vidlica funguje ako ma, teda myslim ale vsimol som si, ze pri jazde bez nerovnosti napriklad po ceste vidlica pomalicky sfukuje a klesa zdvih. ked obcas po ceste kuknem na vidlu, tak vnutorne nohy vidim 4 cm, vidlica je ponorena a zle chodi. deje sa to aj v horach bez nerovnosti. ked zastavim a vysadnem alebo za jazdy trhnem rajdamy hore, odlahcim koleso tak sa vydla hned dvihne hore a funguje. ked lietam po horach tak vidla drzi a pracuje dobre, asi ju nebavi nudna cesta bez nerovnosti tak sa ponori a tym ma prinuti jazdit po horach :-) co s tym? asi tuto vidlu mam http://www.suncycle.sk/sk/produkt/rock-shox-recon-xc-sl-solo-air/1530

vidla nema ani 3 tisic km, v dazdi a blate zasadne nejazdim, maratony nejazdim, takze vidla by mala byt ako nova :)

druha otazka, na aky tlak fukat vidlicu? vazim 70 kg, ta tabulka neviem ci je presna, kamosi, ked im skusam vidle tak su tvrde a pruzia az po velkom zatazeni, stal som vedla biku, chytil rajdy ze skusim ich zdvih a vidla sa skoro nehla, bud som slaby alebo to maju tak tvrdo nafuknute :-)
08.07.2012 - 11:37:01
00
hmm nemas v nej nahodou prilis maly tlak??

maju to natvrdo nafukane :D sak fukaj podla pocitu :D ja napr. jadim vo vidle trochu mensi tlak ako je tabulkovo urceny pre moju hmotnost....v karpatoch mi to vyhovuje...vidla je ovela citlivejsia :) proste jazdi na tlaku ktory ti vyhovuje... :)
08.07.2012 - 11:50:15
00
Ja tiež fúkam menej, ako je predpísané na moju hmotnosť, súvisí to aj s tým, v akom stave je vidlica a čo komu vyhovuje :-)
Sprav test, nafúkni vidlicu presne na 10-tkové číslo (50,60,70,80,....psi tak ako ti vyhovuje) a o 3 týždne to skontroluj, ak bude tlak ten istý, tak nesfukuje, a je len zle nafúkaná vidlica. Ovšem ak ti sfúkne, tak je problém potom je na 90% "postihnutá" vzduchová patrona.
08.07.2012 - 12:37:37
00
Doporučený tlak výrobcom vidlice je naozaj len DOPORUČENÝ. Tu záleží na každom jazdcovi aký tlak mu vyhovuje, takže treba skúšať a nepozerať do papierov. Pokiaľ vidlica nechodí na doraz nič sa jej nemôže stať. Takže treba zobrať pumpu a ísť sa voziť a skúšať rôzne tlaky. Orientačne ti môže pomôcť aj SAG. Je to zanorenie vidlice pri statickom zaťažení na mieste a mal by byť približne 20 - 25% zo zdvihu vidlice. To znamená že ak máš vidlicu ktorá má zdvih 100mm tak SAG by mal byť 20 - 25mm.
Ohľadom toho že sa ti vidlica počas jazdy po rovine zanára a keď ju odľahčíš tak sa vráti do pôvodného stavu len toľko, že systém SOLO AIR má na vzduchovom pieste niečo ako "ventil" ktorý asi netesní dobre a pri dlhšom rovnomernom zaťažení prepúšťa vzduch z pozitívnej do negatívnej časti. Riešil reklamáciou alebo servisom.
08.07.2012 - 19:47:07
00
keyboard_arrow_up