Momentalne mam brzdy shimano BR - m485, s kotucami XTR 180mm predny a 160mm zadny, moja vaha okolo 80 - 85kg.
Doteraz som bol v celku spokojny, ale coraz castejsie sa s nimi citim v ohrozeni zivota :lol: ak sa do cesty pripletie extremnejsi zjazd. Dnes ako som sa pokusal dostat po cervenej do Devina, som niekde zabludil :oops: a tak som sa chcel dostat co najskor z lesa, a natrafil som nejake indianske totemy, kym som sa k nim ale dostal raz som sa smykol a raz padol, kvoli tomu, ze terajsie brzdy mali slaby ucinok a kym som ako tak dobrzdil bol som na zemi.

Predbezne som si vytipoval nahradu Formula the One - http://www.kupkolo.cz/produkty/Komponenty-horske_29/Brzdy-kotoucove_83/formula_718/Formula-THE-ONE-bez-disku-a-adapteru_4456.html


Ake adaptery treba dokupit k Formulam na centerlock kotuce XTR SM-RT97 rozmerov 180/160, kedze terajsie adaptery budu asi nepouzitelne :?: Vydlica RS tora 318sl.

Este som uvazoval nad Shimano XT 2008, ktore sa daju zohnat za polovicnu cenu Formul, ale cital som par prispevkov v ktorych ludia pisu, ze by mohli mat aj viac brzdneho ucinku.

Co vy na to.,
04.08.2009 - 01:12:52
00
No ťažký si síce relatívne dosť, ale nemyslím, že v brzdách je hlavná chyba. Síce ako poznám to okolie indiánskej osady (vlastne jednej z trampských), je tam miestami dosť divoko a nie je problém sa tam skydať z niekoľkometrovej stienky, ak nepoznáš terén, ale brzdenie nie je len o type bŕzd a hmotnosti jazdca. Ako sú na tom tvoje jazdecké schopnosti a technika brzdenia? Prenášanie váhy dozadu a predvídanie? Ja len že videli sme už letieť kadekoho a následne na videu sa ukázalo, že to bola jazdecká chyba... nieee že by som ťa odhováral od kúpy nových bŕzd, ale nahováram ťa na vylepšenie svojho kung-fu. Ja som totiž tiež nevedel brzdiť a dokonca by som povedal že ešte dodnes mám dosť skrytých rezerv :D
S brzdami to ideš trochen prehnať. The One je FR/DH brzda (http://www.formula-brake.it/en/bikes/the-one), Kobylka pri bežnom jazdení je tak XC alebo trail jazdenie, aj keď vieeeme tam nájsť aj slušné vraždy. Takže IMHO môžeš pokojne ušetriť a kúpiť Oro K18 (http://www.formula-brake.it/en/bikes/k18) alebo K24 (http://www.formula-brake.it/en/bikes/k-24-new), čo sú také XC až AM.EN brzdy, alebo novú R1 (http://www.formula-brake.it/en/bikes/r1), čo je XC. Ale myslím si, že ak popracuješ na technike, aj tá bude stačiť bohatooo (pokiaľ tvojím mokrým snom nie je AM.EN zjazdík do DNV po zelenej - ale poznám babu, ktorá to opakovane dala na XC biku s Včkami a nemá zrovna 50 kg, enem jazdí tak 5 K km ročne a umí).
Adaptéry závisia od priemeru, takže kotúče môžeš nechať ako sú, bude to sedieť, a použiješ adaptéry zo Shimán, teda pokiaľ je tam rovnaké uchytenie... čo tuším je.
XT sú IMHO dostatočne dobré brzdy, akurát si treba uvedomiť, že séria od Deore po XTR je primárne XC zameraná, takže silnejšie brzdy by bolo treba hľadať inde (aj keď pokiaľ si dobre pamätám tak Sainty boli len inak ofinishované XT? čo už ale tuším rok neplatí, teraz sú Sainty 4piestikové AM.EN brzdiská). To ale neznamená že sú slabé. A ešte o formulách aj shimanách platí, že majú trochu pozvoľnejší nástup účinku, "nekúšu", ale to je IMHO OK, len sú jazdci, ktorým to nevyhovuje a robí to na nich dojem slabého účinku.
04.08.2009 - 10:00:11
00
Viem, ze ohladne tych Formul One skacem hned do extremu, ale uz by som nechcel kupovat o rok dalsiu brzdu, len ta ich cena je dost vysoka., Chcem hlavne taku brzdu s ktorou ked budem potrebovat zastavit aj zastavim a nie ako teraz vzdy o nejaky ten meter nizsie a obcas je to uz na ukor bezpecnosti.
Co sa tyka techniky urcite mam co vylepsovat, aj ked vcera som si skoro sadol na zadne koleso ked som videl ze brzdy potrebuju pomoc :)) najazdenych mam cca 1500km. Posledne vyjazdy na Pezinsku Babu a pred tym este Stupavsky okruh cez Pajstun a Kacin boli obcas miesta hlavne z Pajstuna kde som si prial aby kopec dole uz nepokracoval :lol: lebo som mal pocit, ze keby je ten zjazd este o sto metrov dlhsi tie brzdy by uz asi povolili.
Co sa tyka kusavosti tiez to na mna posobi tak, ze brzdi su silnejsie. Priatelka ma avid juicy 5 a neda sa to s mojimi BR485 porovnat co sa tyka brzdneho ucinku aj s kotucmi 160/160. Stlaci a kolesa stoja.
04.08.2009 - 11:06:27
00
Na jazdenie ako píšeš bohato postačia tei Juicy 5 ktoré si spomínal, prípadne Elixir, ktorý nahrádza od roku 2010 Juicny bude stačiť na 100%. Prakticky akúkoľvek brzdu, ktorú si vyberieš nad cca 100 € za kus (spolu 200 €) bude na takej úrovni, že nebueš musieť o rok ani dva kupovať novú brzdu. Hlavne by si mal napísať akú brzdu by si chcel, gumovejšiu alebo kusavejšiu.
Tam by som to zoradil od The One cez Elixir, Juicy, Oro, Magury až po Shimano ... zoradené od najkusavejšej po najgumovejšiu. Takže mdzi XT a The One bude veľký rozdiel a skok. Neznamená to však, že XT nebudú stačiť.
04.08.2009 - 12:01:59
00
Brzdy by mohli byt trosku gumovejsie, ale ked budem potrebovat aby sa vedeli aj poriadne kusnut ako Juicy. Zacinam pomaly zvazovat Formulu K24, cena skoro polovicna z One.
04.08.2009 - 12:59:52
00
But surely polish your kung-fu :) Neviem kade si išiel z Pajštúna, predpokladám že to vlastne nebolo z Pajštúna, ale po trase Stupavského, len kade - tým žľabom? Tento rok sa to vraj išlo inakade. No a ten žľab už nie je celkom typický rekreačný XC terén a je dosť náročný. Napriek tomu ti ho zídem s Včkami. Náročné je to na prácu s ťažiskom, psychicky - na pozornosť, etc. Druhé ťažké miesto podobného charakteru je napr. zjazd po žltej z Hrubého Drienovca k Snežienke. Takisto, práca s ťažiskom, pozornosť. Oba tieto zjazdy som išiel prvý raz krátko pred Stupavákom 2008, z Drienovca som ho nedal, do Borinky to bolo s vytreštenými očami. Počas pretekov, teda na druhý raz, som zišiel väčšinu prvého a plynule celý druhý, a to mi tam v mieste, kde sa dalo horko-ťažko vyhnúť, zavadzal rozpačitý postarší pretekár S FAVORITOM. Niečo je znalosť terénu a niečo je to, že až pokúšaním svojich naučených hraníc a ich prekonávaním sa niekam posúvaš. Mimochodom, JoKo to dal na krose, na ktorom, predpokladám, mal Včka... a dal mi možno hodinu... a to má o pekných pár rokov a kg viac, ale holt má niečo odšliapané.
Samozrejme na fulle 140/140 s Formulkami K18 sú oba tie zjazdy s rukou v nose a druhou v riti. Bubu to na Zestym dala na prvý pohľad a keď som sa (v tom pajštúnskom) pred ňou poskladal z hardtailu na hubu (lebo som stratil pozornosť, a je to aj o schopnosti ju udržať), tak bezpečne stopla, aby neprešla ohrozené zvieratko. Lenže to ťa nikam neposunie, hoci uznávam, že ak niečo prejdeš na fulle, ľahšie si to potom trúfneš aj na HT.
Môj názor je, že toto nevyriešia (iba) brzdy. 485ky sú podľa mňa celkom OK brzdy a za facku. S kúsavými brzdami možno budeš mať placebo pocit, že sú silnejšie, len otázka znie, či sú aj kontrolovateľnejšie, lebo ak si blokneš predné tak jeho šmyk je unrecoverable, inak ja hovorím, že dobrý jazdec dá aj s Včkami skoro čokoľvek, len hlavný rozdiel je kontrolovateľnosť. S Včkami (Avid SD5 + trojzmesové gumičky Pells) mi chodilo zadné koleso často do šmyku, pričom Včka sú virtuálne akože slabšie, ale dosť fungujú spôsobom on/off [podobne ako kúsavé diskové]), s K18 sa mi to v podstate nestáva. Tvoj popis "chýbajúceho metra" je o možno pomalých reakciách (vysadiť pivo ;) aj tak je zlé na potenciu) a "neodhade". Ver tomu, že "stlačím a kolesá stoja" nie je správne riešenie (ideálna trakcia aj pri brzdení je ak sa koleso naďalej odvaľuje = ABS) a ver tomu že aj tu Lapierre s jeho kúsavými Avidmi brzdí s citom.
Recommendement: Formula Oro K18, prípadne R1, ľubovoľné Shimano od Deore vyššie (XT sa mi páčia konštrukčne, že prasiatko je monoblok) a ak Avid tak skôr Elixir, keďže Juicy sa už nebude robiť. Magury nepoznám. Neexistuje, že by ťa v XC/AM teréne niečo z toho neubrzdilo, a škoda míňať zbytočne prachy. The One je ísť s kanónom na vrabce. K18/K24 je minimálny rozdiel... máš tam pár features ktoré... ktoré mi vlastne netreba :D (som happy user K18).
04.08.2009 - 13:08:51
00
co sa tyka toho Pajstuna, isiel som so Sogim a Staxom, a boli sme az pri tej zrucanine, ta trasa nebola uplne presne kopirovanie maratonu., Stax to zliezol vcelku v pohode, tiez ma Formule neviem presne ake. Ja a Sogi so Shimano sme zastavili niekde v polovici trochu schladit brzdy :wink:
Este co sa tyka techniky, myslim, ze ju mam zvladnutu vcelku dobre nechodim smykom ani nic podobne, ale pri tych extremnejsich zjazdoch sa uz skor zameriavam na to ci brzdy este vydrzia a nesustredim sa plne na zjazd, preto by som chcel trosku silnejsie brzdy a mat naozaj kontrolu ked sa niekam rutim a dobre to tam nepoznam a namiesto rovinky zacne este strmsie klesanie :mrgreen:


Naposledy upravil mafo22 dňa 04.08.2009 - 13:34:18, celkovo upravené 1 krát.

04.08.2009 - 13:21:40
00
zrúcanina Pajštún či zrúcanina Dračí hrádok? :) inak oba zjazdy sú pomerne dzivočiny :D
04.08.2009 - 13:34:08
00
pozrel som fotky zrucanin a urcite to bol Pajstun :)
04.08.2009 - 13:37:19
00
a co hovorite na Saint presnejsie tieto;
http://www.kolokram.sk/product_info.php?cPath=22_35&products_id=3351&osCsid=x4bpO7wDBtt1bkTN9jbZd2HNmC9

podla vsetkeho by mali vydrzat vsetko :wink:

a este Avid code 5
http://www.kupkolo.cz/produkty/Komponenty-horske_29/Brzdy-kotoucove_83/avid_719/Code-5-predni_3575.html
05.08.2009 - 02:11:48
00
Nepreháňaj. Enduro/Freeride/DH brzdy sú ti skutočne úplne nanič. To je ešte väčší kanón na zajace ako The One.
Inak sa mi dizajn Saintu prokletě líbí!!!
05.08.2009 - 07:38:07
00
na jaké to chceš vůbec kolo?
05.08.2009 - 07:51:01
00
v profile ma: merida tfs - xt editon, vidla - rockshox - tora 318sl
05.08.2009 - 07:54:37
00
tak v tom případě jak píše Tulenik :)
AM/FR brzdy jsou zbytečné a naopak na ně budeš nadávat pro obrovskou jedovatost
volil bych:
Avid J7,Elixir
Shimano od Deore nahoru, XT ideál
Formula K18/K24
Magura Louise

ale podle mě máš problém někde v nastavení brzd, ty Shimana co máš sou sice totál Low end, ale celkem brzdí, možná by stačilo vyměnit originál sintr desky co k nim dávají za organiky a vyčistit kotouče :mrgreen:
05.08.2009 - 08:08:22
00
Terajsie brzdy by si urcite generalku zasluzili, dva roky som na nich nic nemenil, ale je mi luto davat do nich peniaze za nove platnicky, servis, brzdiaca kvapalina. Kotuce su v poriadku tie su nove XTR cca 200km.
Silne brzdy chcem preto, ze bezne XC jazdenie zvladnu v pohode tam sa brzdit ani vela nemusi, ale hlavne budem pripraveny aj na extremne zjazdy a budem limitovany len svojimi schopnostami :wink:
Vsetci co sa bicyklovaniu venuju dlhsie, casom prestriedaju vela komponentov a vacsinou koncia u tych najvyssich modelov, len si spomente kolko ste uz toho pomenili. Ja sa snazim tymto krokom usetrit :)
Ide mi aj o to aby boli co najviac odolne proti prehrievaniu, viem, ze to ovplyvnuje hlavne styl jazdy, ale na mnohych miestach sa proste bez staleho brzdenia prejst neda.

takze ostavaju:Saint 2009 - 280Eur, Avid code 5 - 250Eur a mozno Avid elixir R - 230Eur, vsetky su kusave :) ktore by ste vybrali s ohladom na kvalitu spracovania, naklady na udrzbu, servis, staly brzdny vykon bez vadnutia.
05.08.2009 - 09:09:57
00
keyboard_arrow_up