Lokalizácia
Formulár sa odosiela
- ja som ešte nedávno jazdil staré paralelogramové shimaná LX s kódovým označením BRM-570 (sezóny 04/05 až 06/07), mali perfektný brzdný účinok (neskôr po prechode na SD7 bolo cítiť, že na Avidoch potrebuješ silnejšie stisnúť páky, aby si ubrzdil rovnaký zjazd), systém zabezpečoval aby špalíky dosadali na brzdné plochy presne, a teda sa opotebovávali rovnomerne.

Avšak po nejakých 10 tis. najazdených kilometroch chytili slušný vakel v čapoch - začali vibrovať a účinok sa stal úplne nepredvídateľným, stiedavé zaberanie a popusťovanie sa približovalo systému ABS na autách a v klopených zákrutách v úzkych singloch to bol úplný hazard. Na oceľovom a duralovom ráme pracovali bez anomálií, no na zoslabovaných hliníkáčoch ohýbali zadné stavby, konkrétne na mojej Kone Kule sa pri brzdení bez BrakeBoostra ( odpornej a ťažkej podkovy) sťahovavala stavba k sebe asi o 2 až 3 centimetre. Ich najväčšou nevýhodou je ich takmer dvojnásobná hmotnosť oproti klasickému systému.

Ak ti nejde o hmotnosť a máš čas robiť údržbu čapov ber tie para. XTR-ka, ak však áno kukni portfolio Avidu. :wink:
Zobraziť komentár 02.01.2009 - 13:29:41
00
No asi tolko ze mam aj stare XT Vcka a po par rokoch to zacalo riadne vibrovat koli vzniklym volam v tych paralelogramoch, teraz to ma vole priam polcentimetrove(na botke gumicky vo zvislom smere).
SD7 naproti tomu ze to vyzera ako smejdovy odliatok za par korun je lahky tuhy a brzdi, vole nepozorujem, cena priam ludova.

DI2F4Y: mozes mi prezradit ake gumicky sa ti osvedcili na keramiku? dik

Ad mechanika: su urcite mechaniky od avidu(asi ta najvyssia rada) ktore funguju moc dobre co sa brzdneho vykonu tyka, horsia je uz davkovatelnost sily.Taky opak Hope kde to sice nebrzdi ale davkovatelnost je nadherna od lestenia kotuca az po piskanie. :D
Zobraziť komentár 02.01.2009 - 13:36:52
00
na keramicke rafiky som pouzival standardne Shimano gumicky urcene na keramicke rafiky (su z takeho tvrdeho materialu a na rubovej strane maju napis "for ceramic rims only"). co sa tyka opotrebenia tak velka spokojnost, za 7 rokov som gumicky nemenil, ale zase je pravda ze jazdim radsej hore kopcom ako dolu a posledne roky to kvoli zamestnaniu nebolo az take intenzivne. rafiky mam Mavic X-max II a jediny problem je ze mi na zadnom kolese odbil kamen trosku z keramickej vrstvy. problem je to iba opticky lebo poslednych 5 rokov som ich jazdil k plnej spokojnosti aj tak az kym som tohto roku nenasadil na svoj "prvy" bike kotuce a V-cka keramiky isli na "druhy" bike (stary ram som zrusil na Garde a novy akosi nema capy na V-cka).
Zobraziť komentár 02.01.2009 - 14:00:31
00
No hlavne mi ide o menenie resp nemenenie rafku. Gumicky zmenit neni problem, tiez mam na par miestach od kamienkov odstiepene z tej vrstvy a bojim sa ze take tvrde gumicky by to mohli viac vyhlodat. Ale zas citim ze obycajne BBB alebo kollstopy na bezne rafky, to neni ono.
Zobraziť komentár 02.01.2009 - 16:26:43
00
No mne sa práve tie originál Shimano gumičky na keramiku zdali úplne hrozne. Boli brutálne tvrde- dalo sa na nich skoro az porezať. Lepšie sa mi zdali nejake čierne Jagwire na obyc. ráfik. Boli o trocha mäkšie(oproti tomu shimanu) a lepšie chytali na uz mierne vyhladený ráfik.
Zobraziť komentár 02.01.2009 - 16:31:24
00
- tie gumicky Shimano tam mam od nova a ziadne expermenty som nerobil lebo nebolo treba takze sa k inym neviem vyjarit...
- davkovanie brzdneho ucinku aj zaber je s nimi vyborny + rafiky a brzdove gumicky su povodne...
Zigo: to si tam mal gumicky na klasicky nekeramicky rafik? "nekusalo" sa to velmi?
Zobraziť komentár 02.01.2009 - 20:01:29
00
Nic sa nekusalo. S vacsinou nekeramickych gumiciek som mal problem aby sa vobec chytili rafku. Akurat hentie Jagwire na tom brzdili vcelku obstojne. Jedine teda tie shimana sa mi vo vode zdali trosku lepsie.
Zobraziť komentár 02.01.2009 - 20:54:04
00
Mne tie Shimano drzia za vsetkych podmienok (sucho, voda, blato, sneh...)... To ze su tvrde mi prijde ako vyhoda lebo sa do nich nezadieraju kamienky a takmer sa neopotrebuvaju... Kvoli niecomu ti vyrobcovia asi predsa len vyvijaju rozne zmesi na bezne rafiky a na keramiku... :?:
Zobraziť komentár 02.01.2009 - 21:28:59
00
Oni tie zmesi vyvíjajú na keramiku kym je nova. Lenze po par 100km sa vyhladí a je to uz úplne niečo ine. Mne to pripadá tak, ze nova keramika je hodne drsna a preto su spalky take tvrde- aby moc nekusali. Potom to ale po vyhladení brzdi uz o dosť horšie a zdá sa mi lepšie pouzit klasicke oblozenia, kedze su si uz aj povrchy rafkov podobnejšie(hladsie).
Zobraziť komentár 03.01.2009 - 10:56:51
00
...kazdemu "chuti" nieco ine. U mna su brzdove gumicky Shimano na keramiku jeden z mala vyrobkov od tejto firmy ku ktorym nemam vyhrady, dokonca by som povedal ze ma velmi milo prekvapili. :wink:
Zobraziť komentár 03.01.2009 - 13:18:11
00
a co je to ten paralelogram?
Zobraziť komentár 09.01.2009 - 12:28:07
00
...

Prílohy:

shim_xtr_970_vbrake.jpg
shim_xtr_970_vbrake.jpg 34.21 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 09.01.2009 - 13:21:02
00
matematicky presná odpoveď: http://www.mathwarehouse.com/geometry/quadrilaterals/parallelograms/
a ak to berieme ako mechanizmus tak Gary zabudol zakrúžkovať aj čapy v ramene brzdy, tiež k tomu patria
Zobraziť komentár 09.01.2009 - 14:31:14
00
Paralelogram som videl vždy rozhasený, s vôľou ktorá spôsobovala hrkotanie a dosadanie gumičiek na ráfik s istým rozptylom ktorý sa mi nepáčil. Takže by som volil radšej klasickú jednoduchú konštrukciu V brzdy.
Zobraziť komentár 09.01.2009 - 14:42:03
00
a čo tak V-čka XT 2008 ?
Zobraziť komentár 13.01.2009 - 19:31:29
00
keyboard_arrow_up