Dobry den, riesil tu uz niekto z vas strhnuty zavit tekutym kovom a vyrezanim noveho zavitu? Totiz na nohach vidlice sa mi srob od brzdy pretocil a neviem, ci by sa to dalo vyvlozkovat tak by som radsej chcel skusit prave tekuty kov.
01.10.2012 - 15:35:24
00
závitníkom vyrež väčší otvor a daj väčšiu skrutku..tekutý kov po zatvrdnutí je krehký..na rezanie závitu to nie je ktoviečo..
01.10.2012 - 15:37:44
00
Neviem síce akú to máš vidlicu, no štandardne tam býva závit M6 a obávam sa, že ten výstupok na vidlici je taký tenký že M8 závit tam už nenarežeš. Hrozí totiž že sa tá časť oslabí natoľko, že praskne alebo sa pri brzdení odlomí a to by som neriskoval. Ja by som najskôr vyskúšal dať tam dlhší šrób, Pokiaľ by ani to nestačilo, tak by som použil nejaký "tekutý kov - lepidlo" a to tak, že by som do diery dal ten "tekutý kov" a potom tam naskrutkoval kus závitovej tyčky M6 primeranej dĺžky, aby sa na trčiacu časť zmestil potrebný adaptér + brzdové prasiatko + poistná podložka + matica M6. Treba to najskôr vyskúšať na sucho a radšej nechať pár mm rezervu. Ak to trafíš správne, zalej to tým "kovom" nič na to nešróbuj a nechaj to tak vytvrdnúť podľa návodu výrobcu toho kovu. Potom by som na to dal brzdu. Určite by som dieru na šrób nezväčšoval ...
"Tekutý kov" dávam do uvodzoviek zámerne, pretože je to moc široký pojem ... poobzeral aby som sa po nejakých lepidlách, dvojzložkových... napríkald Loctite a podobne,. Značiek je veľa, treba čítať čítať...
01.10.2012 - 19:32:39
00
ono ten tekuty kov je skor na vytesnovanie namahanych casti ....
01.10.2012 - 20:41:31
00
ja by som sa prihováral za závitovú vložku, po zákroku sa dá používať skrutka M6
Už som to na pár vidliciach robil...
01.10.2012 - 21:00:41
00
Tekutý kov je široký pojem...
V práci mám odskúšané rôzne druhy. Loctite, Belzona, chesterton, inovation, Loxeal, retech (na trhu je toho kvantum)...
Ak je to v uzavretom priestore skús dvojzložkovýú opravárenskú tyčinku napr. http://www.slovcem.sk/index.php?ID=75 (dajú sa zohnať aj lacnejšie - všetky na tej istej báze akurát sa mení plnivo). Buď ju ju premiešaj natlač do diery a zaskrutkuj skrutku alebo vyplň dieru a po vytvrdnutí sa dá opracovať alebo do nej narezať závit. Ak je to na povrchu tak používam Loctite 3471. tiež sa dá opracovať.
Ak je to ako výplň v uzavretom priestore tak to drží festovne, mám to odskúšané na 70 bar čerpadle (vytrhnutá skrutka na veku).
01.10.2012 - 21:03:38
00
Ja by som chcel použiť ,,tekutý kov" na môj ,,zlepšovák". Zlomilo sa mi duralové váhadlo na zadnej stavbe. Možno tomu pomohlo aj to, že to váhadlo je odľahčené (viď. foto). Nové váhadlo mám objednané a keď dorazí špekulujem, že by som ho posilnil presne v tom oslabenom mieste tak, že by som tam vpasoval nejakú oceľovu gulatinku (drôt) a vylial to tekutým kovom. Moja otázka pre znalcov problematiky je: aký konkrétny tip/značka by bol vhodný na takúto operáciu, kde budem spájať oceľ s duralom a kde ,,tekutý kov" má primárne pevne spojiť tieto dva materiály?

Prílohy:

P1140856.JPG
P1140856.JPG 160.53 KiB thumb_up0thumb_down

vahadlo 1.jpg
vahadlo 1.jpg 135.97 KiB thumb_up0thumb_down

P1140855.JPG
P1140855.JPG 156.81 KiB 2 thumb_up0thumb_down

02.10.2012 - 12:11:37
00
Nebude lepšie to nechať klasicky zvariť? Pozerám, že jeden zvar tam už je. Dalo by sa to prípadne ešte spevniť návarkami zvnútra, prípadne aj zvonku.

Neboli pôvodne tie ramená s ložiskami od seba trochu viac vzdialené, ako by mali byť? Potom keď sa stavba zmontuje, sú sťahované smerom k sebe a v materiáli vzniká pnutie. Keď sa s tým následne jazdí, tak to nevydrží a praskne. Mal som podobný problém s vahadlom na Meride Transmission. Praskli mi dve. Potom som to tretie vymedzil podložkami a už neprasklo. Skrátka, konštrukčná chyba.
02.10.2012 - 12:43:39
00
Laco na inštaláciu sú tam vymedzovacie podložky, teda je to bez pnutia.
A zavariť tie priehlbiny (odľahčenia), no neviem - to zlomené mi zvarili v TUKE (dočasne ho vozím pokiaľ príde nové) s tým, že neručia za výsledok nakoľko nepoznajú zloženie Al liatiny a prehriatie materiálu pri zváraní tiež môže zmeniť vlastnosti materiálu k horšiemu (to tvrdili ,,oni"). To čo tam je originál zvarené je len ,,konštrukčná vychytávka" a je najmenej namáhané miesto.
To zváranie mi radíš prečo? Myslíš, že by sa môj nápad minul účinku?
02.10.2012 - 13:04:27
00
uha to si ma kidak moc nepotesil stym vahadlom :( ..som myslel ze len X kove praskali
a laco ked hovoris o transmisione mozes ukazat ze kde prasklo a ako si to vymedzil (moje zatim drzi ale to aj na reigne zatim drzi :D )
mam nanestastie oba biky :D
02.10.2012 - 18:56:52
00
Fúúú tiež som bol v tom, že len X-kové a my sa tomu vyhneme.
02.10.2012 - 20:16:10
00
opravované to už nikdy nebude ako odliatok
02.10.2012 - 20:32:21
00
Ja by som chcel použiť ,,tekutý kov" na môj ,,zlepšovák". Zlomilo sa mi duralové váhadlo na zadnej stavbe. Možno tomu pomohlo aj to, že to váhadlo je odľahčené (viď. foto). Nové váhadlo mám objednané a keď dorazí špekulujem, že by som ho posilnil presne v tom oslabenom mieste tak, že by som tam vpasoval nejakú oceľovu gulatinku (drôt) a vylial to tekutým kovom. Moja otázka pre znalcov problematiky je: aký konkrétny tip/značka by bol vhodný na takúto operáciu, kde budem spájať oceľ s duralom a kde ,,tekutý kov" má primárne pevne spojiť tieto dva materiály?

fuuuuu to je podctive *****,nepotesi .kazdy vyrobok ho ma niekde zabudovane :tmi:
02.10.2012 - 20:39:14
00
Podla mňa toto nevyplníš tekutým kovom resp. to z tade vypadne nadôvažok to nespevní z boha nič. Vyvariť z vnútra môže byť problém, prehriatie môže zdeformovať geometriu. Ak to chceš risknúť a máš známosti na TUKE, tak nech ti hodia staré váhadlo na spektro a zistia zloženie zliatiny a potom šup šup k slušnému zváračovi s TIG mašinkou a zavariť.
Ja som tak dnes zachránil lockout na Xfusion tlmič (myslel som že to bude nejaká nezvariteľná Al-Mg-Zn zliatina z čoho sú všetky tie čínske šmejdy) nakoniec zvárač tipol prídavný materiál a výsledok je v celku uspokojivý viď.
lh6.googleusercontent.com[/url]
lh4.googleusercontent.com[/url]
02.10.2012 - 21:12:51
00
... laco ked hovoris o transmisione mozes ukazat ze kde prasklo a ako si to vymedzil (moje zatim drzi ale to aj na reigne zatim drzi :D )
mam nanestastie oba biky :D


Požičal som si obrázok z webu a nakreslil som to. Je to rám Transmission Elite ročník 2004. Asi to praskanie nebolo vtedy ojedinelé, lebo česká Merida si dala tie vahadlá vyrábať na náhradné diely niekde v Čechách.

Prílohy:

merida06.jpg
merida06.jpg 67.06 KiB 1 thumb_up0thumb_down

02.10.2012 - 21:22:21
00
keyboard_arrow_up