Mám takú otázočku na kolko mám natlakovať komory ak mám váhu 80kg.Poprípade tabulka na rôzne váhy.No a ešte jedna vec ak natlakujem komory pumpou a časom tlak klesne je čas na komplet repas puzdier alebo ide o bežnu vec ako tlak v pneu.Vidla je staršia(rok výroby 2003)kupil som ju cez Mtbiker burzu za 60EUR.Bola na repase minulí rok v auguste komplet puzdra.Je to olej-vzduch 100mm.Ako sa vlastne prejavuje vakel vo vidle? Ked zatlačím brzdu a kívem riaditkamy
nemám pocit že by tam daky bol.No ked jazdím cítim akoby som mal uvolnene hlavko(nieje)ale pravdu povediac robí to vidla.Take jemné klepanie pro prejazde nerovností na ceste.
06.06.2010 - 22:29:30
00
Klesanie tlaku je normalne, ale zas u tejto vidlice to musi vydrzat nafukane min. mesiac na tlaku ... inak vymenit/opravit autoventilky. Nic zlozite, ventilok je lacak (asi 2 koruny)
Ak by tiekol olej z nohy, tak treba menit tesnenie. (sada tesnenie plus stieracie kruzky tusim stoji okolo 300-500sk?)
Klepanie vidlice moze byt puzdrami alebo dorazom, pripadne (aj) zlomenou negativnou pruzinou v patrone (neviem aku verziu Bombery mas). Vakel v puzdrach skontrolujes tak, ze das zlahka prst medzi nohu a mostik a pri zabrzdenej prednej hybes dopredu,dozadu, je to citit. Ale ak vravis, ze sa ti zda, ze nie je, ale pri prejazde nerovnostami to klepoce, tak to asi bude jedna taka verzia Bombery, co to zvykli robit.Ale si nepamatam uz o co slo (riesilo sa na bike-fore.cz)

No a tlaky .. v prvom rade zalezi podla toho ake patrony tam mas a kolko oleja. Ak mas olej presne ako ma byt a tak aby bola spravna progresivita, pri tomto zdvihu a tejto vidlici plus-minus autobus to nafukaj do oboch noh podobne (na zaciatok povedzme 35psi do kazdej nohy), a celou vahou na riaditka ked sa hodis, tak by mala ist 7-7,5cm, co by malo stacit na klasicke jazdenie.
06.06.2010 - 22:51:36
00
No teraz som meral vidlu.Od korunky po tesniace kružky má 11,5cm.Oter kde ostane pri stlačení je 3,5cm od korunky.To znamená že sa stlačí na 8cm.Takže dofukať.No vydrží viac ako mesiac.Dofukoval som ju koncom marca.Pumpu na nu nemám.Zabehnem vždy kamošovy a dofukneme.Planujem kupiť len neviem aku lebo na Marzochi som nikde nevidel v ponuke.Vidlu mám tuto vid foto.

Prílohy:

P1010342.jpg
P1010342.jpg 135.86 KiB thumb_up0thumb_down

06.06.2010 - 23:28:36
00
ja mám túto vidlicu tiež ale ročník 2005...podľa manuálu na marzocchi.com pri váhe jazdca 70-80kg je potrebné nafúkať ju na 2,40 až 3,10BAR...ja mám 80kg a fúkam na 2,50 BAR to je tak akurát a čo sa týka toho klopania počas jazdy treba ju dofúkať a namazať vidlicu nejakým WD-čkom alebo tak...
09.06.2010 - 11:42:41
00
:tmi: WD na vidlu nkdy nepouzivat, obsahuje rozpustadla a nemaze. Moze poskodit tesnenia a znehodnotit mazaci olej!
09.06.2010 - 11:52:46
00
namazať vidlicu nejakým WD-čkom alebo tak...


:fubar: :fubar: :fubar: :fubar: :fubar: :fubar: :fubar: :fubar: :fubar: :fubar:

blázniš - WD????
Ak chceš mazať vidlu tak buď tlmičovým alebo silikónovým olejom ... jemne nad stieráky, pár krát prepružiť a zotrieť ... WD nie je mazivo!!!
Tlak vzduchu vo vidlici a je jedno akej, by si mal vždy nastavovať podľa SAG-u a podľa štýlu jazdenia. Čo je SAG si naštuduj ... no a mal by byť cca. 20-25% z celkového zdvihu. Tlak tiež nastavuješ aj podľa toho čo jazdíš ..a maximálny zdvih by mal byť taký aby vidlica nechodila na doraz. Toť vsio ... jednoduché.
Všetko je to o pocite .. ak sa ti zdá vidla moc tvrdá, uber tlak ak je moc mäkká a prepadáva sa tak dofúkaj ... tabuľky sú len orientačné.
09.06.2010 - 12:01:33
00
No teraz som meral vidlu.Od korunky po tesniace kružky má 11,5cm.Oter kde ostane pri stlačení je 3,5cm od korunky.To znamená že sa stlačí na 8cm.Takže dofukať.No vydrží viac ako mesiac.Dofukoval som ju koncom marca.Pumpu na nu nemám.Zabehnem vždy kamošovy a dofukneme.Planujem kupiť len neviem aku lebo na Marzochi som nikde nevidel v ponuke.Vidlu mám tuto vid foto.


No, mozno ani nie .. v podstate to musis nafukat tak, aby tam kde jazdis si zdvih vyuzil (plus v pripade tejto vidlice by ti po nasadnuti nemala sa zanorit viac ako 2cm). Nainstaluj si tam umelohmotny stahovaci pasik a jazdi. V zasade z toho viac asi ako 9cm nevytlcies (ak nedas fakt nieco drsnejsie) ani pri jazde po schodoch. Mozno 9.2 ... ak tam nie je malo alebo vela oleja. Tabulky su len orientacne pri prvom nafukani, potom uz sa riadis len sam sebou. Nikdy na vidlu nepouzivaj WDcko (to velmi rado zlikviduje akukolvek gumu), na tuto vidlicu je urceny silikonovy sprej (da sa pouzit aj motorovy olej, tlmicovy olej ktory aj maze). Pumpu mozes kupit hocijaku na autoventil, co sa tam da nasroubovat. Ak chces vediet aj tlaky, tak potom s nizkotlakovym meracom. Ale mozes aj lubovolnu na tlmic ..
09.06.2010 - 12:51:59
00
Vidla bola uplne prázdna.Píšeš že by som to mal natlakovať na 2,5Ba.Na vidla tlakujem obe nohy.Ked som dal každu na 2Ba bola dosť tvrda.Takže som pustil do každej 1,5Ba a bolo to akurát.
Kamoš mal 2,5Ba ale on tlakuje len lavu nohu vidle v pravej má pruženie(Rock Shok Tora U-Turn).
10.06.2010 - 17:41:30
00
názov wdčko som použil iba orientačne nakoľko nepoznám iný názov silikónového oleja....OK? :^)
11.06.2010 - 13:29:40
00
No, to radsej pouzi pojem ako "silikonovy olej" alebo "lubrikacny sprej na baze silikonu alebo teflonu, aj ked niektore vidlice sa nesmu ani teflonom". wdcko ma od silikonu daleko .. je to specialny mazaci sprej na (hlavne) kovy proti vode a korozii, ktory zaroven obsahuje rozpustadla a vedlajsi efekt je napriklad, ze likviduje (resp. moze zlikvidovat) gumu a podobne materialy...
Cim by som tiez rad poukazal na urban legend, ktory neustale citam tuna na fore, ze WD40 je cistidlo a nie mazadlo. WD40 _JE_ mazadlo, ale ma svoje specificke urcenie. Kazdy kto ho chvilu pouzival to musi mat jasne, ze maze. A blizsi popis http://en.wikipedia.org/wiki/WD-40
11.06.2010 - 13:55:03
00
priamo zo stranky WD-40 :)

What surfaces or materials are OK to use WD-40 on?

WD-40 can be used on just about everything. It is safe for metal, rubber, wood and plastic. WD-40 can be applied to painted metal surfaces without harming the paint. Polycarbonate and clear polystyrene plastic are among the few surfaces on which to avoid using a petroleum-based product like WD-40.
11.06.2010 - 15:05:54
00
keyboard_arrow_up