problém č. 1: skontroluj, či sa ti neuvoľnilo lanko na vidlici a či sa pri manipulácii s páčkou zamykania otáča modré koliesko na korunke vidlice. tiež môžeš vyskúšať odpojiť lanko a pridržať to modré koliesko rukou v polohe lock (vo vnútri je pružinka, takže sa ti bude vracať do odomknutej polohy - preto to musíš pridržať) a vtedy skús zapružiť, či lock funguje. ďalší problém by mohol byť v nesprávne nastavenej hodnote "gate". ak by si mal gate na minime, tak teoreticky by sa
vidlica mohla javiť nezamknutá. gate je totiž akási ochrana proti prerazeniu zamknutej
vidlice - pri určitej sile dovolí vidlici ísž do zdvihu. môžeš teda skontrolovať aj toto nastavenie, prípadne nastaviť na väčšiu silu.
problém č. 2: vyfúkni obidve komory vidlice a u-turn nastav na najväčší zdvih (130mm). nafúkaj pozitívnu komoru (ventil na korunke vidlice) na tabuľkovú hodnotu a nechaj pumpu namontovanú na vidlici. posaď manželku na
bike a zmeraj sag. pumpičkou upusti vzduch z vidlice, aby bol sag 20-25%, tj aby po nasadnutí bola vidlica zanorená po značku 100-110mm - tabuľkové hodnoty bývajú takmer vždy príliš vysoké. zapíš si aký tlak ti ostal vo vidlici (bez posadenej manželky). teraz nafúkaj obidve komory na túto hodnotu, najprv pozitívnu, potom negatívnu. budeš to musieť robiť na viac krát, pretože tlaky sa navzájom ovplyvňujú. pozor, negatívna komora je malá, takže tam bude tlak kolísať viac ako v pozitívnej. poúspešnom zvládnutí fúkania by malo všetko správne fungovať. ešte jedna poznámka, ak bude v negatívnej komore väčší tlak, ako v pozitívnej, vidlica sa nevysunie na plný zdvih, ak bude nižší, vidlica bude menej citlivá. optimálne je teda fúkať na rovnaké tlaky.
ak by aj tak niečo nefungovalo -> servis