Mam problem s čistonovým tlmičom Rock Shox Monarch 3,3. Hned po nafukaní tlmič stráca schopnosť plne tlmiť a často krát už pri stredných skokoch ide na doraz. Prepákovanie zadnej stavby je na 150mm. Spočiatku s tým problém nebol (prvé okamihy) - tlmič si svoj tlak držal. Chodím ho zatial dofukavať do servisu na 250PSI - max je 275PSI. No hned po dofukani som mal pocit, že je dosť mäkky. Už ked len sedim, tlmič je zarazený až za polovícu. Možno treba nájsť určitý grif, ako správne nafúkavať tlmič. ???

Pokial má niekto skúsenosti s daným tlmičom - poradte
vdaka :D

Prílohy:

00003056.jpg
00003056.jpg 85.77 KiB thumb_up0thumb_down

28.10.2009 - 02:29:35
00
tlak klesa aj ked iba volne stoji alebo len ked pojazdis?
ked je cistonovy a pusta vzduch, je to na zaruku.......
tlmic sa fuka vacsinou na 1/4 sag, to znamena, ze sa Ti pri nasadnuti nan ponori iba 1/4-ina zdvihu.
ak sa Ti ponara 1/2 mas tam maly tlak.
pises, ze ram ma 150mm zdvih, kolko ma zdvih tlmic?
aka dlha je ta tenka cast tlmica?
28.10.2009 - 06:18:35
00
kamarat mal ten isty a mal ho 2 krat v servise.tiez mu unikal vzduch 1. mu menili ten natacaci ventil,2.mu ten ventil asi zle dotahli....RS servis nova dubnica :envy:
po jednej jazde mal sag 50%....po navstevach servisu mu zatial drzi...
28.10.2009 - 06:44:27
00
mám ten istý tlmič, keď som ho prvý krát dofukoval tak nebola vôbec dotiahnutá matička pod výklopným ventilom ale keď som to dotiahol tak odvtedy žiadny problém. Opatrne ale s doťahovaním, je tam tuším taká jemná tá matička aby si to neztrhol. ak to budeš riešiť sám.
28.10.2009 - 07:06:31
00
mám ten istý tlmič, keď som ho prvý krát dofukoval tak nebola vôbec dotiahnutá matička pod výklopným ventilom ale keď som to dotiahol tak odvtedy žiadny problém. Opatrne ale s doťahovaním, je tam tuším taká jemná tá matička aby si to neztrhol. ak to budeš riešiť sám.


Rovnaký problém som mal aj ja na Monarch 3.1 ... treba dotiahnuť matičku ktorá upevňuje otočný ventil ktorým sa fúka tlmič. Pasuje tam myslím vidlicový kľúč 7, ale tá matica je veľmi nízka tak opatrne aby si nestrhol hrany ... myslím že potom už budeš mať pokoj.
Mimochodom koľko vážiš keď fúkaš na 250 Psi ???? .. ja mám 95 kg a stačí mi tlak 180 Psi ... SAG by si mal mať tak 20% - 25% ak máš viac nečuduj sa že tlmič ide na doraz ....
28.10.2009 - 07:37:20
00
Dnes som s ním bol v servise - ten tlmič jeden rok stál, možno to je príčina - stvrdnutie tesniacich gumičiek. V servise sme riešili ventil - bol vybratý, prečistený. Do vzduchovej komory sme aplikovali (nejaký) Rock Shox olej, ktorý by mal pomocť tesneniu (odskúšaný postup). Následne sme tlmič dofúkali najskor na 180 PSI - tlmič bol stále makký. Potom sme fúkali na 280 PSI, pretože sme rátali so stratov tlaku, ktorý vzniká pri odoberaní pumpičky od ventila (možno je blbý barometer pumpy). Hned som niečo pojazdil, tlak zatial drží. Teraz ked sedim na bajku, zdvyh sa ponorí na 2O až 30 %. Zdvyh tlmiča je 50mm.

Takže teraz pár hodin po servise je takýto stav: tlmič je fúkaný na 280 PSI a pri mojej váhe 75kg je tlmič ponorený na 20 - 30 %. Pri strednom skoku už nejde na doraz, gumička zostáva 1cm pred koncom nohy.

Je prirodzené, že tlmič je pri takom to prepákovaní citlivejší.

Neviem kde mám hladať tú ventilovú matku. ??? žiadnu nevidím.
Ten tlmič je súčasťou enduro, freeride bajku - je vobec určený na dané štýly?

Vdaka za rady :)

Prílohy:

00003056n.jpg
00003056n.jpg 90.46 KiB thumb_up0thumb_down

29.10.2009 - 02:01:13
00
no mas naprt fotku ..ale vyzera ze tu, na otocnom ventile... ;)

Prílohy:

tlmic.jpg
tlmic.jpg 92.74 KiB thumb_up0thumb_down

29.10.2009 - 06:18:55
00
no mas naprt fotku ..ale vyzera ze tu, na otocnom ventile... ;)


Áno, tá matica je presne tam ... nie je to klasická šesťhranná hlavička, ale len taká štvorhranná so zaoblenými hranami ... asi je na to špeciálny kľúč.

V akom servise si to bol, keď tam nevedia, že pri odskrutkovaní hadičny pumpy žiadny tlak neunikne ???? A ako to že ti tlmič nafúkali na 280 PSi keď sám si písal že je na ňom napísané že Max. 275 Psi ..? neviem neviem ..taký servis ... aj u nás je taký podobný .. radšej tam s vidlou a tlmičom už nechodím. Ale na centrovanie kolies je dobrý ;)

Samozrejme že môže byť nejaká vada v tlmiči, no ak bol zakúpený s rámom, tak už výrobca určite "naladil" bike tak, aby tlmič nebol fúkaný na maximum a aby mal správny SAG ... ak nie, je v tlmiči nejaký problém ... aký to je bike?
V každom prípade 75 kg chlap, nemôže fúkať tlmič na maximum jeho povoleného tlaku aby dosiahol požadovaný SAG 20%-30% ... to je blbosť a tlmič choď reklamovať. Ako by sa na tom vozil človek vážiaci o 10 kg viac ????? Ten tlmič jednoznačne nie je v poriadku ..alebo ^_^ skús použiť inú pumpu ... je možné že im tá pumpa ukazuje zle ... stalo sa to aj mne. S kamarátovou pumpou musím fúkať tlmič aj vidlicu o cca. 20 PSi viac ako s mojou pumpou aby som dosiahol rovnaký tlak.
Takže postupoval by som asi tak ...
1. - požičať inú pumpu - premerať tlak a uvidíš na aký tlak fúkaš. Možno pre porovnanie zohnať aj dve pumpy .. myslím že v okolí sa niekto určite nájde kto ti pomôže.
2. - kontrolovať či sa nemení tlak v tlmiči počas vozenia a aj po nejakom čase čo bike stojí.
Ak tlak klesá je problém v tlmiči a treba ho reklamovať ... nenechaj sa oblbnúť v servise že to tak má byť ...nemá! Tlak ti môže klesnúť o skutočne malú hodnotu po dlhšom čase ... 2 - 3 týždne ale nie každý deň ...
29.10.2009 - 07:40:25
00
S tymi tlakmi ma l_laco bohuzial pravdu,nemozes fukat 280psi ked mas max. 275...nieco nieje v poriadku,este si neuviedol ci je to Soloair alebo Dualair verzia,tam by trebalo fukat aj druhu komoru,co moze sposobovat tie dorazy...
Inak co sa tyka pouzitia:
"The chassis is lean while maintaining the durability and adjustability needed to bite off huge chunks of epic cross-country and burly all-mountain action. "
O FR pouziti tam nieje nic,ale viem,ze sa bezne pouzivaju aj na EN bikoch koli ich vyssej progresivite ako pri Foxoch.
Ohladom uniku tlaku pri odkrucovani pumpy-presne to mi robila pumpa od RS,pri odkrucani sa odkrutil aj ventil a sfuklo mi vidlu uplne,treba dotiahnut ventil(najlepsie takou original srandou na to,stoji to par centov).
29.10.2009 - 09:23:25
00
Na "unikanie" vzduchu bude najlepšia Magurácka pumpička. Z osobnej skúsenosti sa mi zdá celkovo najlepšia, hlavne aj vďaka páčke na konci hadičky.

Nakoniec to potvrdzuje aj jeden test:
The Magura and Topeak pumps had a provision on the pump chuck to minimize air loss at the Schraeder valve when removing the pump.

http://www.competitivecyclist.com/mountain-bikes/review-pumps-co2-inflator/Shock-Pump-Shootout_620.html
29.10.2009 - 13:00:35
00
Tak stav je nasledovný: Tlmič opať pustil, nie však tak radikálne, ako v predchádzajúcom prípade, ale tak za pár dni bude nejazditelný. Zatial čo včera si svoj tlak držal, dnes pri skokoch išiel na doraz. Tlmič bol fúkaný origoš RS pumpou. Sorry, ale ten servis sa nezameriava na opravu tlmičou, ale bežne sa posielajú do Dubnice. Kamoš v predajni mi len chcel pomocť.

V špecifikácii tlmiča sa uvádza zároven systém Soloair, ako aj Dualair. Ide o kombináciu vzduchu a oleja. Jazdím na Meride One-Five-O 8OOD.

Ja to vidím už len na reklamáciu :(
30.10.2009 - 00:59:17
00
este ho skus nafukat a dat do kybla s vodou, uvidis ci z neho pojdu bublinky a na ktorom mieste.
30.10.2009 - 06:26:06
00
... tak potom je závada niekde v tlmiči ... nenapísal si ale, či si doťahoval ten otočný ventil kade sa tlmič fúka..? Ak nie tak to urob ako prvé. No a aby si ten tlmič nemusel zhadzovať a dávať do kýbla s vodou, tak to urob jednoduchšie... zober Jar alebo nejaký saponát na umývanie riadu, trošičku si zarob s vodou do pohára, pomiešaj a potri s tým na telo tlmiča, okolie ventilu a piestnicu v oblasti tesnenia a uvidíš ..ak sa budú niekde robiť bublinky tak tam uniká vzduch.
Inak, nenechaj sa spliesť tým, že ak tlmič nafúkaš na tlak napríklad 250 Psi, odpojíš pumpu a potom ju znovu pripojíš a ukáže ti o málinko nižší tlak že ten vzduch unikol ... to sa len malé množstvo odfúklo do pumpy a tak tlak o málo klesol ... No a kvalitu pumpy by som neriešil ... RockShox pumpa nie je o nič horšia ako Magura alebo iná značka ... poznám ľudí ktorý už nejaký ten rok používajú pumpu Longus a nemajú s ňou žiadny problém.
30.10.2009 - 10:41:13
00
Ja z vlastnej skúsenosti viem, že keď sa ti pokazí 3 krát, a zakaždým ho pošleš do spomínanej Dubnice, tak ti musia dať nový(môžeš si taktiež vybrať lepší, ale cenový rozdiel si zaplatíš).
30.10.2009 - 13:30:51
00
.... no, ako pokračuješ v riešení záhady s tlakom v tlmiči? Celkom ma zaujíma čo bolo príčinou.
31.10.2009 - 07:53:48
00
keyboard_arrow_up