A este jedna vec , ze kedy sa vlastne oplati zamknut vidlicu ? Ci na rovine alebo ked idem do kopca ? Dakujem
Jedna vidla je Suntour XCR a druhá RST Neon.
Na vidlách je koliesko pre nastavenie predpätia so šípkami + a -. Logicky by to malo byť tak že otáčaním v smere + by sa malo zväčšovať predpätie, ale nejak sa mi to zdá ako keby to bolo opačne.
Vie niekto ako to vlastne je ?
Za info dopredu ďakujem.
K tomu dorazu: samozrejme vplýva pozitívna pružina/komora, no keď zvýšiš tlak prípadne vymeníš pružinu za tvrdšiu zmení sa celý chod vidlice už od začiatku. Preto sa to rieši high speed kompresiou, ktorá po zmene nastavenia upravuje len koniec zdvihu. Keď dávaš veľké dropy a podobne nastavíš ju na vyššiu úroveň a dorazy budu zas ťažšie dosiahnuteľné. Samozrejme nemení sa priebeh pružiny, kompresiu spôsobuje tlmič.
osobne, ale to nemám ničím podložené, si myslím že predpätím pružiny sa zmení travel vidlice po zaťažení konštantnou silou, takže vlastne celková tvrdosť vidlice. Do odpruženia ale určite nevidím toľko čo ty a roman, takže sa veľmi rád nechám poučiť.
pod tým dorazom som si skôr predstavoval silu potrebnú na absolútne možné zanorenie vidlice, ktoré myslím záleží od pozitívnej pružiny (ako tuhosti tak predpätí), takže sa do zdvihu určite dostane rýchlejšie pri mäkšej pružine
inak z manuálu
Turning the adjuster clockwise increases spring preload (i.e., stiffening the spring), decreasing sag.
Turning the adjuster counterclockwise decreases spring preload, increasing sag.
takže to s tým sagom stále platí
= ale ako som už písal, do odpruženia moc nevidím, takže je dosť možné, že to čo tu píšem vôbec neplatí, nakoniec som Toru nemal ani v rukách
preco sa to skorej znici ak by sa zamkla vidla natvrdo? lebo do kopca na asfaltke to zamykam...
čiže to slúži na optimálne nastavenie SAGu a to je každého osobná vec. Väčšinou to býva tak 20-25%, čím bude táto hodnota vyššia, tým bude vidlica citlivejšia a častejšie pôjde na doraz, zatiaľ čo pri menšej hodnote bude vidlica tvrdšia.
SAG : zanorenie vidlice pri zaťažení biku jazdcom bez iných rušivých vplyvov, takže keď je bike v kľude, sadni naň a vidlica by sa mala zanoriť na tých 20-25% zdvihu, pokiaľ nie tak sa môžeš pohrať s preloadom.