mam brzdy Kotúčové brzdy Shimano M395, 180/160 kotuce a vidlu Rebu . ak by som si mal vybrat do coho zainvestovat co je dolezitejsie/lepsie kupit dopredu kotuc 203mm a 180 presunut do zadu (s adaptermi) alebo kupenie novych brzd m596 a nechat tam tie kotuce ktore su teraz? bike XC (HT) http://www.kaktusbike.sk/ltd-cc-29-9502 ma este len vyse 3 mesiacov a ja 110kg. jazdim 80% kopce a 20%asfalt. hmm?
26.08.2013 - 20:46:57
00
203 by som tam nedával, aj keď nejako zle by to vzhľadom na väčšie kolesá nemuselo vyzerať :)
Vzadu by 180 pomohol.

Keď sa pozriem na cenu http://www.koloshop.sk/brzdy-kotoucove-brzdy-99/shimano-deore-br-m615-black-kotoucova-brzda-predni-akce.html / http://www.koloshop.sk/brzdy-kotoucove-brzdy-99/shimano-slx-br-m675-kotoucova-brzda-zadni-akce.html atď., tak nejaký drahý kotúč sa kupovať ani neoplatí.
26.08.2013 - 20:52:29
00
suhlas s Patrikom, pri tvojej vahe by este stalo za hriech vymenit platnicky za metalicke
27.08.2013 - 15:03:09
01
shimano brzdy vyssej rady podla mna nie su riesenim....od alivia po XT (aspon tie rocniky co som mal moznost skusit) maju jemny nabeh a nie su to vyslovene "kúsavé" brzdy, aj ked sila im vyslovene nechyba...ak chces citelny nabeh, treba skusit inu znacku s inym ucinkom, niekto viac dolekopcom orientovany, ti urcite poradi...

ako vravi polo, mozno nejaka lepsia kombinacia platniciek a kotuca by pomohla, ale to je dost alchymia ...
27.08.2013 - 15:57:35
00
To o jemnom nábehu tvrdíš na základe tých XT 2008 čo máš? Alebo si skúšal aj nejaké nové Shimano brzdy?
27.08.2013 - 16:02:52
00
nove som neskusal, mal som v rukach len starsie deore, jedny slx a potom dvoje XT, vsetko tak do roku 2009...ak je to na novych inak, budem rad, ked ma doplnis....
27.08.2013 - 16:07:26
00
kecam, tie slx boli zrejme novsie...
27.08.2013 - 16:09:17
00
Hej je to úplne inak, ten chod je úplne iný a úplne zmizol ten "hubovitý" chod.

Dlhodobo jazdím tieto M395, účinok so 180 kotúčmi a pôvodnými platničkami nie je zlý (a aj chod je prekvapivo tvrdý/ostrý), ale pri dlhšom brzdení je už cítiť zaostávanie a jeden prst nestačí. Práve toto by mohli poriešiť tie brzdy z vyšších sád, ako bonus navyše je príjemnejší tvar páky pre brzdenie s jedným prstom.

Lepšia voľba ako Shimano podľa mňa v tomto prípade nie je, navyše keď sú za smiešnu cenu v súčasnosti.
27.08.2013 - 16:14:51
00
hmm....no tak je fajn, ze spravili nejake upravy, ja som vtedy siel do XT preto, lebo som ten maslovy chod vyslovene chcel...ale je pravda, ze ked som tam mal avidacke kotuce, tak to pri naozaj dlhych zjazdoch vedelo citelne oslabnut, odkedy som tam dal origo XT kotuce, tak to nerobia ani pri zjazde z Kriznej...takze do novych brzd tak skoro nepojdem :) mne tvrdy chod nechyba :)
27.08.2013 - 16:22:10
00
Ono to skôr vyzerá tak, že to nie sú úpravy, ale nový návrh od začiatku :)

Akurát som vyhrabal test Bike magazínu, kde je aj nejaké odporúčanie max. hmotnosti pre jednotlivé veľkosti kotúčov testovaných bŕzd. Pre extrémne brzdenie majú Shimano SLX a XT pri 180mm kotúči odporúčanú max. hmotnosť okolo 80kg. Samozrejme tam zdôrazňujú to extrémne, pri tom ich teste sa rozpadávajú platničky a kotúče :lol: Na extrémny zjazd to teda nie je ideál, na XC/AM to vďaka vysokej brzdnej sile stačiť pravdepodobne bude, len ten 180 kotúč by sa dozadu hodil aj v prípade kúpy týchto lepších bŕzd.
27.08.2013 - 16:39:23
00
a co pri 110kg? :/ - cize zostat pri m395 a iba dat dozadu 180mm kotuc?
27.08.2013 - 22:39:02
00
podľa mňa ti je v zadu taký kotúč na dve veci...lebo zadnou toho moc nenabrzdíš dole kopcom. ja som podobná báhová kategoria a kúpil som teraz hydro brzdy Deore neviem aké číslo a dal som dopredu 180 kotúč a už to brzdí o dosť lepšie.
Alebo zainvestuj do XT s chladením a kotúče ICE a máš :D ja som chcel tú kombináciu lenže neočakávané výdavky ma prinútili dať aspoň toto :)
27.08.2013 - 23:16:16
00
a co pri 110kg? :/ - cize zostat pri m395 a iba dat dozadu 180mm kotuc?

To je najlacnejšia možnosť, ale zároveň aj taká čo pomôže najmenej :) Nové brzdy z vyššej sady + väčší kotúč dozadu (môžeš to spraviť aj tak že dáš 203 dopredu a ten predný 180 posunieš dozadu), to by malo byť veľké zlepšenie.
wendo - v tiahlych menej prudkých klesaniach je dôležité používať aj zadnú brzdu a dá sa tam ľahko uvariť.
28.08.2013 - 08:20:28
00
však nehovorím že zadná sa nepoužíva vôbec ale že zadná nemá veľký vplyv lebo koleso dostane v podstate skoro okamžite do šmyku pri poriadnom brzdení a to nepomôže vôbec a zas len také jemné dobrzďovanie to je asi tak akurát nato aspoň ja to tak robím viac menej :)
28.08.2013 - 10:04:04
00
treba brzdit oboma rovnomerne... ak to teren dovoli... skus ist zjazdik na prednej zachvilu ju uvaris... ak nehodis nikde drzku :D
28.08.2013 - 10:41:24
03
keyboard_arrow_up