o všetko sa treba starať...
na Rebe som olej nedolieval, netiekol tak nebolo treba .. ale minimálne každých 1500 km bolo dobré ho skontrolovať, poprípade trochu doliať na vzduchový piest a do dolných nôh na mazanie. No k tomu stačí 22 orech s račňou, 5 imbusák a 10 vidlicový ... robota na 10 minút.

Niekedy som čítal že celá úprava, "tuning" suntour-ou spočíva v tom že sa vymenia tesnenia a púzdra ktoré majú malú vôľu za také, ktoré sú volnejšie a vazelína sa nahradí olejom ... šikovné riešenie, ibaže potom ten olej vyteká a tesnenia netesnia, no vidla je super citlivá ... :roll:
20.03.2009 - 07:23:30
00
Asi tazko, tam sa upravuje hlavne tlmic lebo po tej stranke ma suntour rezervu. Totizto oni maju pretlmenu kompresiu ajked s nou nic nerobis a to vyrazne znizuje citlivost.
20.03.2009 - 08:45:04
00
l_laco: to je dosť jednoduchá predstava, iii když tým určitým "slzením" vidiel sa napr. u Foxu práve dosahuje hladký chod a obmedzuje sa prechod svinstva dovnútra vidly (ťažko sa holt pláva proti prúdu). Dôsledkom samozrejme je skrátenie servisného cyklu, ale this is not a bug, this is a feature. Ako tu už bolo x-krát rozoberané v nie najkratších threadoch, kľúčová je úprava tlmenia a je veľký rozdiel medzi úpravou a "úpravou". Bežné návody z netu patria do kategórie "úprav".
Mimochodom tesnenia pri zmene z vazelínového mazania na olejové sa menia skôr za tesnejšie, lebo cez tie pôvodné by olej asi doslova vystriekal... sú rátané na viskozitu vazelíny.
20.03.2009 - 12:09:07
00
Niekedy som čítal že celá úprava, "tuning" suntour-ou spočíva v tom že sa vymenia tesnenia a púzdra ktoré majú malú vôľu za také, ktoré sú volnejšie a vazelína sa nahradí olejom ... šikovné riešenie, ibaže potom ten olej vyteká a tesnenia netesnia, no vidla je super citlivá ... :roll:

zaujimavá predstava zrejme si nemal v ruke žiadnu upravenú vidlu od Milana, lebo v opačnom prípade by si takúto hlášku nevypustil :evil:
Garantujem že to tak nieje a ani by to nefungovalo ako má. Viem čo sa tam upravuje, niekolko krát som bol pri tom (v CZ), poznám postupy a know-how. Je to omnoho zložitejšie ako si dokážeš predstaviť.
skús pochopiť čo sa píše v tomto článku a potom budeš o krok dalej k poznaniu.
aj Reba sa dá upraviť tak aby bola dôstojný konkurent upravenému Axonu, ale takú vec si asi nepripustíš, že?
23.03.2009 - 08:26:23
00
S upravenou vidlicou som sa nestretol osobne a ako som napísal, o tej úprave som čítal niekde na českom fórume,kde túto tému naozaj dosť dobre pitvali ... neviem do akej miery to bola alebo nebola pravda, no rozoberať to tu je zbytočné.
Samozrejme že vytunovaná vidla môže byť lepšia ako tá ktorú pustí do obehu výrobca,koniec koncov "tunujú" sa iné, komplikovanejšie a drahšie veci ako sú cyklosúčiastky, no nič nie je zadarmo a nemám na mysli len nadobúdaciu cenu vidlice...
Každému podľa chuti.
23.03.2009 - 14:04:48
00
keyboard_arrow_up