http://www.service.magura.com/en/start.html len tak btw..
inak magury sa mi tiez pacia..
12.11.2009 - 10:32:53
00
vedel som o tom, no niektore mali problem, ale to si vies hned overit podla serioveho cisla, takze v tomto problem nevidim
12.11.2009 - 10:41:35
00
to ani ja, chybna rada sa moze zadarit hoc kde a hoc komu.. povodne som chcel na bike thor ale bol problem ho dostat |(
len som zabruzdal na maguru a toto bolo na titulke (+clanok o tom ze mam najlepsie trail brzdy podla MBUK 8-) to vzdy potesi)
12.11.2009 - 12:26:34
00
a to aj preto, lebo kazdy mame uplne inu predstavu o maslovom chode :)
kedze jeho presna definicia neexistuje ;)


Definovať maslový chod, alebo chod, kedy vidla ide prakticky lineárne do zdvihu až takmer k jeho hrane a kedy vidla nevyužíva posledné 1-2cm (v závislosti od zdvihu) sa dá definovať veľmi lahko a to grafom charakteristiky pružiny (komory vzduchovej).
Sida bude vždy znateľne progresívnejšia a nebude využívať posledné cm zdvihu, čo je spôsobené iným objemom komory, teda u Sida bude objem menší, vplyv na to má ešte viacero vecí, ako celkové vyhotovenie. Ale Durin keď chytíš do ruky a porovnáš to so Sidom aj sám povieš že tam je veľký rozdiel a "taký maslový Sid" nikdy nebude, pokým nespravíš radikálne upravy na vlastnú päsť, čo nemá význam.

Druhá otázka je, či je ten maslový chod a maximálne využívanie zdvihu pre jazdcov štýl + alebo -. Ja napríklad viem, že potrebujem vidlu, ktorá je ku koncu progresívna. Čo je zas debata o inom, no pre toho kto požaduje komfort a nedáva nejaké skoky a podone (čo sa na Durine nejazdí) bude tá vidla určite to pravé.
12.11.2009 - 12:59:49
00
Definovať maslový chod, alebo chod, kedy vidla ide prakticky lineárne do zdvihu až takmer k jeho hrane a kedy vidla nevyužíva posledné 1-2cm (v závislosti od zdvihu) sa dá definovať veľmi lahko a to grafom charakteristiky pružiny (komory vzduchovej).
Sida bude vždy znateľne progresívnejšia a nebude využívať posledné cm zdvihu, čo je spôsobené iným objemom komory, teda u Sida bude objem menší, vplyv na to má ešte viacero vecí, ako celkové vyhotovenie. Ale Durin keď chytíš do ruky a porovnáš to so Sidom aj sám povieš že tam je veľký rozdiel a "taký maslový Sid" nikdy nebude, pokým nespravíš radikálne upravy na vlastnú päsť, čo nemá význam.

Druhá otázka je, či je ten maslový chod a maximálne využívanie zdvihu pre jazdcov štýl + alebo -. Ja napríklad viem, že potrebujem vidlu, ktorá je ku koncu progresívna. Čo je zas debata o inom, no pre toho kto požaduje komfort a nedáva nejaké skoky a podone (čo sa na Durine nejazdí) bude tá vidla určite to pravé.


uz by si tie encykulopedie mal prestat citat a venovat sa niecomu inemu :beer: :rock:

a aj tak je to jedno, chalan uz si objednal maguru :)
12.11.2009 - 14:15:05
00
To si objednal niekto iny, kto sa tiez rozhodoval :) ale ja uz som viac menej rozhodnuty aj kvoli cene pre SIDu...
12.11.2009 - 16:12:38
00
http://www.kolokram.sk/product_info.php?cPath=137_135&products_id=2677
rozdíl v ceně nebude až tak velký :D
12.11.2009 - 16:31:03
00
kimlo toto v encyklopédiach nenájdeš, najlepšia je prax a ešte dobrý radca na telefóne. ;) :D

Inak skôr ma to ťahá tiež k Durine, Sida má užší rozostup púzdier a kratšie vnútorné nohy.
12.11.2009 - 16:49:40
00
1. Lapierre, nejak nam tulenovaties, davaj pozor. :) Maslovy chod nerovna sa linearita (a ani progresivita), skus to rozlisovat ked chces nieco ucit druhych. Maslovy chod = plynuly jemny chod bez citelneho odtrhu a drhnutia. Aj vidlica s progresivnou charakteristikou moze "maslovym" chodom schovat do vrecka niektore linearnejsie. *

2. Viem o jednej nevyhode Magur vseobecne (a teda aj Durinu), ktora plati aj pre Manitou - neda sa namontovat klasicky blatnik, ktory sa uchytava do krku vidlice zo spodnej strany, nakolko by s nim zadny obluk pri väcsom zanoreni vidlice siel do kontaktu. Cize ak niekto planuje jazdit maratony ako napr. Sväty Jur 2007, Horal 2008 a Sulov 2009, kde bol blatnik viac nez rozumnym rozhodnutim, mal by to este zvazit. Ak nie je problem s otazkou blatnika, tak je to skor o individualnych preferenciach.

* Aj tak nechapem celej tej uchylke zapodievania sa charakteristikami vidlic. Ja som bol spokojny s kazdou co som doteraz jazdil a to stacilo kazdu v podstate len raz nastavit a uz sa nestarat. Slobodna Europa aj jednu zivotnu mudrost zakomponovala do svojej skladby, niekedy je dobre si to pripomenut (ja si to pripominam tiez). :)
12.11.2009 - 20:08:50
00
Najlepsia vidlica je namontovana vzdy na cudzom bajku :tmi:
12.11.2009 - 20:32:41
00
* Aj tak nechapem celej tej uchylke zapodievania sa charakteristikami vidlic. Ja som bol spokojny s kazdou co som doteraz jazdil a to stacilo kazdu v podstate len raz nastavit a uz sa nestarat



Pekne si napísal :D ja som tiež spokojný zo všetkým čo som mal a budem mať...
12.11.2009 - 20:47:28
00
...a pritom medzi jednotlivými vidlicami môžu byť veľké rozdiely, ktoré dokáže graf ukázať. A o tom to je :) ...nerobí sa to pre srandu. Ak niekomu vyhovuje každá vidlica, možno je málo náročný. Je to asi ako povedať či shimano alebo Avid s obomi brzdami som spokojný,hoci sú dosť odlišné.
12.11.2009 - 20:52:51
00
Veď hej...mne to len pripomína, kedysi som sa venoval rybárčeniu a tam boli rôzne akcie prútov a toľko testov a kriviek sa sledovalo a hovno s toho :rofl:
12.11.2009 - 21:04:47
00
Dôležitosť vlastnosti prútov nedokážem posúdiť :D ..ale tam je úspech závislý na viacerých veciach .. ? teda prút neloví ryby? :D ... ale vlastnosti pruženia sú pri bikovaní dôležité, hlavne u vyšších zdvihov. ;)
12.11.2009 - 21:13:58
00
Lapierre: prut ma super krivky, akurat , ze nelovi :rofl:
12.11.2009 - 21:30:09
00
keyboard_arrow_up