Som zvedavy, kedy sa aj do bike-industry dostanu MR (magnetoreologicke) tlmice, kde je mozne v sirokom rozsahu ci uz manualne (mechanicky) alebo elektronicky menit utlm...V automobiloch sa to zacina pretlacat dopopredia, tak je len otazka casu, kedy sa toho chyti nejaky vyrobca tlmicov pre bike. - To len na margo tych 3 rezimov tlmica na tom peknom scote.
03.07.2007 - 09:28:28
00
ked budú mať baterky o kapacite 60Ah váhu 50g a dobitie bude za 10 minút.
03.07.2007 - 09:31:34
00
Skôr ako reklamné žvásty o genialnych systémoch, by som chcel vedieť pocity od jazdca....


na toto Ti urcite bude vediet odpovedat gafis, pripadne LL
03.07.2007 - 09:49:28
00
ked budú mať baterky o kapacite 60Ah váhu 50g a dobitie bude za 10 minút.


MR tlimic ma velmi mali odber. Regulacny prud sa pohybuje v rozsahu 0 - 2A, ale drtiva vacsina pracuje v rozsahu 0-1A. Ide len o to, aby sa naindukovalo dostatocne magneticke pole v cievke take, aby sa ciastocky v MR tekutine usporiadavali do retazovych struktur v smere silociar. Kedze bike-ovy tlmic by mal omnoho mensi dynamicky rozsah (maximalna tlmica sila/minimalna tlmiaca sila) energeticka narocnost by bola este omnoho priaznivejsia. Dnesne a buduce Polymerove baterie by to mohli utiahnut. Navise vlastnosti MR tekutin je mozne menit aj pernamentnym magnetom resp. menit jeho vzdialenost od prietokovych kanalikov...teda mechanicky bez potreby elektriny - co by na zaciatok tiez nebolo zle, pokial sa teda tie baterie nezlepsia :)
03.07.2007 - 11:07:10
00
teoria je pekná vec, ale ako by vidla dokázala meniť reakciu na rôzne podnety? Momentálne na to slúžia prietoky, planžetky, ventili, závažia...
je rozdiel či pôjdeš cez koreň v priemere 1cm, alebo 5cm. nábeh na skok (FR), kde by sa nemusela stlačovať vôbec, prípadne dopad po skoku, kde treba využiť plný zdvih. Prejazd terennej vlny L/H expanzia, tak aby ťa neodkopávala od kopca (Fox) ... ak to utiahnú baterie tak potom bude mať hlavne programátor hlavu v smútku. To som zvedavý ako si propojim k vidle PC-dlo a budem meniť algoritmy. :wink:
No neviem .... ja sa radšej špáram ... (aj mamina hovorí) :lol:
03.07.2007 - 13:15:44
00
Musel by tam byt regulator najlepsie adaptivne riadeny, ktory by sa prisposoboval momentalnemu stavu systemu a jazdnym podmienkam. Pre jednoduchost by stacilo na zaciatok iba prepinanie medzi roznymi rezimami...uphill,downhill,XC,Enduro,Road....Ak by tam malo byt realtime riadenie, system by musel obsahovat senzory (akcelerometre,...) ako vstup do riadiaceho algoritmu. Ten by potom podla poziadavky jazdca (komfort, drzanie stopy, velkost vyuziteho zdvihu) nastavoval parametre odpruzenia (tlmiacu silu) RealTime...Takto to funguje v automobiloch, avsak tie sa nepohybuju v tak rozmanitom terene (siroke spektrum budenia) ako bike a taktiez sa ich parametre tak rapidne nemenia... Je to hudba buducnosti, ale uz ju je mozno pocut, kedze je za dverami... :) Ked si zoberieme, ake zlozite instrukcie dokazu dnes vykonavat mobili, tak robustny riadiaci algoritmus pre bike by nebol problem vtesnat do miniaturneho mikraciku...
03.07.2007 - 13:39:58
00
len aby to bolo spolahlivejšie ako nemenovaný OS.
Vybehneš do lesa, na displayi error (program provedl neplatnou operaci, bude ukončen.. bác), domou pôjdeš ako na koni a vidla bude chodiť medzi krajními polohami hore-dole aj na asfalte. No už sa teším ako budú ludia poskakovať na hrádzi akoby mali kockaté koleso :lol:

PS: nejak sme sa zakecali, ale mám pocit že sme uplne inde od pôvodnej témy ... tak sorry.
03.07.2007 - 13:49:34
00
dalsi typ ramu: www.moots.com
03.07.2007 - 22:17:33
00
a co tak taketo nieco....

Prílohy:

Komentár súboru: demo 8
06_DEMO_8_web.jpg
06_DEMO_8_web.jpg 219.4 KiB thumb_up0thumb_down

03.07.2007 - 22:52:08
00
D.O.P.E.
http://www.konaworld.com/dope.htm

Prílohy:

STINKY PRIMO.jpg
STINKY PRIMO.jpg 132.26 KiB thumb_up0thumb_down

04.07.2007 - 10:06:09
00
MAGIC LINK

http://www.konaworld.com/launch/launch_magic/magicdemo.html

Prílohy:

coiler2008.jpg
coiler2008.jpg 43.37 KiB thumb_up0thumb_down

04.07.2007 - 10:17:17
00
Keď už sa tu objavil bike Specialized Demo, vie mi niekto logicky a technicky zdôvodniť akú funkciu má to tretie (najvrchnejšie) horné rameno na zadnej stavbe???
04.07.2007 - 10:36:05
00
Taku, ze draha zadneho kolesa pri prepruzovani nieje kruznica, ale nejaka vseobecna krivka, ktoru pani zo specialized urcite do tetailov vypilovali. Ak by tam bolo len to spodne zavesenie, potom by to bol klasicky jednocap a okamzity stred otacania by bol konstantny v mieste hlavneho capu = draha kolesa by bola kruznica...a to asi konstrukteri nexceli :)
04.07.2007 - 11:10:08
00
QUAD LINK

http://www.marinbikes.com/bicycles_2007/html/resources/i_res_sag_setup.html

Prílohy:

quake.jpg
quake.jpg 95.13 KiB thumb_up0thumb_down

04.07.2007 - 12:32:49
00
Taku, ze draha zadneho kolesa pri prepruzovani nieje kruznica, ale nejaka vseobecna krivka, ktoru pani zo specialized urcite do tetailov vypilovali. Ak by tam bolo len to spodne zavesenie, potom by to bol klasicky jednocap a okamzity stred otacania by bol konstantny v mieste hlavneho capu = draha kolesa by bola kruznica...a to asi konstrukteri nexceli :)


Trajektoria osi zadneho kolesa sa do znacnej miery podoba kruznici. V programe Linkage to velmi pekne vidno. Marketingove tvrdenie, ze trajektoria zadneho kolesa je takmer vertikalna, nie pravdive.
04.07.2007 - 16:25:46
00
keyboard_arrow_up