Ahojte,

dnes mi prisla REBA dual air zdvih - 100mm. Po nafukani pozitivnej komory zdvih 115 (80psi), po dofukani negativnej komory na rovnaky tlak, zdvih 100mm. Teda vsetko OK. Vidlu mam zlozenu, pohojdal som sa po nej a vsetko sedelo, vidla sa vzdy vratila na povodny zdvih 100mm.

A teraz k problemu. Rozobral som ju(tlmenie som nerozoberal, iba pruzinu), vyhodil spacer, aby som dosiahol zdvih 120mm. Vsetko namazal, dolial olej. Nafukal pozitivku - zdvih 130, dofukal negativku na rovnaky tlak - zdvih sa ustalil na +- 120mm. Zdalo sa vsetko OK. Odskok som nastavil na najrychlejsi.

Oprel som vidlicu o zem, oprel sa o nu, par krat prepruzil, zmeral som zdvih a nameral som iba 100mm. Pritom normalne rukou som schopny vidlicu pekne vytiahnut na 120mm, ale aj takmer bez namahy zatlacit o 15mm a ostane tam. Nevracia sa do plneho zdvihu. Proste s vidlou v ruke mozem smelo chodit +-15mm hore dole bez namahy, akoby tak bol "mrtvy zdvih" alebo ako to nazvat.

Prosim poradte cim to moze byt. Ked ju stlacam tak v tlmeni pocut "zblkanie". Este mi neprisiel 5W olej, tak som nerozoberal a nekontroloval.
16.06.2014 - 20:21:11
00
asi si nikde pri skladaní urobil chybu.. spodnu komoru daj o 10-15psi menej ako hore... kolko važiš ked fukaš 115? mam tu istu vidlu a pri mojich 82kg fukam 90/80psi
16.06.2014 - 21:15:56
00
Ahoj, dakujem za odpoved.
Vazim 70 kg a 115 bolo oznacenie zdvihu. Fukal som este aj teraz a na 75psi, v neg komore som nastavil nizsi tlak o 10 psi a aj tak sa mi vidla vrati iba na 100mm a potom ju volne rukou vytiahnem na 120mm.
Chybu v skladni som nemal kde urobit, vyhodil som spacer a ostane vratil tak ako to bolo.
16.06.2014 - 21:21:10
00
to mi je potom divne... pri skladaní si mal vidlicu uplne stlačenú do zdvihu?
dal si dostatok oleja na mazacie kružky?
dal si hustý olej či riedku vazelinku na piest?
16.06.2014 - 21:22:25
00
Tento isty problem popisoval aj chalan tu : http://www.bikeradar.com/forums/viewtopic.php?t=12761409
Kruzky som namazal "judy butter" a do spodnej nohy nalial olej podla specky. Hm, ale pri skrutkovani spodnych skrutiek som nemal vidlu stlacenu do plneho zdvihu, ale to by nemalo mat na to vplyv, nie?
16.06.2014 - 21:27:39
00
pri nasuvaní vonkajších nôh ti išli lako alebo ťažšie.. ? ci niesu puzdra moc na tesno,uplne vypusti negativnu komoru a prepruž vidlicu na 75psi. potom nafukaj spodok na 60 a pojazdi na vidlici a kontroluj či sa zdviha alebo je stale na 100
16.06.2014 - 21:48:41
00
Teraz som to bol este rozobrat a poskladat.
Pokial dofukam ina poz. komoru na 75 psi - vidla ide do plneho zdvihu.
Ak dofukam neg. komoru co i len na 50 psi, tak sa drzi zdvih 120mm, ale len pokial vidlu par krat neprepruzim, potom sa uz nevrati(iba na tych 100mm). Ale ked rukou potiahnem tak sa vrati, ale tak akoby som ju musel odtrhnut, akoby ju nieco drzalo, nie je to plynule. Ale tak isto vidlu tych 20mm rukou stlacim a nevrati sa, uplne lahko, akoby logala+-20mm v rozmedzi 120-100.
16.06.2014 - 22:07:50
00
po prepružení ešte skontroluj tlaky hore ej dole, ak sa vyrovnali alebo hore sa výrazne znížil bude vadne tesnenie na pieste
17.06.2014 - 06:40:38
00
ak je ta reba dual air tak treba dat nad piest trochu oleja :) vazelinou sa mazu nove solo air
17.06.2014 - 07:20:50
00
Tlaky su v poriadku.
Ked vidlu rukou vytahujem zo 100 na 120 tak akoby bol podtlak v pravej nohe s tlmenim. Keby bolo malo oleja v tlmeni, co by to sposobovalo?
Inak ked som vidlu prvy krat rozobral, tak zo spodnych noh nevytieklo nic, ani z hornej nohy s pruzinou. Sucho vsade.
17.06.2014 - 09:43:36
00
preto som hned novu vidlu rozobrala dolial všade oleja... a poriadne namočil mazacie spongie
17.06.2014 - 16:08:26
00
No tak vcera som som volal technicku podporu Rock shox, tie ich odpovede stoja za to :)
1, ze ci som vybral spacer aj z druhej nohy
2, ze ci som dolial olej do tlmenia ked som zvysil zdvih

Tak som sa vecer nastval a rozobral komplet celu vidlu, aj pruzinu aj tlmenie, vsetko vycistil, poriadne namazal, nalial novy olej do tlmenia, do noh (original Rock shox mazivo aj olej), napustil stieracie kruzky olejom poskladal vidlu, dofukal - pozitiv:100psi, neg: 90psi a co sa stalo? NIC ! :D
Vidla ma stale "mrtvy zdvih" . Uz ma nenapada nic ine, iba to, ze budu asi este nevybehane puzdra a tesne prachovky. Inak uz tam nema co vadit, nic co by v koncovej polohe mohlo este vidle branit sa vysunut.
Vidla po namazani chodi perfektne hladko, len stale prichadzam o 15-20mm zdvihu :(
Skusim pojazdit par 100km a uvidim co sa udeje.

Takze holt takto :) Diki za rady, mozno este hodim video, ze ako mi vlastne vidla chodi.
19.06.2014 - 09:49:26
00
Prizivim sa tu.Mal by som mat rebu 2012, 120mm zdvih.Ale realny zdvi je len 110.Je to normalne,alebo to je ina vidla podla Vas?
30.03.2015 - 15:10:04
00
110 znamena, ze sa poslednych 10mm nezanori, alebo nevynori?
30.03.2015 - 16:26:10
00
Nevynori.Musel som skoro uplne vypustit negativku,aby vyskocila von a to neviem ci je dobre..?
30.03.2015 - 16:34:33
00
keyboard_arrow_up