Mam Suntour 105mm olej/pružina, je to uplne super vidla ale potrebujem poradit s par vecami. Keď klesne teplota postupne tuhne rozmyšľam že vyskusam vymenit v nej olej (napr. Rockshock) co vy nato? A druhý problém: dal som na nej zatiaľ (po roku) len 76 mm cim to moze byt? Dik za rady!!
11.08.2004 - 15:53:55
00
no s tym olejom by som velmi neexperimentoval, moze sa ti totiz kludne stat, ze ti ten olej z Rockshoxu zozerie tesnenia....aj take sa uz stalo aj ked na Marzochi, kazdopadne by si to mal prekonzultovat s vyrobcom alebo predajcom a co sa tyka tej tuhosti pri poklese teploty....nuz moze to byt aj tym, ze tam vyrobca dava olej s nizsou viskozitou (aby zamedzil uniku popri tesneniach) co ma za nasledok vytuhnutie v chlade.... a co sa tyka tych 76 mm nuz, skus povolit nastavenie pruziny (neviem ci sa to tam da regulovat) na mensiu hmotnost, vela stastia...
11.08.2004 - 19:02:31
00
ta vidla sa da prestavovat. v zakladnej verzii ma myslim 80 mm zdvih a treba z nej vymontovat taku zarazku aby mala 100 zdvih (aspon myslim). To ze vymena olja pomoze pri tuhnuti som uz niekde cital, vacsinou doporucovali Manitou olej.

Ja si chcem dat v servise vybrat tu zarazku a tiez si tam chcem dat vymenit ten olej, tak dam vediet ako to dopadlo.
12.08.2004 - 21:06:46
00
Nazdar Kubo zrovna dnes som meral zdvih po vcerajsej jazde a bol 83 mm a mal som uz rozobratu aj tu vidlu ale zorazku som tam nevidel ak vies kde tam je napis mi o tom nieco podrobnejsie dufam ze ta tvoja ma tiez oznacenie XCP
13.08.2004 - 09:21:48
00
Ja mam tiez suntour ale XCP 75 povodne 80 mm zdvih teraz 100 ta zarazka je na spodku ked vytiahnes nohy na tej strane kde je pruzina Ak mate stiahnuty manual k vidle je to cislo 11 a je to bottom stoper ja som aj skratil negativnu pruzinu a vidla sa viditelne zvysila a ten zdih je naozaj rozdielny .Ktomu zdvihu ja som menil elastomer za ten zo starej vidly je kratsi a maksi(alebo skratte ten povodny) a vidla chodi pekne a oplati sa aj natrepat hodne vazeliny do vnutornych noh toto som spravil ja a som spokojny s tou vidlou len ked som dal ten 100 mm zdvih tak je ta vidla dost makka na tych 20mm navyse takze musim nastavit tvrdsiu pruzinu aby neostavala dole ked sedim na nej
15.08.2004 - 11:04:59
00
Olej v tej vidle asi tazko vymenite lebo tu olejovu patronu co je dnu nerozoberiete a ak ano tak ju uz spet nedate.
18.08.2004 - 22:48:14
00
Ale ja som pocul ze sa tam olej da bez problemov vymenit tak co je potom pravda?
19.08.2004 - 11:50:52
00
V tej patrone olej nevymenite asi lebo je fakt uzavreta ale staci vybrat pruzinu z jednej nohy a par krat stlacit tlmic bez pruziny az na doraz a uplne zmakne mne uz teraz tlmi len tak cisto jemne-skoro vobec a ten olej vlastne vazelinu a nie olej treba natrepat do vnutornych noh kolko sa zmesti(obrazne)proste vela dost rychlo sa totiz mina.
20.08.2004 - 21:45:48
00
Nazdar SiFon co ako si to myslel si tymi vnutornymi nohami popis mi to presnejsie a da sa vybrat cela olejova patrona z vidly lebo mne to ani bohovi neslo diki
21.08.2004 - 09:35:45
00
NAVOD NA UPRAVU A OPRAVU XCP 75 LO:: Normalne otocis bike hore nohami povolis tie imbusy dole tak do polovice potom po nich klepnes kladivkom(lebo je tam taky maly kuzel)a vykrutis ich uplne potom jednoducho vytiahnes vnutorne nohy potom vsetko pekne poutieras od bordelu a z vonkajsich noh das dole tesnenia(jednoducho podpacis srubovakom alebo cim)pekne ties poutieras.Potom natrepes vazelinku do vonkajsich noh(toto neuveritelne pomaha)proste do diery das ako ja par vidliciek(priborovych)vazelinky.Daj ju vsade aj pod tesnenia a do kazdej diery co najdes.Potom namontuj tesnenia spattekne rovnomerne ich tam nabi gum.kladivom alebo cez nejaku dosticku.Praca s vonkajsimi nohami tymto konci.VNUTORNE NOHY:tak tam jed dobre najprv vybrat pruzinu tym klucom co mas k vidle tam len vykrutis tu regulacnu zavitoidnu somarinu a vyberies pruzinu.Potom vyberies jednoducho aj ten dzindzik co ti trci zo spodu najprv z neho stiahnni ten cierny dorazovy kus umelyny a potom len donho dobni prstom a on ti vypadne z druhej strany na nom je negativna pruzina(ak ju skratis a doplnis k hlavnej pruzine 2cm pruzinu(taku aka je vo vnutry len proste 2cm tak mas z vidly 100 ako ja))teraz tiez pekne vsetko premasti a mozes rovno poskladat spat.Daj dostatok vazeliny na hlavnu pruzinu.TERAZ TLMIC:Ten sa da vybrat ale zbytocne tam si velmi nepomozes neda sa otvorit takze nic ale ak chces mat ozaj maksiu vidlu tak vyber ten dzindzig na uzatvarani vidly (ta packa hore) len sa vytahuje len s nim treba pohybat na spodku ma taky maly dzigwajz ten odrez vlastne ho nepotrebujes a potom ho nasad spat teraz mozes tocit tym uzamykacim packom nikolko krat dookola ak nim otocis celkom do lava tak to tlmenie je prakticky celkom makke a vydla je viditelne rychlejsia a maksia vsetko sa da len sa netreba bat sa s tym pohrat.Potom strc vsetko tak ako bolo pekne spat do vonkajsich noh a mas vidlu ako z reklamy na Morcosky RS alebo Foxy.(este poznamka ja som pouzival normalnu autovazelinu od slovnaftu lebo na stoji v garazi plne vedro nie je sice celkom vhodna ale pouzil som co som mal ina vazelina inak funguje ale tato by nemala byt agresivna takze uvidime co na nu tesnenia a take tie veci)
21.08.2004 - 16:33:15
00
Dakujem za navod aj ja ale chcem sa spitat ci aj tebe sa z vutornich noh zosuchala farba zo zlatej na striebornu.A mne ziadny kluc nedaly.Ta vazelina ide do obidvoch noh?
















T
22.08.2004 - 11:59:01
00
Ta farba sa scuchava aj mne uz je viditelne svetlejsia ale este stale je trochu zlata co by sme chcely za 3000.tu vazelinu daj do obydvoch noh v pohode vsade kde je nejaka dotykova ploch kadial by sa to malo smykat treba dat vazelinu a ja som mal k vidle aj kluc taky z plastu na pruzinovu patronu tam je hore taky zubkovany uchyt a na to je ten kluc.a na tlmiacej patrone tam je asi 27 alebo nejaky taky myslim
22.08.2004 - 13:36:29
00
Sifon diki moc za ten navod vyskusam to a dam ti vediet a pokial ide o to zlato aj kamosovi sa to zosuchalo na striebro ja ich mam nastastie od vyroby strieborne hehe
23.08.2004 - 11:36:41
00
keyboard_arrow_up