Zdravím vás...
Čosi som precital na tomto fórum, veľa som sa dozvedel. Rozhodol som sa že spravím servis na mojej RS Pilot XC (2003) heh ešte na nej servis robený nebol. Takže sa tu chcem poradiť čo a ako, manuál mam zo stránky stiahnutý. Olej do vnútra vydly mam v plane kúpiť Castrol Synthetic Fork Oil SAE 5W, je to dobra voľba ? Keď to rozoberiem mam to cele vyčistiť, dať dokopy a naliať tam ten olej, alebo po vyčistení to mam ešte namazať dákou vazelinou alebo nie ? A v tom manuále od tej RSky je udávany objem v "cc" čo to je za jednotku, nikde som to nenašiel. Po celkovom poskladaní plánujem nohy namazať dákym teflonovým olejom ako uvádza výrobca, mate niekto dáke skúsenosti konkrétne s mazaním nôh na tejto vydle ?

Predom vdaka


Naposledy upravil Metelo dňa 20.09.2007 - 19:30:57, celkovo upravené 1 krát.

20.09.2007 - 17:56:08
00
cc je centimeter kubicky = militer
5w olej je tam gut aj ja som do svojho pilota lial 5w shell fork oil
vazelinu tam nedavaj!
20.09.2007 - 17:59:55
00
Čo sa týka zloženia oleja, je jedno či tam dám minerálny alebo syntetický ? Syntetický je kvalitnejší, ale nepoškodí mi vydlu, nemá dáke nežiaduce účinky ?


Naposledy upravil Metelo dňa 20.09.2007 - 20:44:04, celkovo upravené 1 krát.

20.09.2007 - 19:11:09
00
tak oprava. ja som tam dal shell advance fork 10 (nie 5)
20.09.2007 - 19:16:34
00
Tak čo je lepšie pre vydlu ? Syntetický alebo minerálny olej ? podarte....
21.09.2007 - 13:54:53
00
Myslim ze toto sa hodi: prakticky su 3 druhy oleja - mineralny, polosynteticky (alebo taktiez "na syntetickej baze") a plnosynteticky. Za "5W" by malo ist nejake oznacenie, napr "5W-40", "5W-30" a pod. Cim vacsie cislo, tym syntetickejsi (kvalitnejsi) ale aj redsi olej (menej viskozny). Co je lepsie ti neporadim, ale podla tohto sa mozes rozhodnut :]

(robil som cez leto v autodielni :D )
21.09.2007 - 14:04:40
00
to lamerko: ale to sa tyka motorovych olejov... tie do vidlice nepatria, tak ho zbytocne neplet...

to metelo: neries to, kup 5w olej do vidlice(!) a nalej ho tam. respektive kup olej s viskozitou, aku odporucaju v manuali.


Naposledy upravil mar_tin dňa 21.09.2007 - 15:38:16, celkovo upravené 1 krát.

21.09.2007 - 15:26:52
00
ja by som tam dal radsej 10W, RS odporuca 15W, 10W bol ok, 5W by bol asi moc riedky
21.09.2007 - 15:27:59
00
to marecej: RS odporuca 5w... ;)
http://www.sram.com/_media/techdocs/03_ ... ervice.pdf

Prílohy:

pilot_oil.jpg
pilot_oil.jpg 15.98 KiB thumb_up0thumb_down

21.09.2007 - 15:45:26
00
ahaa...tak ja si to uz nepamatam ..bolo pred styrma rokma :)
tak potom to bolo tak ze tam bol moc riedky a potrebovalo to hustejsi, proste s 10W to bolo oproti originalu lepsie
21.09.2007 - 15:54:15
00
to lamerko: ale to sa tyka motorovych olejov... tie do vidlice nepatria, tak ho zbytocne neplet...

Hned som o nieco mudrejsi :oops:
21.09.2007 - 17:58:29
00
wt je daky index sae co oznacuje teplotu do ktorej bude mat olej este svoje vlastnosti (cim nizsi index, tym nizsia teplota, tym riedsi). oleje s malymi indexami (0wt, 2.5wt, 5wt, 7.5wt...) su stale synteticke, mineralne oleje sa s takymi nizkymi indexami vyrobit nedaju. syntetika moze mat lepsie upravene vlastosti ako mineralny olej. a asi lepsie by bolo kupit olej urceny pre vidlice - ved vedia preco to je... mozno aby sa menej penil alebo ktovie co (toto neviem fakt :) )

o 2.5wt mozes dat urcite riedsi olej. (7.5wt -> 5wt)

btw nikdy som nepocul aby bol olej viacej synteticky alebo menej - to cislo za indexom myslim suvisi tiez s rozsahom teplot do ktorych je olej urceny a udava sa aj u plnej syntetiky takze asi to nebude oznacovat ako je olej synteticky ak je dany olej polosyntetika
21.09.2007 - 19:55:16
00
Jaj no ved jasne, ja som pako sak minerálny olej SAE 5W CASTROL ani nemá, tak neviem čo tu riešim :). Akurát mi nejde do hlavy to že "W" asi nie je to isté ako "Wt"...
21.09.2007 - 21:06:19
00
metelo> imho Wt=W (od WinTer)..
22.09.2007 - 12:08:47
00
Jasne THX všetkým za rady. Kúpim si ten Castrol Synthetic Fork Oil SAE 5W a uvidím čo to spraví. Potom napíšem ako som dopadol....
22.09.2007 - 17:19:13
00
keyboard_arrow_up