Predpätím pružiny sa nemení jej celková tvrdosť, len počiatočná tvrdosť.
osobne, ale to nemám ničím podložené, si myslím že predpätím pružiny sa zmení travel
vidlice po zaťažení konštantnou silou, takže vlastne celková tvrdosť vidlice. Do odpruženia ale určite nevidím toľko čo ty a roman, takže sa veľmi rád nechám poučiť.
Doraz pomocou predpätia upraviť nepôjde, prečo by potom bola na vidliciach high speed kompresia?
pod tým dorazom som si skôr predstavoval silu potrebnú na absolútne možné zanorenie vidlice, ktoré myslím záleží od pozitívnej pružiny (ako tuhosti tak predpätí), takže sa do zdvihu určite dostane rýchlejšie pri mäkšej pružine
inak z manuálu
PReloaD aDJusTmenT
Turning the adjuster clockwise increases spring preload (i.e., stiffening the spring), decreasing sag.
Turning the adjuster counterclockwise decreases spring preload, increasing sag.
takže to s tým sagom stále platí
= ale ako som už písal, do odpruženia moc nevidím, takže je dosť možné, že to čo tu píšem vôbec neplatí, nakoniec som Toru nemal ani v rukách