Lokalizácia
Formulár sa odosiela
toto mi napisali z dema.sk (predajca / dovozca nabojov novatec)
Kód:

V segmente nabojov pre MTB vozime zatial vsetky s orechom pre Shimano kazety 9/10S. Na Shimano 11S su dostupne len XD612SB (cyklokrosove naboje, pouzitelne aj na MTB)
Pre SRAM 11S su k dispozicii naboje D772SB-X12-XD.

V skupine cestnych nabojov sme tento rok zacali dovazat vsetky zadne naboje osadene orechom pre Shimano 11S vratene prilozenej 1,8mm podlozky, ktora umoznuje pouzitie aj 9/10S kazety.
Zobraziť komentár 14.11.2014 - 09:45:35
00
Cas cakania na nw prevodnik a 42t pastorok si kratim vyjazdmi na mojom sucasnom 3x10 systeme s tym, ze striktne pouzivam len strednu pilu. Do kopcov, kde som predtym siel do 22-36, dupem na 30 vpredu. Sem-tam pluca nestihaju a musim zastat na chvilku, ale inak to celkom ide. Hlavne, vyzera to viac ako jazda, menej ako slapanie kapusty v sude. Uz sa tesim na 1x10, pochybnosti sa rozplyvaju :).

Mne toto hlava nejak stale neberie. Pochopil by som to, ze niekto takto jazdi na tazkotonaznom biku, kde vyjazd je len nutne zlo, ale toto... Ale vsak nemusim vsetko chapat. :-)
Zobraziť komentár 14.11.2014 - 15:03:06
00
nahodou, fakt sa na tom celkom prijemne jazdi hore kopcom. a cloveka to donuti ist trochu tazsi prevod ako by bolo pohodlne, co ma aj celkom pozitivne ucinky na kondiciu.
Zobraziť komentár 14.11.2014 - 15:13:32
00
Ak toto hodnotis ako prijemne jazdenie, tak potom nemam co dodat - Sem-tam pluca nestihaju a musim zastat na chvilku. :D
Zobraziť komentár 14.11.2014 - 15:20:39
03
ved najlahsi prevod mam 0,76, takze 90% v pohode:)
Zobraziť komentár 14.11.2014 - 15:35:53
00
Mne obcas nestaci ani 0,65. :) Cim väcsia sracka, tym lahsi prevod. :)
Zobraziť komentár 14.11.2014 - 15:44:42
01
Ale predpokladam ze tebe zas nechybaju ani tazke prevody, ci? :)
Zobraziť komentár 14.11.2014 - 16:11:22
00
priznam sa, ze boj so stojkami neni moja oblubena disciplina, a pred tym som mal prevodovy pomer 0,72,cize nic dramaticke. aj tak som z mojho okolia spravidla posledny kto to vzda v sedle a ide kracat.
tazke nie, ale je to tak akurat na hranici. vsetko co je technicke a ma nejaky fun faktor, tam je to ok, ale krasna sucha hladka strma polna cesta, tam by som spalil loziska:)
Zobraziť komentár 14.11.2014 - 16:22:54
00
Ak toto hodnotis ako prijemne jazdenie, tak potom nemam co dodat - Sem-tam pluca nestihaju a musim zastat na chvilku. :D


S ťažším prevodom experimentujem zatiaľ len týždeň, dovtedy som tiež krútil 0,66 a nič proti tomu nemám, ale:
1. Neraz mi pri tom napadlo, prečo vlastne nejdem peši, bolo by to rýchlejšie. Iste, nejde len o rýchlosť, ale aj o to "dať to". No to by som potom mohol rozmýšľať aj tak, že dám dozadu 42 a vpredu si nechám 22 a to potom budem môcť liezť jak mucha po stene - hovadsky pomaly, ale liezť. Aj toto môže byť niekoho cieľ, ale mňa to už neláka.
2. S ťažším najľahším prevodom si nakladám viac a to pri športovaní má význam (nie nevyhnutne pre každého). Teraz dychčím jak pes, o pár týždňov to bude lepšie, tak je to vždy.
3. V neposlednom rade, proste rád skúšam nové veci a technické hračky okolo seba rád tweakujem. Kolega z práce jazdí 15 rokov a má v nohách desaťtisíce km a netuší, koľko má kde zubov. Minule sa počudoval, keď som mu vysvetlil, načo je na tlmiči a vidle ten gumený krúžok :).
Zobraziť komentár 14.11.2014 - 16:27:39
01
Tiež to tak jazdím od augusta, akurát podvodník mám 32 a najväčší pastorok 36 aje to ok, testujem, či bby 1x10 bolo pre mňa
Zobraziť komentár 14.11.2014 - 19:33:04
00
dumal som nad tým,ako odstrániť pri prerábke 10-sp. XT kazety na väčší rozsah ten nelogický skok ... 13-16-19-21-24 ... v plynulosti prevodov,spomenul som si,že kazeta Sram PG 1070 má iné odstupňovanie-vhodnejšie prevody na prerábku 1 x 10 ( 11,13,15,17,19,22,25,28,32,36 )
ako XT CS-M771(11-13-15-17-19-21-24-28-32-36 ) ak teda na rozšírenie rozsahu použijeme ten set z OneUp 42 z. a 16 z. pastorky (16 z. nahradí 15 a 17. z ),vznikne pri použití Sram kazety relatívne plynulá zmena prevodov bez toho nelogického skoku pri kazete XT , teda Sram 11 (+2) 13 (+3) 16 (+3) 19 (+3) 22 (+3) 25 (+3) 28 (+4) 32 (+4) 36 (+6) 42 namiesto XT 11 (+2) 13 (+3) 16 (+3) 19 (+2) 21 (+3) 24 (+4) 28 (+4) 32 (+4) 36 (+6) 42
ja budem používať prevodník 30 z. teda najlahší prevod bude na tieto kratšie zimné výjazdy 30/42=0,71 relatívne plynulo stúpajúci až po najrýchlejší 30/11=2,73 ...rozsah na naše Karpatské brdky úplne postačujúci (samozrejme ako už bolo vyskúšané,nehodí sa to na celodenné expedičné výjazdy 100 km+ )
možno sa niekomu zdá,že je to málo-nie je,už na jeseň som nahodil zimné prevody-kazetu 12-36 a prevodníky 24-32 , stačilo to na všetko, 11-36 a prevodník 30 z. je prakticky to isté ...
prečo sa vlastne vozí jednoplacka,keď je to to isté ako dvojplacka? :) to si treba vyskúšať,už len to že prešmyk ide na zimu do skrine mi stojí za to ...
Zobraziť komentár 14.11.2014 - 19:48:45
01
Ze ma jednoplacka pre niekoho resp pre nejake tereny vyznam sa s nikym hadat nebudem. Ale nepresviedcajte ma o tom, ze to je vhodne pre niekoho kto kvoli tomu musi zastat v polke kopca. A samozrejme, to ze jednoplacka je to iste ako dvojplacka, to si len zartoval, ze? :)
Zobraziť komentár 14.11.2014 - 20:05:25
01
Musí zastať, lebo ešte nemá 42 kazetu.
Záleží podľa toho aká dvojplacka. Na striedačku vozím 36/22-11/34 a 30 alebo 32-11/42. S tou 30-11/42 oproti dvojplacke stratím len najrýchlejší prevod, najľahší je niekde medzi dvomi najľahšími čo som mal na dvojplacke. Na jar a jeseň jazdím jednoplacku, v lete keď sa idú dlhšie výjazdy tak dvojplacku. Skúšal som či 32 nebude dosť rýchla aj na dlhšie presuny, ale tam mi už ten najľahší prevod pri viac ako nejakých 1700-1800 výškových na výjazd nestačil. Ku koncu som už nevládal. Ale ja osobne mám hovno kondičku a 85 kg pri 172 cm, takže nejaký etalón cyklistu moc nie som. Keď raz budem vládať, tak s najväčšou radosťou prešmyk zahodím von oknom :D
Zobraziť komentár 14.11.2014 - 20:28:13
00
samozrejme ako už bolo vyskúšané,nehodí sa to na celodenné expedičné výjazdy 100 km+


toto by ma zaujimalo - na ktorom konci pri expedicnych vyjazdoch podla teba chyba rozsah? Lebo neverim celkom zeby pri takych vyjazdoch sucasne bolo treba najlahsie aj najtazsie prevody.

Ze ma jednoplacka pre niekoho resp pre nejake tereny vyznam sa s nikym hadat nebudem. Ale nepresviedcajte ma o tom, ze to je vhodne pre niekoho kto kvoli tomu musi zastat v polke kopca. A samozrejme, to ze jednoplacka je to iste ako dvojplacka, to si len zartoval, ze? :)

Preco by si musel zastat? On sa rozhodol ze chce posilnovat na vacsich tanieroch - to neznamena ze keby chcel, si nemoze dat lahsi prevod. Ja stale chcem vidiet rekreacneho cyklistu, nepretekara, ktory nutne potrebuje dole kopcom ist nutne viac ako 40-50 a po rovinke tahat cez 35 vkuse.
Zobraziť komentár 14.11.2014 - 20:50:38
00
kalkulačka neklame,rozsah prevodov od - do je prakticky rovnaký-teda v prípade prevodov ktoré som nahodil ako zimné ...
je zbytočné presvedčovať niekoho,kto jednoplacku neskúsil,je to silne návykové,jasne že na XC raketu sa viac hodí dobre vyrátaná dvojpíla a kazeta 11-36 , ale aj na XC pretekoch sa vozí jednoplacka dosť často,väčšinou 10 - 42 a prevodník podla profilu trate a výkonu ...
na AM/EN pojazdenie sa stále viac presadzujú jednoprevodníkové systémy,ak sa vhodne zvolí velkosť prevodníka,dajú sa vyšlapať aj strmšie vŕšky-jasne že na úkor rýchlych prevodov,ale kto by sa naháňal po asfalte na 150/160 mm :)
časom asi slávnostne hodím prešmyk z endura niekde zo skaly,možno-uvidím ... :)
Zobraziť komentár 14.11.2014 - 20:52:46
01
keyboard_arrow_up