mal niekto moznost porovnat staru talasku s novou talas s FIT patronou? marketingove reci sa citaju pekne, oficialne by malo byt znizene trenie a typ padom aj zvysena citlivost otazne je ci je tomu tak aj realne. neviem sa totizto rozhodnut ci kupit jazdeny bike so starsou RLC 2009 alebo novy s FIT talasou, cenovy rozdiel je 450E takze teraz je na uvazenie ci su nove talasy o tolko lepsie ako stare. keby mal niekto realne skusenosti budem rad za radu. riesme prosim len vidlice nie to ze kupit radsej novy bicykel.

aky ma odtrh talas RLC s nastavenou low speed compr. na minimum?
24.06.2010 - 09:15:32
00
odtrh je +/- stejný takže nic moc, 2010 má o něco lepší chování, ale hlavně je na rozdíl od 2009 je citlivost při max zdvhu nejlepší, zhoršuje se se snižujícím se zdvihem. u starších to bylo naopak :-(
moje 2010 po úpravě v TT je naprosto super, snížení odporů + komprese na minimum.
větší srovnání ti asi napíše Mlok který dlouhodobě jezdil starší modely a letos má taky 2010 s úpravou v TT
24.06.2010 - 09:25:32
00
uz ju ma? niekde na BF som cital ze o nej rozmysla, tak sa hadam vyjadri ... tiez planujem dat upravit talasa ak ho budem mat , neviem vsak ci to TT mozno to aj niekto z miestnych junakov zvladne. hlavne prestavenie compresie z 5-15 na 0-...
kolko si platil v TT za tuning+kompresiu?
24.06.2010 - 09:37:08
00
mě dělal Milan vidlici komplet, + servis po sezoně, cena v pohodě, pokud chceš znát cenu jen za kompresi tak mu pošli dotaz.

jj Mlok už má nové Stereo :-) ale tuším je tento týden někde na dovolené a prohání ho v kopcích :-)
http://www.bike-forum.cz/fotogalerie/nase-biky/detail-8844.html
24.06.2010 - 11:04:59
00
Milanovi som dotaz poslal, ale ze ma zlomenu klucnu kost a neviem preco nechce povedat ani ceny:) takze kludne napis cenu sem..neviem v akom bude vidlica stave takze mozno pojde aj na komplet servis+tuning ked to nebude vediet spravit nikto tu.
edit: v originale je talas az tak velmi necitlivy?
24.06.2010 - 11:16:10
00
Jsem zpět z dovolené po pořádném testu Talasu 2010 s FIT patronou. Pociti rozporuplné. Začnu od toho lepšího a to levá noha. Talas systém je pro 2010 podle mě nejlepší co kdy byl ze všech ročníků. Průběh vidlice vynikající i v originále. Odpory Talas systému minimální. Změna zdvihu nejlépe funční (starší ročníky měly problémy hlavně pro lehčí jezdce, kteří foukali opravdu nízké tlaky i typu 40-45psi, pak se vidlici moc nechtělo zpět na vyšší zdvih).

A teď to horší a to citlivost. V originálním stavu bych řekl citlivost možná nejhorší co kdy u Talasu byla. A jsou tu dva faktory. Pro 2010 jsou použity o něco těsnější stíráky a pak FIT patrona.
Co se týká expanze, tak FIT patrona paráda, high speed expanze ok a low speed má velký a ještě jemnější rozsah nastavení než starší ročníky.
Ale ta komprese...
Rozsah nastavení komprese je opravdu velký. Ovšem k čemu je dobré mít rozsah do většího tlumení komprese, tomu stejně nerozumim.

Po úpravě u Milana se citlivost hodně zlepšila, ale pořád má k 5kg odtrhu poměrně daleko a je ta citlivost o malinko horší než u upraveného 2008 Talasu.
Zatím jsem s Milanem neřešil, co s vidlicí dělal, dával jsem mu to na rychlo před dovolenou, protože v originále to byla hrůza a na dovolenou jsem chtěl mít nové kolo.
Takže měl Milan na to málo času.
Ještě to s ním proberu a uvidím, jestli příště (to bude až v zimě se servisem, není to samozřejmě teď po té rychlé úpravě už tak špatné) to nepůjde pořešit ještě lépe.
Zatím bez potvrzení Milanem si myslím, že nebyl žádný zásah do komprese (rozsah nastavení komprese zůstal jako v originále, to třeba u upravené komprese u 2008 Talase nezůstal).
A je vůbec otázkou, jestli u FIT patrony do komprese půjde zasáhnout.

A to mám ještě verzi RLC FIT (tedy s nastavením komprese i nastavení síly otevření locku), netuším jak se v praxi liší RL verze u FIT patrony (Fox na stránkách 2010 FIT RL verzi vůbec nemá, to až pro 2011, pro 2010 tam RL verzi má bez FIT patrony). Očekávám, že tam bude komprese napevno a že nebude odpovídat minimálnímu nastavení RLC (a pak by byla citlivost ještě horší než u RLC), ale jak píšu, nezkoušel jsem.

A docela by mi zajímalo, jak to je u 2011 modelů, kde je psáno:
"For 2011, we have produced more usable travel with lower compression ratios for better performance and durability, with improved air spring curves."
Jestli to znamená, že FIT patrono pro 2011 bude méně omezovat kompresí, kdo ví...
Bohužel pro 2011 zase alespoň z mojeho pohledu pokazili vzduchovou část. Snižování jen na jednu polohu 150/120mm se mi ani trochu nelíbí (používá více snížení jen na 130mm a zase sem tam pro extra prudký výjezd se hodí i to větší o 4cm na 110mm).

2009 verzi jsem dlouhodbě bohužel nejezdil (mám tu doma upraveného Talase 2010 RLC FIT, 2008 RLC a 2007 RL), jen krátce zkoušel. Tam je tlumící část jasná, ta je stejná jako u 2008, tedy komprese jde úpravou eliminovat.
Ale zase 2009 verze má horší vzduchovou část než 2010.

Pokud by byla ta 2010 RLC FIT (opravdu to je 2010 FIT RL?), tak bych asi i přes tu mírně horší citlivost šel do téhle vidlice.
27.06.2010 - 17:37:32
00
Mlok: dakujem za vycerpavajucu odpoved. podla popisu na internete sa naozaj jedna o RL verziu vid http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/specs.html?b=1780. tvoje skusenosti ma vsak asi uz naisto presvedcili o tom ze sa mi neoplati priplatit 520Eur za rocnik 2010 (aj ked 2009 je jazdeny avsak minimalne). v stredu idem pozriet bike s 2009 RLC a uvidim, na upravu k milanovi pojde naisto. kolko unho stoji tuning+zmena kompresie (tak ako na tvojej 2008), ak to nechces rozoberat tu kludne PM. este raz dakujem za skusenosti aj ked sa asi nebudem drzat tvojej rady:)
27.06.2010 - 21:48:31
00
Podle informaci ktere mam od Milana tak u meho Talase je komprese snizena na minimum, tak predpokladam ze upravoval stejne :-)
28.06.2010 - 00:42:38
00
kubad: Tak doplnění k té kompresi, už jsem to probral s Milanem. V rámci 2010 modelů došlo v průběhu ke změně nastavení komprese a na mojem kousku (zřejmě o něco novějším než Tvůj kousek) byl vliv komprese 2-10kg (dle nastavení).
Na tom Tvojem kousku byl vliv komprese 5-15kg. Tohle je dost zajímavé, že v rámci jednoho ročníku se to může měnit. Trošku mi to připadá, že by v mojem kousku mohla být FIT patrona nastavená jak bude pro 2011 modely, ale kdo ví.
A tedy u Tvojeho kusu Milan kompresi upravoval, 5kg už je přeci jen dost. U mojeho kusu zatím kompresi neupravoval, 2kg už není tolik a ani po úpravě se to nedostane na úplnou nulu (tedy ze 2kg originálu už bude změna velmi malá).
A další rozdíl, proč je ten 2010 teď mírně horší jsou ty stíráky, které nejen, že jsou těsnější pro 2010, ale také ještě je to nová vidlice. 2010 Talas systém má odpory menší než 2008, dle Milanovo odhadu se časem po delší době zajetí těch stíráků i s těmi 2kg od komprese dostane ten 2010 kousek na +- stejnou citlivost co ten 2008.
A případně je tu ještě možnost nepatrného zlepšení na té kompresi, otázkou zůstává, zda tohle stojí za zásah do originálního stavu, spíše už asi ne. Uvidím v zimě při servisu jak na tom vidlice bude a zda se domluvím na zásah do komprese nebo to nechám s těmi 2kg originálního stavu.
28.06.2010 - 06:20:13
00
keyboard_arrow_up