cafte...mam novy bike s touto vidlou a cem sa spytat ze ci tam je nastavitelny zdvih a ako by sa nastavoval a naco sa hodi pomali rebaund a naco rychli...dakujem
06.09.2008 - 23:30:04
00
zdvih sa da zmenit len rozobratim a odobranim/skratenim/predlzenim podlozky
rebound, teda odskok - pri rychlom odskoku sa vidla rychlo vracia zo zdvihu a teda absorbuje lepsie terenne nerovnosti, pri pomalom odskoku to nestiha, pri prvej prekazke sa zanori, no pri druhej je este stale zanorena, a tuto absorbuje len zvysnym zdvihom(ak nejaky este ostal, ak nie, tak ju absorbuju tvoje ruky)
06.09.2008 - 23:45:56
00
zdvih sa da zmenit len rozobratim a odobranim/skratenim/predlzenim podlozky
rebound, teda odskok - pri rychlom odskoku sa vidla rychlo vracia zo zdvihu a teda absorbuje lepsie terenne nerovnosti, pri pomalom odskoku to nestiha, pri prvej prekazke sa zanori, no pri druhej je este stale zanorena, a tuto absorbuje len zvysnym zdvihom(ak nejaky este ostal, ak nie, tak ju absorbuju tvoje ruky)


sak prave cem vedet ze naco sa hodi ten pomaly odskok
06.09.2008 - 23:56:31
00
Veď sa s tým trocha pohraj a uvidíš čo Ti najviac vyhovuje :wink:
07.09.2008 - 08:46:17
00

sak prave cem vedet ze naco sa hodi ten pomaly odskok

Odskok u vidlice už ako tu bolo vyššie spomenuté ovplyvňuje rýchlosť vracania sa vidlice po prepružení prekážky. Je pravda že pri rýchlom odskoku vidlica dokáže hladiť nerovnosti aj rýchlo za sebou ale to len teoreticky. Keď sa vidlica moc rýchlo vracia zo zdvihu späť bude kopať (bude ti dávať šupy). Proste keď stlačíš vidlicu ona sa vráti späť a keď sa to deje v teréne veľkou rýchlosťou (to vracanie) bude to spôsobovať horší kontakt s terénom > koleso bude odskakovať od terénu a bude kopať. Rebound teda vlastne krotí chod vidlice.
V praxi má jeho nadstavovanie dve funkcie:
-prvá doladíš si vidlicu aby ti vyhovoval jej chod
-druhá pri zmene tlaku vo vzduchovej komore sa mení aj rýchlosť vracania sa vidlice to isté sa deje aj u pružiny u zmeny jej predpätia alebo zmeny pružiny za mäkšiu/tvrdšiu

snáď je to už jasné
07.09.2008 - 11:16:56
00
uz ju mam nastavenu ako potrebujem ale mam problem s lockoutom...ked ho zapnem na maximum a opriem sa celou vahou na riadidla tak sa asi do polovice zasunie..je to normalne??? mam 78 kg...
15.09.2008 - 16:45:22
00
uz ju mam nastavenu ako potrebujem ale mam problem s lockoutom...ked ho zapnem na maximum a opriem sa celou vahou na riadidla tak sa asi do polovice zasunie..je to normalne??? mam 78 kg...


Je to normálne, nakoľko RS nemá LockOut...
15.09.2008 - 17:35:44
00
no Lockout nikdy nieje úplne pevný ... ani u RS ani u naprílad Fox-u ... lockout funguje na princípe zníženia prietoku oleja na minnimum ... čiže olej tlmičom preteká veľmi pomaly ... môžeš si to skúsiť po vypustení vzduchu zo vzduchovej komory a po zamknutí vidlice ... keď na ňu zatlačíš pomaly ju stlačíš až na doraz
funguje to tak najmä ako ochrana proti poškodeniu tlmiacej patróny .... keby sa prietok oleja úplne zastavil a zabudol by si odomknúť vidlu a prešiel cez prekžku prípadne prekážky asi by si to vidlica odniesla ... a keďže tam určitý prietok oleja stále je v praxi sa moc často nestáva že by niekto odpálil tlmenie ... a určite každý z nás už raz zabudol odomknuť vidlicu
15.09.2008 - 18:22:49
00
no Lockout nikdy nieje úplne pevný ... ani u RS ani u naprílad Fox-u ... lockout funguje na princípe zníženia prietoku oleja na minnimum ... čiže olej tlmičom preteká veľmi pomaly ... môžeš si to skúsiť po vypustení vzduchu zo vzduchovej komory a po zamknutí vidlice ... keď na ňu zatlačíš pomaly ju stlačíš až na doraz
funguje to tak najmä ako ochrana proti poškodeniu tlmiacej patróny .... keby sa prietok oleja úplne zastavil a zabudol by si odomknúť vidlu a prešiel cez prekžku prípadne prekážky asi by si to vidlica odniesla ... a keďže tam určitý prietok oleja stále je v praxi sa moc často nestáva že by niekto odpálil tlmenie ... a určite každý z nás už raz zabudol odomknuť vidlicu


nie celkom. Lock nebrzdí celý objem oleja (to by musel byť poriadný macko) ale len rozdiel objemu oleja vytlačenej kompresnej časti (priemer spodneho prutu cca 10-12mm x výška). Tento olej je vytlačovaný a blokovaný ventilom, ktorý si každý výrobca vymyslel sám. Každý by chcel lock čo najpevnejši ale ..... u RS je plastová klietka ktorá sa stláča a prepúšťa olej (slávna Gate), u FOx je dlžka prepraveného oleja (straty) a lockom je valec s dierkami ktorý krije dajší valec s dierkami. Spojenie je len kov/kov. Tade sa stráca olej a vidla pracuje.... a vždy dojde k postupnému prepúšťaniu a prepruženiu. Treba spraviť vnútro a vychváliť všetky vymoženosti. Neduhy a problémy treba pomenovať a v dalšej verzii to bude mať aj nastavenie (gate, pôvodne bezpečnostná poistka)
Jedine Manitou TPC to dotiahol do konca, kde zatvára ihlový ventil cca 2mm dierku a lock je pevný a drží aj po vypustení vzduchu a neklesá (ak je v poriadku a je dostatok oleja). Nevýhoda že aj napriek bezpečnostnej pružine (poriadne macko), ktorá by mala otvoriť planžetku v prípade nadmerného tlaku je tento systém citlivý na poškodenie (zlomenie, zohnutie) ihly. Keby trochu uvažovali, tak pružinku dajú jemnejšiu s externým nastavením a TPC bude zamykať na tvrdo, ale prieraz by sa dal regulovať .... kam sme sa to dostali? k RS, Fox? stále je to o tom istom, len názvy sa menia. Vo vnútri pridajú planžetku a už to má iný názov a môže sa to predávať o x tis drahšie.

jaj skoro som zabudol ... nastavenie pomalej expanzie je vhodné pri terennej vlne, kde ta nebude vidla odkopávať od prekážky napr. nábeh na obrubník. Vidla ide do zdvihu, ale keby bol odskok rýchly tak ťa odkopne od obrubníka hore, lebo ona nevie že to už nieje koniec (poklesol kompresný tlak, tak sa chce narovnať) Pri ťažkom teréne treba nastaviť hraničnú hodnotu návratu, tesne pred kopaním.
Táto posledná časť neplaťí pre vidly FOX a upravené vidly s planžetkou.


Naposledy upravil Roman dňa 16.09.2008 - 12:22:25, celkovo upravené 1 krát.

16.09.2008 - 12:17:03
00
Roman si king :shock:
16.09.2008 - 12:20:09
00
našiel som vcelku zaujímavé rezy vidlicou Fox 32 Talas RLC ... tu vidno pekne funkciu locku

Prílohy:

FOX RLC patróna .JPG
FOX RLC patróna .JPG 95.64 KiB thumb_up0thumb_down

17.09.2008 - 17:18:50
00
dakujem pekne za vysvetlenie
17.09.2008 - 20:20:48
00
našiel som vcelku zaujímavé rezy vidlicou Fox 32 Talas RLC ... tu vidno pekne funkciu locku

to si pekne vyčmuchal .... pekný rez, trošku zjednodušený ale pekný (v skutočnosti je tam viac planžetiek rôznych priemerov, mám pocit že 8, na obrázku je len jedna)
niekde som spomínal (nechce sa mi hladať), že Talas má slabinu a tá je v malom prietoku oleja pri náraze (nárazová kompresia) tu je to nádherne viditelné. Zelená štrbina je úzka a nedá sa s tým nič robiť :cry: V tomto za určitých okolností je na tom lepšie upravený Epicon.

pls. - skús pohladať rez (výkres) spodnej časti TerraLogic. Mám jeden na oprave, ale niekto to otváral predo mnou, vnútornosti sú nepoškodené ale neviem ho dokopať aby fungoval na 100%.

edit: ešte maličkosť ...
low speed žltá - správne
lock modrá správne, akurát olej nejde až hore ale zostáva v červenom priestore. Hore je len tesniací O-krúžok. Celé je to na 6-hrane a otáča sa dookola. V zavretom stave prekrýva otvory (v úrovni pravej pružinky) presne tam kde je naznačený prietok oleja (zelená)
a neoznačené v strede hore je reboud (návrat, expanzia ...) tá uzatvára štrbinu cca 20cm nižšie.
18.09.2008 - 08:56:48
00
tie bledomodré šípky znázorňujú že pri pootočení kolečkom locku vlastne závit na 8-hrane (myslím že tam nieje 6 ale 8 hran) spôsobi posun celej "modrej" časti locku hore a tm sa obmedzí prietok oleja na minimum .. nakoľko ako si vyššie spomínal je o vlastne "kov na kov" a olej tade pomaly preteká .... olej znázorňujú len tmavozelené šípky a rebound jj ... aj rez spodonou časťou RLc patrony som našiel no netreba to tu zahltiť fotkami 8)

od Terralogicu som našiel zatiaľ len toto
content.mtbr.com

> tu je viacero návodov na Foxy ale rozoberanie Terra Logic patróny som nenašiel

Terra Logic mi pripomína tak trochu RC2 patrónu u 36 a 40mm modelov vidlíc
18.09.2008 - 16:34:52
00
Roman
TerraLogic .. prevdepodobne to čo hľadáš 8)
>
img218.imageshack.us
18.09.2008 - 18:19:38
00
keyboard_arrow_up