matt napísal:
S Berd spagatikmi nie je problem dostat sa pod kilo, ale nikdy som im neprisiel na chut. A Extralite naboje snad uz trochu prepracovali...pojazdil som ich chvilku minuly rok a po prvej jazde vola v prednom naboji, po cca 2 mesiacoch mi odisiel orech ked sa vydrali ratchet zapadky :)

Jazdím Extralite náby už viac ako 10 rokov. Aj staré modely, aj nové. Okrem výmeny ložísk v orechu cestnej náby po cca 4 sezónach všetky fungujú spoľahlivo.
Na doladenie vôle má Extralite na svojich nábach tzv. Microtuner. Zvyčajne je od výroby dobre nastavený. Ak máš vôľu tak stačí jemne dotiahnuť.
05.01.2023 - 10:49:12
00
Kristina, s tym nastavenim viem, dotiahol som a po kratkom case opat vola. Co ma vsak zarazilo na tych nabojoch bol ten orech ktory odisiel po dvoch mesiacoch. Pisal som panom do Talianska a tam ma odbili s tym, ze som sa o to mal starat a premazavat to. Akoze myslel ze premazavat kazdy tyzden? :) ...lebo vtedy som jazdil uplnu turistiku pred/po praci tak na hodku a len v peknom pocasi...

Takze reklamácia neuznaná, kúp si nový orech :tmi: ( teda aspoň “západky” a všetko čo k tomu treba )
05.01.2023 - 11:43:09
00
Možno smola na zle nastavený/zložený kus. Na ten orech majú svoju špeciálne jemnú vazelínku. Pokiaľ jazdím dlhšie v blate a mokru, prípadne po pretekoch umývať tlakovým čističom tak dám dole orech a vyčistím ratchet a veľmi jemne premažem. Mám aj ten Extralite 60západkový model a drží už 2 sezóny.
Je však pravda, že jemný mechanizmus Extralite je náchylnejší na poškodenie nečistotami ako napr. ratchet DT Swiss, ktorý má oceľové ozubenie.
www.extralite.com
www.extralite.com

Microtuner
www.extralite.com

Extralite píše k svojim orechom:
"Freewheel engineering & durability
Hyper hubs have been engineered with a unique fully AL7075 engagement system over a decade ago.
The engagement system has been intensely tested and features 36/48/60 P.O.E. (points of engagement) on a large diameter for a low contact pressure.
The alloy freewheel parts are all "hart-coated" and offer a very good (but still limited) life-span.
Usage conditions and bike washing frequency sensibly influence the conditions and contamination of the internal mechanism.
Internal cleaning and proper maintenance are critical and can sensibly increase the freewheel mechanism life.
We have seen several well kept units that were still at 80% after 4 to 6 racing seasons."
05.01.2023 - 11:57:38
00
Normálne niekedy nad takýmito rôznymi nábojmi premýšľam..Jeden od CarbonTi dokonca aj mám...ale aj tak zlaté DTSwiss350 a 240, tam jedine orech občas potrebuje vymeniť hlavne vonkajšie ložisko, vnútorné býva dobrom stave.
05.01.2023 - 12:14:16
02
Stávka na DT Swiss je rana istoty. Ložisko je spotrebák. Jeho opotrebenie nie je chyba náboja.
05.01.2023 - 12:37:04
02
Hlavne pri tých nábojoch kde sa nastavuje vôľa ložísk je poškodenie ložiska občas chybou konštrukcie náboja. To mi robil práve CarbonTi. Je tam možnosť vymedziť vôľu a počas jazdy to nejako akoby doťahovalo ten mechanizmus. Keď som si to nevšimol, tak za 2500km mi zničilo ložisko na tej strane. DTswiss túto možnosť nemá, vôľa sa nedá nastaviť len podložkovanie by bolo riešením. Ešte mám nejaké informácie, že aj niektoré náboje NEWMEN ničia ložisko na strane nastavovania vôle, ale neviem presne ktorý model, len minule jeden kamarát v servise na to nadával, že zas ďalší rozbitý Newmen.
05.01.2023 - 12:42:57
00
Písala som hlavne o ložiskách na DT Swiss a ďalších nábach (napr. Novatec), ktoré nemajú nastavenie vôle.
Samozrejme, že vymedzenie vôle jemným nastavovacím mechanizmom môže nesprávnym a príliš veľkým dotiahnutím poškodiť ložiská. Platí tu, že je lepšie sa spýtať a nechať si niečo nastaviť ak tomu nerozumiem a robím to prvý krát. Je to lepšie ako sa to naučiť na vlastnej chybe :) Podobné nastavovanie okrem CarbonTi používa na svojich nábach napr. aj Vision (FSA).
Extralite dodáva ku svojim nábam pomerne rozsiahly a dobre napísaný servisný manuál aj s vysvetlením Microtuningu
https://www.extralite.com/Manuals/HyperFront%20-%20HyperBoost%20F.pdf


Naposledy upravil Kristina dňa 05.01.2023 - 12:51:19, celkovo upravené 1 krát.

05.01.2023 - 12:49:26
01
Zlate DT Swiss veru😉
05.01.2023 - 12:50:29
01
Aj DT Swiss sa však nevyhlo problémom s prvou generáciou svojich EXP ratchetov, na svojich najdrahších modeloch 180 a 240.
05.01.2023 - 12:52:43
00
mne sa ničilo ložisko prave na FSA pra návojoch s nastavením :) aj ta ich poistna matka na orech sa mi povolovala,na DT nema problema
05.01.2023 - 13:42:41
01
cipo napísal:
Taktiež ho chystám na test ak je to ten istý

takto sa po novom vola testovanie
https://www.mtbiker.sk/bazar/bicykle/horske-bicykle/celoodpruzene/4521335/lightcarbon-full.html

kupujem, skladam a predavam na bazare ale vobec to nie je zarobkova cinnost. robis to len z dlhej chvile :)
05.01.2023 - 15:16:04
00
V čom je problém, veď testuje či to niekto kúpi :)
05.01.2023 - 15:47:00
02
alebo testuje pravidla miestneho bazaru :D
05.01.2023 - 15:48:15
00
Kristina napísal:
Aj DT Swiss sa však nevyhlo problémom s prvou generáciou svojich EXP ratchetov, na svojich najdrahších modeloch 180 a 240.

s tym EXP ratchetom som mal aj problem na 240naboji... Vymeneny ratchet v ramci zaruky ;)
05.01.2023 - 15:51:49
01
hej, DT priznalo chybu a zverejnilo to aj na nete. Chybný ratchet menilo bez rečí.
05.01.2023 - 16:23:39
02
keyboard_arrow_up