vydrží to 20, samozrejme keď sa niekto vozí po rovine, kde radí raz za hodinu vydrží to viac ako keď idem do kopca s meniacim sa sklonom a radím stále... po tých cca 10h, teraz v zime aj menej už to začína blikať na červeno a už ma to znervózňuje... myslím si že keby mal niekto potrebu veľa jazdiť, tak si radšej kúpi jednu baterku navyše ako sedlovku za 600... čistý kokpit je tiež vec názoru a vkusu, to ovládanie je na môj vkus tiež zbytočne masívne, na to že sú to len mikrospínače a baterka... tak to pôsobí ako keby tam je ešte ten celý radiaci mechanizmus na lanko... a to že tam nedali nejak tlačítko na ovládanie elektroniky je tiež fail
10.01.2023 - 11:40:47
00
Tak to zhoď, predaj a vráť sa k Shimano prehadzovačke.
10.01.2023 - 15:16:55
12
stačí aby počas vášho výjazdu primrzlo a pôjdete peši, pretože vám nepôjde nielen batéria v prehadzovačke, ale hlavne CR2032 ktorá je v ovládači

Prílohy:

IMG_20221220_164007.jpg
IMG_20221220_164007.jpg 157.7 KiB thumb_up0thumb_down

10.01.2023 - 16:00:23
00
Jarolobo napísal:
Tak to zhoď, predaj a vráť sa k Shimano prehadzovačke.


až konečne bude 12s di2 aj na biky na tuky, tak to aj urobím, prípadne inú konkurenciu... na ten sram vytvorili ludia zbytočný hype, lebo to jazdí prevažne skupina, čo má prvú elektriku prehadzovačku v živote a jazdia raz za rok, alebo na vlekoch atď.... potom je plný internet takých vyhlásení, že to tri mesiace nenabíjal a pod.
10.01.2023 - 16:38:15
00
To ti muselo riadne primrznúť keď vyradilo AXS z činnosti. Výhodou Axs oproti mechanickej sade je, že výborne radí v mraze a obalené v snehu, keď už mechanické lanovody mrznú. Minulú zimu som jazdil ešte AXS a okolo -15 nebol problém, len ja som mal už trochu problém so sebou. Tento rok už AXS nejazdím, ale nie z nejakých vážnych dôvodov, ale len preto, že som ju už tak obil, že už sa nedá správne vyladiť, tak už len na XC to používam.
10.01.2023 - 17:24:05
02
ja som do nej šiel práve pre to aby som sa v zime vyhol primrznutému lanku a všeobecne som tomu chcel dať šancu a mať vlastný názor.... ale tak vieme aká je tento rok zima, takže som to v snehu ani moc nemal šancu otestovať... ale toho že by mráz vybil tú mincovú baterku sa teda nebojím, šak tie sú všade, či v snímačoch rýchlosti, wattmetroch atd a nepozorujem v mraze nejaký rapidný alebo náhly pokles kapacity typu som na výjazde a bez varovania to na kompletku umre
10.01.2023 - 17:47:03
00
Minuly rok v mraze -12 radilo ako nic. Ako bolo uz spomenute… ja som tiez uz zacal mrznut 🤣
10.01.2023 - 17:56:51
00
JoNesbo Tak ono tá chémia u akumulátoru a gombíkovej lítiovky je dosť iná... Inak mne sa často pri výjazdoch wireless snímače odpájajú, a pripoja sa až pri ďalšom výjazde :-)

Ja som na elektriku prešiel tiež kvôli radeniu v chlade a zime (žijem na severe pár stupňov pod polárnym kruhom), a vďaka tomu, že jedna miestna značka osádza svoje bajky len Sramom, začínal som práve na AXS, na dlhšie požičaných bajkoch. Ale postupom času som dospel k tomu, že to nie je moja cesta, s tými baterkami boli stále v mrazoch stále nejaké problémy. Napríklad keď raz vybitý akumulátor zmrzne, už svoju kapacitu nedosiahne nikdy. A často potom v mrazoch vypadne z ničoho nič - napríklad z plného nabitia je po dvoch hodinách koniec.

Stretol som tu jedného bajkera, z ktorého som ťahal rozumy, a ten má doma po troch zimách veľmi intenzívneho jazdenia tých batérií 5. Lebo vždy mu tá nová primrzne - zabudne ju nabiť a odíde, a podobne - a už to nerozchodí, takže spoľahlivo mu fungujú len v lete, keď je nad nulou (väčšinou :-D). Tak sa mu to nazbieralo.

Takže keď som kupoval svoj vlastný gravel, chcel som Shimano, tam sa toho zmrznutia vybitej batérie báť nemusím. Ani žiadne problémy s kontaktmi, odpájaním pák a podobne.

Ale to len tak v rámci debaty, kopec ľudí tu na tých Sramoch v zime stále jazdí, a občas je niekto aj spokojný.
10.01.2023 - 18:04:11
03
Na radení som mal len vtipnú príhodu...ale nie v zime..to bola tuším taká teplá časť jesene. V radení sa mení batéria tak raz za rok, alebo dva neviem. Kamarát čo mi to predal, že nevie kedy ju menil..tak som jazdil...Pod Minčolom pri dele ma garmin veľmi decentne upozornil, že batéria v ovládači by sa už pomaly mala vymeniť. Tak som mu potvrdil: Jasné bráško, tak do týždňa sa budem tomu venovať. :) Potom sme šli dolu z Okopov na Taipan a potom na Slepúch...a v polke Slepúchu už mi nešlo zaradiť a dolu došiel len na tom čo bolo :) Pri chate som potom vyberal batériu z hrudného pásu :D Takže po ohlásení mi to dalo asi 1600m šancu na výmenu ..komédia...
10.01.2023 - 18:11:42
00
wawrik napísal:
JoNesbo Tak ono tá chémia u akumulátoru a gombíkovej lítiovky je dosť iná... Inak mne sa často pri výjazdoch wireless snímače odpájajú, a pripoja sa až pri ďalšom výjazde :-)

Ja som na elektriku prešiel tiež kvôli radeniu v chlade a zime (žijem na severe pár stupňov pod polárnym kruhom), a vďaka tomu, že jedna miestna značka osádza svoje bajky len Sramom, začínal som práve na AXS, na dlhšie požičaných bajkoch. Ale postupom času som dospel k tomu, že to nie je moja cesta, s tými baterkami boli stále v mrazoch stále nejaké problémy. Napríklad keď raz vybitý akumulátor zmrzne, už svoju kapacitu nedosiahne nikdy. A často potom v mrazoch vypadne z ničoho nič - napríklad z plného nabitia je po dvoch hodinách koniec.

Stretol som tu jedného bajkera, z ktorého som ťahal rozumy, a ten má doma po troch zimách veľmi intenzívneho jazdenia tých batérií 5. Lebo vždy mu tá nová primrzne - zabudne ju nabiť a odíde, a podobne - a už to nerozchodí, takže spoľahlivo mu fungujú len v lete, keď je nad nulou (väčšinou :-D). Tak sa mu to nazbieralo.

Takže keď som kupoval svoj vlastný gravel, chcel som Shimano, tam sa toho zmrznutia vybitej batérie báť nemusím. Ani žiadne problémy s kontaktmi, odpájaním pák a podobne.

Ale to len tak v rámci debaty, kopec ľudí tu na tých Sramoch v zime stále jazdí, a občas je niekto aj spokojný.


šak o tom je fórum, zbierať reálne skúsenosti a názory.... nie nejaké platené články na nete, kde je všetko v ružovom... a samozrejme že ľudia sú rôzni a majú iné priority, iné štýly jazdenia atd, každému sedí niečo iné.

a ako riešiš lanká aby nezamrzali teraz?

branomelis, údajne ide v hentakom prípade radiť dole na šaltri tým tlačidlom, asi teda nepraktické, ale lepšie ako jeden prevod :D
10.01.2023 - 18:17:19
00
bmprsvz7777 napísal:
stačí aby počas vášho výjazdu primrzlo a pôjdete peši, pretože vám nepôjde nielen batéria v prehadzovačke, ale hlavne CR2032 ktorá je v ovládači

Dobry vtip. Jazdim s tym aj pri -17 a nemam stym absolutne ziaden problem... Rovnako ako bludy ze to vydrzi 20h. Vydrzi to ovela ovela viac...
10.01.2023 - 18:28:05
04
JoNesbo napísal:
a ako riešiš lanká aby nezamrzali teraz?


Blbo som to napísal - mám Shimano, ale elektrické GRX Di2. S lankovým radením som tu v zime jazdiť nemohol vôbec, lebo ho proste nepretlačím - mám prsty po omrzlinách, sú úplne bez citu a v chlade aj bez sily, neohnem ich. (Obe tlačidlá na každej páke mám nastavené na rovnakú funkciu, a napriek tomu po hodine jazdy občas vôbec netuším, že namiesto tlačidiel radenia tlačím na brzdovú páku alebo rúrku baranov :-D )
10.01.2023 - 18:36:57
00
a shimano baterka tie mrazy zvláda? asi to tiež má menší hodinový nájazd ako v lete
10.01.2023 - 18:59:16
00
Má o niečo menší v zime určite ale tam ťa to neserie lebo ked ju pred zimou nabiješ tak v poho do jari jazdíš. Tento rok som išiel z BA do Benátok nabil som doplna a v benátkach mala 75 percent :D. Bolo to nejakých 800km. GRX Di2. Mohlo by aj shimano už priniesť novu XTR Di2
10.01.2023 - 19:05:15
00
JoNesbo Zvláda, tam nie je problém ustrážiť si, aby sa nevybila pod trebárs 30 %, lebo ten stav trvá dostatočne dlho. Čo mi pripomína, že mi tam včera bliklo tých 30 %, idem ju nabiť.

Aký je hodinový nájazd netuším. Nabil som ju zatiaľ (od začiatku novembra 2021, ca. 2300 km) len dvakrát, z výroby mala okolo 40 %. Ale nenabíjam doplna, tak 85-90 % stačí.
10.01.2023 - 19:19:04
00
keyboard_arrow_up