na odmastovanie kotucov nepouzivajte mastne cistiace prostriedky ako je benzin a pod...........
Nezda sa to ale dosticky su porezne tu masnotu nasaju do seba a uz nikdy to nebude poriadne brzdit, pokial ich nevymenis.

K tomu zosklovateniu.
Ked zosklovateju, uz je to naprd, prestavaju brzdit.
Preto aj kamiony havaruju, lebo im pri nepretrzitom brzdeni a prehriati-zosklovateni brzdoveho oblozenia vypovedaju brzdy.
Brzdit treba len vtedy ked to potrebujes a nie mat stale stlacenu brzdu, vtedy sa kotuc prehreje. v dlhom zjazde treba brzdit davkami aby mal kotuc cas sa ochladit.

Dolezite pri zabehu je, aby sa vyhladil povrch dosticiek a kotuca, aby dosticky dosadali celou plochou, lebo ked su nove su hrbolate, aj ked sa to nezda, a trenie medzi kotucom a platnickami je male, lebo ho stlacaju len tie nerovnosti. po zabehu su hladke dosadaju celou plochou a zacinaju brzdit. :idea:
19.06.2007 - 08:31:30
01
Ked je tu uz takato tema nahodena, aka je taka optimalna zivotnost kotucoviek?
19.06.2007 - 08:38:16
00
to je pravda technicky benzin v ziadnom pripade ani ine odmastovace nici to brzdove dosticky na cistenie kotucov su ine pripravky a nie vseliake sracky
19.06.2007 - 09:21:52
00
to petrik: 1 rok 3 mesiace 1 tyzden 4 dni 5 hodin 3 min. 15 sek :roll:
PS: s urcitostou sa to neda povedat, zavisi to od sposobu jazdy, konkretneho typu kotucoviek a od dalsich a dalsich faktorov
19.06.2007 - 10:49:23
00
Ja?No! ma pravdu, ta sklovita vrstva len zhorsi brzdny ucinok a treba ju odstranit brusnym papierom a potom este odmastit bud acetonom alebo cistym liehom alebo original cisticom brzd v spreji. Robil som to takto kamaratovi a cosika to pomohlo, ale on ma slabe kotucovky (Promax).
Kotuc som obrusit neskusal, ale podla mna to urcite pomoze.
19.06.2007 - 11:37:39
00
Kotuc som obrusit neskusal, ale podla mna to urcite pomoze.


nechcem byt zly, ale myslite, ze preto sa vyrabaju dokonalo hladke kotuce (auta, motorky bajky), aby to slabo brzdilo???

daju sa predsa kupit kvalitnejsie platnicky...
19.06.2007 - 11:49:16
00
Ked je tu uz takato tema nahodena, aka je taka optimalna zivotnost kotucoviek?

Závisí to od typu a spôsobu jazdy. Kotucovky z Tesca nemozu mat taku zivotnost ako hydry XTR
19.06.2007 - 12:36:46
00
emko: uz som o tom daco pisal, ale neva, ako tu uz bolo spominane, opakovanie je matka mudrosti
19.06.2007 - 12:42:17
00
hmm ja odmastujem kotuce technickym benzinom
platnicky neodmastujem, uz raz som to skusil a vtedy to vobec nebrzdilo :D tak som kusok vonku pobrzdil a po par kilometroch uz brzdilo dobre ako vtedy, takze viem, ze platnicky nikdy neodmastovat.
19.06.2007 - 13:09:57
00
No ja mam nahodene Hayes MX-4, tak kolko mozu vydrzat tieto brzdy.....bavme sa o priemernom bikerovi, ktory jazdi z kazdeho nieco. Teda aka je taka priemerna zivotnost?
Napriklad motor zo VW bude mat zivotnost cca 400 000km.
19.06.2007 - 14:21:37
00
Kotuc som obrusit neskusal, ale podla mna to urcite pomoze.


nechcem byt zly, ale myslite, ze preto sa vyrabaju dokonalo hladke kotuce (auta, motorky bajky), aby to slabo brzdilo???

daju sa predsa kupit kvalitnejsie platnicky...


No kebyze ten kotuc zdrsnis tak urcite brzdi lepsie, ale akurat rozmyslam nad nevyhodami, kvoli ktorym sa to zrejme tak nevyraba:
1) Zrejme by sa taky kotuc zakusaval
2) Urcite by sa rychlejsie drali platnicky
3) Po kratkej dobe by zostal ten kotuc hladky tak ci tak

Takze kto chce, moze vyskusat zdrsnit, samozrejme nerobit nejake brutus ryhy, staci jemnejsi brusny papier a moze sa podelit so skusenostami. Ja to nemam na com vyskusat, inak by som vyskusal.
19.06.2007 - 14:32:17
00
no hovorte az teraz ze sa to technickym benzinom necisti, sice ja som cistil raf, lebo mam vecka, ale ked som to nahodil, tak to skriekalo ako blazon, potom som to dole inovcom vybrzdil, ale technicky benzin uz NIKDY! :evil:
19.06.2007 - 14:57:14
00
No ja rafky cistim technickym bezne, vzdy citit lepsi ucinok, a nic neskrieka. Ale myslim ze benzin je trochu mastny, tak na kotuce nedavat.
19.06.2007 - 15:11:24
00
Neviete náhodou: na mech. kotúčovky sú brzdové páčky s dvomi polohami pre lanko: pre "V" a pre kotúče. Mám páčku v celku s prehadzovačkou Sh. deore a mám tam polohu len pre"V" : môže to ovplyvniť silu brzdy alebo len ťah páčky je iný?
19.06.2007 - 18:08:51
00
ten kotúč môže mať takých 10000km

to by som uz urcite novy kotuc riesil a samozrejme k nemu aj nove platnicky....


Kotúč je zachovalý, žiadne ryhy... Bol rekreačne jazdený a vzadu tak prečo nový??? a nové platničky som menil včera
19.06.2007 - 18:10:55
00
keyboard_arrow_up