S vidlicí bych nesrovnával. Vidlice chodí do zdvihu tak tisíckrát tolik. Tedy když se do ní dostane bordel, tak k poničení to povede nesrovnatelně rychleji a navíc u vidlice vadí, že se zhoršuje její chod. U teleskopické sedlovky je úplně fuk, že bude potřeba o 20N větší síla na zasunutí.
A kdo jezdí hodně v bordelu, tak si přes
sedlovku hodí jakoukoliv ochranu, opět je to jednoduší než u vidlice, když je oproti vidlice pohyb sedlovky pouze velmi občasný.
Co se týká síly působící na sedlovku, tak to také není tak jasné. Při jízdě v
sedle mimo náročnější terén bude dlouhodobě zatížení sedlovky určitě o trošku větší, zvlášť když u vidlice jsou ty nohy dvě.
Jenže pro extrémy to bude přesně naopak a ty zátěžové špičky mohou být u vidlice o dost větší. Ty největší zátěžové špičky jsou většinou při jízdě ze sedla, tedy týkají se jen vidlice a klidně to tam vyletí až někam k 2000N na předním kole, takže 1000N na jednu nohu. Při jízdě nějaká ta špička bude i pro sedlovku, ale tam ji hodně omezí zadní stavba propružením.