Nazdar
Mohli by ste mi poradiť ako riešiť tento problém? Stačí že sú mokré klzáky a po pár minútach ak sú ešte stále mokré tak vidlica stuhne a chod sa znormalizuje až keď vyschnú. Mažem pred výjazdom silikónovým olejom. Vidlicu mám od apríla 2012 a od vtedy ešte nebolo s ňou nič robené. Málo oleja? Alebo je to len "normálne"?
ďakujem za odpovede
26.12.2012 - 18:06:21
00
Toto som ešte nepočul, ale robila ti to aj keď bolo teplo a bolo mokro ? lebo ak nie tak môj skromný tip je je že je to obyčajné tuhnutie oleja tým že je vonku chladno. skúšal si to aj tak že keď si sa vrátil z výjazdu tak si nohy vidly hneď poutieral a následne chodila normálne?
26.12.2012 - 18:32:40
00
je chladno 7°? utriem nohy a ide v pohode
26.12.2012 - 18:44:56
00
Kedy si na nej naposledy robil servis?
26.12.2012 - 19:14:02
00
ako som napísal v prvom poste: vidlica bola kúpená s bicyklom v apríli 2012 zatial som len mazal klzáky a jazdil 6000km
26.12.2012 - 19:44:52
00
myslim ze Lapierre by mohol vediet v com je problem. Snad sa tu ukaze :)
26.12.2012 - 19:55:04
00
Poviem Ti to takto. V prvom rade potrebujes spravit zakladny servis, kedze si znacnou mierou presvihol servisny interval. Kedze ta vidlica je plna bordelu a olejovo-pieskovo-vodnej zmesy, nedokaze nik predpokladat, ci je tam nejaky problem.
1. Lepi to v puzdrach
2. Lepi to v tesniacich kruzkoch hore
3. Drhne to v puzdrach, pretoze su zodrate nohy. (Nemusi byt viditelne)

Preco sa vacsina ludi zbada, ked uz je zle...
26.12.2012 - 20:29:29
00
a ešte som zabudol dodať že keď je stuhnutá tak je aj čiastočne zanorená vo zdvihu
26.12.2012 - 21:08:59
00
Tvoj problém budú z nejakého dôvodu zodraté guferá, minimálne ta vrchná prachovka (a nemuselo prejsť hlbšie). Mal som podobný problém, keď som dal obyčajné normalizované gufero s blbým miestom, kde sa držalo blato a špina. Rozobrať a vyčistiť, prípadne zvážiť výmenu gufera. Síce si najazdil málo, ale možno v riadnych sračkách. Tak by som to ja videl, ak ti to robí keď je mokrá alebo mokrá + jemné blato na nej. Znovu som síce dal normalizované guferá ale dva, tak už tam nie je žiaden priestor na držanie blata. Problém vyriešený.

PS: a zanorená do zdvihu. Proste úplne to čo ja.
26.12.2012 - 21:11:54
00
Ciastocne zanorena do zdvihu je preto, lebo pruzina nema dostatocnu silu, aby prekonala trenie na suciastkach, puzdrach a tesneniach, cize ju nevypruzi a musis jej pomoct. Pokial to funguje vsetko ked nie je "mokra" tak to nebude tlakmi.
26.12.2012 - 21:16:27
00
tak rozoberiem a vyčistím a olej si menil pri tom?

P.S. keď je suchá je všetko ok
26.12.2012 - 21:18:00
00
Treba to cele pozriet, vycistit, namazat a zlozit. Urcite potrebujes po poriadnom vycisteni novy olej. V idealnom stave, ak vsetko ostatne tesni a funguje. Cize, zhodit nohy dole. Uz si to robil?
Vela zdaru.
26.12.2012 - 22:02:18
00
Nie ešte som to nerobil a má zmysel dať tam namiesto 5w a 15w oleja 2.5w a 7.5w olej?
26.12.2012 - 22:12:23
00
Vsetko ma svoje pre a proti. Za predpokladu, ze tlmiaca a vzduchova patrona je oka, budes plnit iba vonkajsie nohy. Ja pouzivam tlmicovu desinu a 15ku, zalezi na ktoru vidlicu. Na youtube mas pekne video.
http://m.youtube.com/#/watch?v=Yl0GdF0w5hI&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DYl0GdF0w5hI
Sprav toto, pripadne, ak by si mal nejake otazky sa kludne ozvi.
26.12.2012 - 22:19:36
00
Niet čo dodať, rozobrať, prečistiť prípadné anomálie treba preskúmať. Logicky to však nič iné nemôže byť ako špina. Ono 6000 km je sakra veľa a mám pocit, že to už bude aj na vnútorných nohách poznať. ;)

Každopádne lepšie raz vidieť ako 100x polemizovať, tak hurá imbus 5mm do rúk a ide sa na to. ;)
26.12.2012 - 23:04:50
00
keyboard_arrow_up