Tak tak... tiez si planujem rozanalyzovat zopar zaveseni, po kinematickej stranke...No otazka ostava, aka by mala byt idealna trajektoria...hm. Ja si viem urobit lubovolnu kinematiku taku, aby som dostal potrebnu trajektoriu, ale aka by ta trajektoria mala byt optimalna je druha vec. Volba vhodnej trajektorie uz zavisi od samotnej dynamiky, tj. mala by byt hlavne taka aby sa minimalizovali co najviac neziaduce dynamicke efekty ako je pohupovanie pocas slapania atd...tych kriterii je urcite strasne vela a je to otazka skusenosti vyrobcu ramov...
04.07.2007 - 17:34:39
00
Podla mna optimalna trajektoria je pohyb kolesa dozadu a nahor (co sa tyka spracovania narazov). To je mozne pozorovat najma na bikoch novej generacie s integrovanou prevodovkou. Najcastejsie sa jedna o jednocapy s vysoko polozenym stredom otacania zadnej stavby. Toto riesenie je samozrejme nevhodne pre tradicne konstrukcie fullov. Otazka je, co sposobuje toto riesenie s geometriou v priebehu pruzenia, kedze sa zvacsuje vzdialenost stred-os zadneho kolesa.
04.07.2007 - 18:41:34
00
Prilis velka zmena vzdialenosti stred-os ak stred otacania je "vysoko" bude iste sposobovat tuhnutie zadneho odpruzenia pri brzdeni zadnou brzdou - ale to sa riesi znamou plavajucou brzdou... Ak by draha zadneho kola bola priamka kolma na povrch terenu, potom by bola vzdialenost os kolesa - stred konstantna a zadna stavba by netuhla. Toto je jednoduche, ale odhadnut trajektoriu z hlavy taku, aby sa minimalizovalo pohupovanie bude asi zlozitejsie :) Dobre by bolo vyuzit silu prenasanu retazou od zadneho pastorka ku prevodniku a zavesenie konstruovat tak, aby sa tato sila co najviac negovala s vertikalnou silu od sliapania... Ak zoberiem teoreticky pripad, ze stred otacania je veeeeelmi vysoko nad spojnicou prevodnik, pastorok - potom sa bude pohupovanie urcite minimalizovat a v krajnom pripade by mohlo byt dokonca hadam aj negativne t.j. pri zaslapnuti by sa stred pohol smerom hore a nie nadol...
06.07.2007 - 09:53:51
00
Ale pozicia capu vysoko nad prevodnikmi ma negativny vplyv na funkciu odpruzenia pod sliapanim.
Ak by sa os zadneho kolesa pohybovala vertikalne, tak potom sa vzdialenost os zadneho kolesa-stred zvacsuje.
06.07.2007 - 12:11:33
00
Ak by sa os zadneho kolesa pohybovala vertikalne, tak potom sa vzdialenost os zadneho kolesa-stred zvacsuje.


Ak sa bude zadne koleso pohybovat len hore dolu po jednej priamke smer Y, tak vzdialenost X medzi stredom a kolesom bude konstantna.Ak Y je vertikalna os a X horizontalna.
06.07.2007 - 12:40:51
00
suhlasim s persingom...ak ma byt ta vzdialenost X rovnaka, musi byt draha zadneho kolesa kruznica

edit malicka kresba, aby sme sa chapali

Prílohy:

Komentár súboru: rychlovka v skicari :)
rychlovka.GIF
rychlovka.GIF 4.74 KiB thumb_up0thumb_down

06.07.2007 - 13:07:35
00
tak tak..
06.07.2007 - 13:38:19
00
To mate samozrejme pravdu,ze absolutna vzdialenost medzi osou kolesa a stredom sa zmeni,ale co sa nemeni a co som aj myslel je kostantna vzdialenost v smere osi X. To zmamena,ze bzdemim sa nebude odoberat stupen volnosti=pruzenie nebude tuhnut. Ak sa koleso pohybuje po kruznici,meni sa X-ova vzdialenost os-stred to znamena kokeso sa musi pootacat,teda ked ho zabrzdim zabranujem pruzeniu. Ak mate full,skuste pruzit na mieste-uvidite,ze koleso sa hybe aj v smere podlozky teda ak ho brzdim tomu bramim.
06.07.2007 - 16:40:49
00
http://www.specialized.cz/new/fsr1_sk.php?a=3&b=15&x=
jeden pohľad na problém
http://cdn.specialized.com/bc/microsite ... nsion.html
a pohyblivé obrázky :shock:
21.11.2007 - 22:11:16
00
Moja oblubena znacka PACE, tentoraz s ramom RC405 Freefloater

Prílohy:

RC405-production-022_web.jpg
RC405-production-022_web.jpg 34.27 KiB thumb_up0thumb_down

21.11.2007 - 22:34:53
00
A dalej RC506 FR-AM so zdvihom 6".

Prílohy:

RC605 FRAM.jpg
RC605 FRAM.jpg 30.75 KiB thumb_up0thumb_down

21.11.2007 - 22:41:08
00
A dalej RC506 FR-AM so zdvihom 6".


Nevyzera to marne, az na tie lacne nalepky ako z tchaiwanu:)
22.11.2007 - 20:39:31
00
A dalej RC506 FR-AM so zdvihom 6".


Nevyzera to marne, az na tie lacne nalepky ako z tchaiwanu:)

Priznam sa, ze to z fotky nedokazem rozpoznat, ake nalepky to su a ako kvalitne su prevedene. Alebo si mal na mysli dizajn?

P.S. Nevies mi poradit, preco mi nechodia upozornenia o odpovediach, hoci ich mam zakliknute? Tak som stale v omeskani...
22.11.2007 - 22:39:46
00
A dalej RC506 FR-AM so zdvihom 6".


Nevyzera to marne, az na tie lacne nalepky ako z tchaiwanu:)

Priznam sa, ze to z fotky nedokazem rozpoznat, ake nalepky to su a ako kvalitne su prevedene. Alebo si mal na mysli dizajn?

P.S. Nevies mi poradit, preco mi nechodia upozornenia o odpovediach, hoci ich mam zakliknute? Tak som stale v omeskani...


To ani ja, skor som myslel ich design.

Poradit Ti v tomto neviem, tuto funkciu fora nevyuzivam..
22.11.2007 - 23:06:05
00
A dalej RC506 FR-AM so zdvihom 6".

vypada to pekne, ale ta cena uz neni taka pekna :shock:
22.11.2007 - 23:30:20
00
keyboard_arrow_up