pytali, ci nechcem 1x10. Lenze ja aj tie krajne prevody jednoducho potrebujem aby som mal univerzala.


Moja reč. Ale keďže rád skúšam nové veci, tak som zvedavý, či sa nedá oželieť tých pár prevodov na kraji a zároveň príliš nemeniť štýl jazdy. Na jednom kraji popracovať na sile a na druhom na kadencii. Popravde sa skôr obávam straty toho rýchlejšieho prevodu, ale strácam len jeden, takže na kadencii zas tak veľa nebude treba pridávať. Uvidíme, možno to bude priveľká zmena a vrátim sa späť.
A nie, nejde len o gramy, ale napríklad aj o to - hlavne v tomto mokrom roku- že už mám plné zuby (aj doslova) tých hŕč blata a lístia okolo prešmykača.
Zobraziť komentár 14.11.2014 - 22:23:46
00
S kratkymi jazdami je to v pohode. To mam sily dosť a nepotrebujem malu pilu. Problem je po 4+ hodinách. Vtedy jednoducho nohy nejdú, lebo nemám natrénované. Na dlhých maratónoch tie posledné kopce štrikujem na malej píle a pozerám, že to neni možné aky som vymletý.

Trochu ma irituje to presadzovanie jedného boha pre všetkých. 1x10 jednoducho nepokryje všetky požiadavky bežného bikera. Ale v XC môže byť rýchlešie.
Zobraziť komentár 14.11.2014 - 22:50:19
00
Kazdy mame inu predstavu o tom co je to bezny biker :)
Zobraziť komentár 14.11.2014 - 23:02:57
00
pre mna je vyznam jednoprevodnika hlavne v dolekopcovom jazdeni. ked mi na pretekoch 4s po starte spadla retaz,skoro ma porazilo.pokial sa da mat jednoprevodnik,s ktorym zvladnem aj vyslapy,tak je to ideal.urcite by som to nepresadzoval ako najlepsiu volbu pre kazdeho,ale tazko opisat,ako dobre sa s tym jazdi.po prvej jazde som citil navykovost toho.
Zobraziť komentár 14.11.2014 - 23:56:33
02
Už to bolo napísané vela krát,tak ešte raz-jednoprevodník nie je vhodný pre každého,tiež sa nehodí na všetky typy jazdenia,to tu nikto netvrdí,bodka.
Naopak sa hodí na jazdenie typu Trail/AM/EN kde je rozsah prevodov 11 - 42 (alebo pri Sram XX1 je rozsah 10 - 42 ) pri zvolení vhodnej velkosti prevodníka dostačujúci na katšie niekolkohodinové výjazdy,keby to tak nebolo,asi by to nikto nejazdil,bodka.
Samozrejme treba mať trochu v nohách,tiež jednoplacku neradím tomu,kto má problémy s kolenami alebo iné zdravotné problémy ,občas treba pošlapať silovo,keď sa objaví nejaké príkrejšie stúpanie-ale aj to sa dá poriešiť,zosadnúť a kúsok potlačiť :)
Zobraziť komentár 15.11.2014 - 08:01:14
01
Existuje minimalne jeden pripad, kedy sa neda zosadnut /bez neblahych nasledkov/ a tlacit :lol:
Zobraziť komentár 15.11.2014 - 08:49:03
00
taký prípad som mal minulú nedelu,keď sme sa dostali na zvážnicu Hrubý vývoz,asi 500 metrový úsek riedkeho blata,zosadnúť by znamenalo zapadnúť minimálne po členky do riedkeho smradlavého bahna,prevodom 24/36 som to ledva prehrabal-a to je len mierne stúpanie ...
Zobraziť komentár 15.11.2014 - 08:55:07
02
pre mna je vyznam jednoprevodnika hlavne v dolekopcovom jazdeni. ked mi na pretekoch 4s po starte spadla retaz,skoro ma porazilo.pokial sa da mat jednoprevodnik,s ktorym zvladnem aj vyslapy,tak je to ideal.urcite by som to nepresadzoval ako najlepsiu volbu pre kazdeho,ale tazko opisat,ako dobre sa s tym jazdi.po prvej jazde som citil navykovost toho.


tá návykovosť tam asi bude,už sa normálne teším,že znovu pojazdím jednoplacku ...
trocha "histórie" fotka z Januára 2014 , na 26" palcových kolesách prevodník RaceFace NW 32 z. + kazeta Werk 11 - 40 , bolo to fajn , ale teraz to bude lepšie , hlavne vtedy nebolo ešte to špeci ramienko RAD Cage na prehadzovačku , to je velmi dôležitá súčiastka aby to šlapalo ako hodinky,vidno že niekto aj premýšla:
http://int.oneupcomponents.com/products/rad-cage

Prílohy:

P1230007.JPG
P1230007.JPG 473.16 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 15.11.2014 - 09:23:27
00
keyboard_arrow_up