dumal som nad tým,ako odstrániť pri prerábke 10-sp. XT kazety na väčší rozsah ten nelogický skok ... 13-16-19-21-24 ... v plynulosti prevodov,spomenul som si,že kazeta Sram PG 1070 má iné odstupňovanie-vhodnejšie prevody na prerábku 1 x 10 ( 11,13,15,17,19,22,25,28,32,36 )
ako XT CS-M771(11-13-15-17-19-21-24-28-32-36 ) ak teda na rozšírenie rozsahu použijeme ten set z OneUp 42 z. a 16 z.
pastorky (16 z. nahradí 15 a 17. z ),vznikne pri použití Sram kazety relatívne plynulá zmena prevodov bez toho nelogického skoku pri kazete XT , teda Sram 11 (+2) 13 (+3) 16 (+3) 19 (+3) 22 (+3) 25 (+3) 28 (+4) 32 (+4) 36 (+6) 42 namiesto XT 11 (+2) 13 (+3) 16 (+3) 19 (+2) 21 (+3) 24 (+4) 28 (+4) 32 (+4) 36 (+6) 42
ja budem používať prevodník 30 z. teda najlahší prevod bude na tieto kratšie zimné výjazdy 30/42=0,71 relatívne plynulo stúpajúci až po najrýchlejší 30/11=2,73 ...rozsah na naše Karpatské brdky úplne postačujúci (samozrejme ako už bolo vyskúšané,nehodí sa to na celodenné expedičné výjazdy 100 km+ )
možno sa niekomu zdá,že je to málo-nie je,už na jeseň som nahodil zimné prevody-kazetu 12-36 a prevodníky 24-32 , stačilo to na všetko, 11-36 a prevodník 30 z. je prakticky to isté ...
prečo sa vlastne vozí jednoplacka,keď je to to isté ako dvojplacka?

to si treba vyskúšať,už len to že
prešmyk ide na zimu do skrine mi stojí za to ...