- ja som ešte nedávno jazdil staré paralelogramové shimaná LX s kódovým označením BRM-570 (sezóny 04/05 až 06/07), mali perfektný brzdný účinok (neskôr po prechode na SD7 bolo cítiť, že na Avidoch potrebuješ silnejšie stisnúť páky, aby si ubrzdil rovnaký zjazd), systém zabezpečoval aby špalíky dosadali na brzdné plochy presne, a teda sa opotebovávali rovnomerne.
Avšak po nejakých 10 tis. najazdených kilometroch chytili slušný vakel v čapoch - začali vibrovať a účinok sa stal úplne nepredvídateľným, stiedavé zaberanie a popusťovanie sa približovalo systému ABS na autách a v klopených zákrutách v úzkych singloch to bol úplný hazard. Na oceľovom a duralovom ráme pracovali bez anomálií, no na zoslabovaných hliníkáčoch ohýbali zadné stavby, konkrétne na mojej Kone Kule sa pri brzdení bez BrakeBoostra ( odpornej a ťažkej podkovy) sťahovavala stavba k sebe asi o 2 až 3 centimetre. Ich najväčšou nevýhodou je ich takmer dvojnásobná hmotnosť oproti klasickému systému.
Ak ti nejde o hmotnosť a máš čas robiť údržbu čapov ber tie para. XTR-ka, ak však áno kukni portfolio Avidu.