Mám Epicon 110mm z tt. V posledných výjazdoch sa mi zdalo, že nejak nejde na doraz - nieže by som chodieval na doraz to nie, ale vždy som dostal aspoň na povedzeme 0,5-1cm od dorazu, keď som si málinko poskočil a tak. Dnes som ju išiel sfúknuť a nesfúkne úplne. - predtým keď som to spravil tak vidla išla úplne dolu na doraz, keď nohy trčali asi 0,5 cm - teraz to ostáva na asi 5 cm a a nestlačím to úplne dolu na toho pol centimetra ale len na nejake 2cm a vidla sa potom vráti naspäť na tých 5cm...
22.11.2009 - 14:28:23
00
V tlmiči sa ti spenil olej resp. toho speneného je tam už dosť. Toto je nevýhoda Epiconu a iných modelov s rovnakým princípom tlmiča. Ak by si napísal Milanovi, odpísal by ti toto:
1. otoč bike hore nohami a na PRAVEJ nohe, kde je tlmič vytiahni bazmek, ktorým sa nastavuje odskok. Nepojde to ľahko, ale neboj sa.
2. odkryje sa ďaľší bazmek s vnútorným 6hranom. Vezmi naň imbus a úplne ho povoľ a vytiahni. Už pri povolovaní bude tlak vzduchu vytláčať olej. Nechaj vytiecť čo pôjde. Milan tu radí odliať trošičku oleja, ale ja si myslím, že netreba, stačí to čo vytlačí von.
3. skontroluj teflónovú pásku na bazmeku č.2, aby tadial neunikal olej.
4. zašróbuj bazmek č.2 a zasuň bazmek odskoku
5. nastav si odskok tak, ako si ho mal predtým.

Toto je treba robiť pár krát za sezónu, podľa toho v akom stave je olej v tlmiči. Keď potom vypustíš vzduch z hlavnej komory, vidlica už musí ísť na doraz.
22.11.2009 - 15:19:37
00
ten postup čo si tu napísal je dosť oničom :)
22.11.2009 - 19:44:12
00
ten postup čo si tu napísal je dosť oničom :)

Preco?
22.11.2009 - 19:51:57
00
najskôr treba vybrať tlmiacu patrónu:
-sfúknuť vidlicu
-vytiahnuť tú hovadinu na nastavovanie odskoku
-povoliť inbusovú skrutku, trochu vyšrúbovať, buchnúť po nej napríklad gumeným kladivom( pozor, môže začať vytekať olej), vyšrubovať ju úplne
-odmontovať lock out,
-vyšrubovať tú veľkú maticu(27 kľúč)
už by sa to malo dať vytiahnuť. teraz už len povoliť jednu zo šrúb na tlmiacej patróne( netreba celkom vyšrubovať) a olej by mal začať sám vytekať. poskladať naspäť a jazdíš.
pri skladaní netreba zabudnúť naliať olej do pravej nohy(tuším 20ml)
Mne sa tam ten olej zvykol speniť peken často, stačil niekoľko kilometrový zjazdík kde vidlica kmitala a už bol olej spenený a v tlmiacej patróne tlak. dalo by sa to prirovnať k tomu keď zatrasieš sýtenou vodou vo fľaši tak sa natlakuje, keď ju otvoríš tak vzduch ujde a to môžeš opakovať dosť dlho. s tým olejom je to podobné, ja som to rozoberal veľa krát, aj olej som menil veľa krát a stále sa to penilo
22.11.2009 - 21:02:44
00
Ok. No vyskúšam. Len nemám kľúč 27čku... Ak by som mal otázku tak sa ešte ozvem aj cez SS.
22.11.2009 - 21:11:22
00
Hazard, napíš Milanovi, nech ti napíše presný postup.

Ja som tlmič nevyberal a ani som nevyfukoval vzduch. komoru počas tejto opravy.
22.11.2009 - 22:51:44
00
možno nové ročníky to majú inak, ja mám svoju z 2007
23.11.2009 - 11:40:17
00
To sa ta spenena hladina zablokuje o kompresny tlmic?
23.11.2009 - 11:47:17
00
http://www.srsuntour-cycling.com/customGates/scripts/binary.php?BinaryCodeID=1269&filename=exploded-view-SF9-EPICON-RLD.pdf
tu su vnutornosti, bavime sa o suciastke cislo 14
23.11.2009 - 11:56:18
00
- Ja mam Epicon 2008. Myslim, ze vyberanie tlmiacej patrony je zbytocne, pretoze ide len o uvolnenie tlaku v tlmici a to sa da docielit jeho otvorenim zospodu.

- Speneny olej zvysi tlak v tlmici, znizi prietok tekuteho oleja => znizi zdvih vidlice.
23.11.2009 - 12:02:56
00
Ohladom tohto problemu som Milanovi pisal a odpisal mi toto: Musí se uvolnit vstup do tlumiče a tlak i trochu oleje odpustit. Provede
se to bez rozebírání celé vidlice. Vyrtrhne se kolečko regulace
expanzního útlumu dole na pravé noze vidlice. Zústane tam trčet váleček
s vnitřním osazením na velký imbus. Vyšroubuje se a vyndá, tež se vezme
znovu to kolečko regulace expanzního útlumu, na kterém je malý imbus a
tímhle se vyšroubuje taková dlouhá tyčka (jehla regulace) tím se uvolní
vstup do tlumiče a uvolní tlak. Je možné upustit i trochu oleje. Ale
pozor, ne mnoho, nezamykal by lock v horní části zdvihu. ( max cca 4 ml)
Vše se smontuje zpďět a je opraveno.

Milan Slanec


Takze tak...
23.11.2009 - 12:59:15
00
kolko oleja lejete do patrony,do epikona?
23.11.2009 - 13:59:20
00
nevie niekto ci sa tento problem tyka aj epicona 2009?
23.11.2009 - 19:30:48
00
podla mna tyka...
23.11.2009 - 19:41:34
00
keyboard_arrow_up