Kotúč je zachovalý, žiadne ryhy... Bol rekreačne jazdený a vzadu tak prečo nový??? a nové platničky som menil včera[/quote]

a ako brzdi teraz?


Naposledy upravil kopti dňa 19.06.2007 - 21:14:39, celkovo upravené 1 krát.

19.06.2007 - 20:53:21
00
a k brydi teraz?


Skus to po sebe precitat, kym stlacis odoslat.

Ano, vcera vymenil platnicky a dnes to bude spickovo brzdit. Na zabehnutie potrebujes niekolko velmi "slusnych" zabrzdeni.
19.06.2007 - 21:00:48
00
Toto je kópia manuálu k bicyklom Author. Všimnite si vyznačenú časť....mal som pravdu.

www.imghosting.eu
19.06.2007 - 21:56:20
00
ako brzdí teraz? Dal som 2 krátke zjazdy po ceste, a idú takmer super, ešte ale musia sadnúť - doštičky sú hladšie len na okrajoch, v strede sú drsnejšie
20.06.2007 - 08:36:26
00
MOJ NAVOD NA LEPSIU UCINNOST BRZD (Home-Made):
1. Treba kupit DENATUROVANY Lieh (dostat ho v obchode s farbami a stoji 40sk)
2. Odmontovat kotuc a polozit ho na ROVNU a NEHORLAVU! podlozku
3. Nabrat do injekcnej striekacky lieh a striekat ho na kotuc az kym nebide tak povediac zaliaty.
4. Zapalit lieh na kotuci a nechat uplne zhoret (trva to tak okolo 40 sekund, podla monozstva liehu)
5. Znova este dakych 5X opakovat oblievanie a zapalovanie.
6. Po poslednom 5. zapaleni a dohoreni treba kotuc obstriekat po celej ploche liehom, ale pozor uz bez zapalovania! Timto ziskame okamzite vyparenie liehu z povrchu kotuca a ostanu tam take slabe hnede skvrnky (zvysuju ucinnost)-POZOR! v ziadnom pripade ich nezotierajte dolu, oni sa zabehnutim kotuca zotru.
7. Otocte kotuc na druhu stranu a opakujte krok 3 az 6.
8. Zalozte kotuc a otestujte to :D .

Tymto sposobom sme dosiahli, ze sa mastnota rozpustila a zhorela spolu s liehom. Tie hnede skvrnky nemusite zotierat! su to iba zvysky po horeni a niesu vobec mastne, oni sa zotru zabehnutim kotuca.

Funguje to! Aspon mne to fakt pomohlo. Skuste a napiste svoj nazor. :idea:
23.06.2007 - 12:56:08
00
Heh, no neviem, zhadzovat kotuc kvoli cisteniu.. Kupte si brake cleaner a pouzite na dosticky aj kotuc. Sem tam pomoze prebrusenie sklenej plochy na dostickach kvoli naslednemu hlbsiemu vycisteniu, nasledne vycistenie cleanerom a zabehnutie dole nejakym kopcekom. Staci mozno 100m a sklo je naspät. Kotuc v ziadnom pripade nebrusit, bolo by to len horsie. Tot moje 7 rocne skusenosti s viacerimi typmi a znackami kotucovych brzd hydraulickych aj mechanickych ;)

PS.: Ked nebol brake cleaner, dosticky som cistil tak, ze som ich polozil na dlan a vydrtil zubnou kefkou jarou a praskom :) . Najlepsie zoparkrat podla znecistenia. Takto som vycistil aj dosticky poliate olejom :!: a fungovali dalej..
23.06.2007 - 13:03:56
00
MOJ NAVOD NA LEPSIU UCINNOST BRZD (Home-Made):
1. Treba kupit DENATUROVANY Lieh (dostat ho v obchode s farbami a stoji 40sk)
2. Odmontovat kotuc a polozit ho na ROVNU a NEHORLAVU! podlozku
3. Nabrat do injekcnej striekacky lieh a striekat ho na kotuc az kym nebide tak povediac zaliaty.
4. Zapalit lieh na kotuci a nechat uplne zhoret (trva to tak okolo 40 sekund, podla monozstva liehu)
5. Znova este dakych 5X opakovat oblievanie a zapalovanie.
6. Po poslednom 5. zapaleni a dohoreni treba kotuc obstriekat po celej ploche liehom, ale pozor uz bez zapalovania! Timto ziskame okamzite vyparenie liehu z povrchu kotuca a ostanu tam take slabe hnede skvrnky (zvysuju ucinnost)-POZOR! v ziadnom pripade ich nezotierajte dolu, oni sa zabehnutim kotuca zotru.
7. Otocte kotuc na druhu stranu a opakujte krok 3 az 6.
8. Zalozte kotuc a otestujte to :D .

Tymto sposobom sme dosiahli, ze sa mastnota rozpustila a zhorela spolu s liehom. Tie hnede skvrnky nemusite zotierat! su to iba zvysky po horeni a niesu vobec mastne, oni sa zotru zabehnutim kotuca.

Funguje to! Aspon mne to fakt pomohlo. Skuste a napiste svoj nazor. :idea:



Link: http://www.proinfo.unas.cz/
23.06.2007 - 13:25:54
00
zaujímavé s tým liehom :shock:
25.06.2007 - 08:28:38
00
:y: :n: je na odmastenie použiteľný DIETHYLETER alebo PRERCHLORETHYLEN :y: :n:
Ďakujem
20.04.2012 - 06:34:15
00
aJoN napísal:
olezite pri zabehu je, aby sa vyhladil povrch dosticiek a kotuca, aby dosticky dosadali celou plochou, lebo ked su nove su hrbolate, aj ked sa to nezda, a trenie medzi kotucom a platnickami je male, lebo ho stlacaju len tie nerovnosti. po zabehu su hladke dosadaju celou plochou a zacinaju brzdit. :idea:


Trenie nieje zavisle na ploche, takze tvoja uvaha je zla.

Inak nechapem, cokolvek pouzijem na cistenie kotuca, ci uz brake cleaner, lieh, aceton atd vzdy to potom brzdi nahovno a musim brzdy trocha vypalit na zjazde. Mate rovnake skusenosti ?
01.01.2017 - 21:56:10
00
1. neviem jak furt vyhrabavate tieto temy este z doby ked na zemi chodili dinosaury
2. trenie nie je zavisle na ploche? tak sa vrat na zakladnu skolu ;)
3. kotuc cistim obycajnym liehom alebo technickým benzinom a ziadny problem nemam, vidim to skor na spinave patnicky
02.01.2017 - 08:57:30
01
Ako to moze byt platnickami ked sa ich ani nedotknem :D len prejdem namocenou handrickou nerezovy kotuc a brzdi to inak po istu dobu.

Pred tym nez budes niekoho posielat spat na zakladnu skolu tak si nastuduj co je trenie, Trenie je zavisle na suciniteli trenia a na pouzitej sile, plocha v tom nema ziadnu rolu, lebo tlak je plocha krat sila, cize ked zvysis plochu pri rovnakej sile, znizis tlak a opacne.


Naposledy upravil Robio dňa 02.01.2017 - 15:10:40, celkovo upravené 1 krát.

02.01.2017 - 10:31:08
00
Robio napísal:
Pred tym nez budes niekoho posielat spat na zakladnu skolu tak si nastuduj co je trenie, Trenie je zavisle na suciniteli trenia a na pouzitej sile, plocha v tom nema ziadnu rolu, lebo plocha je tlak krat sila, cize ked zvysis plochu pri rovnakej sile, znizis tlak a opacne.


:facepalm: oprav si vzorec :)

p=F/S -> F=p.S cize sila=tlak*plocha -> pri rovnakom tlaku, cim vacsia plocha tym vacsia sila ;)

a kedze (podla wiki) je trecia sila=sučiniteľ trenia * kolmá tlaková sila medzi telesami -> sucinitel trenia ostava rovnaky, takze vacsia sila = vacsie trenie

cize cim vacsia plocha tym vacsia sila a tym vacsie trenie ;)


Naposledy upravil dobi235 dňa 02.01.2017 - 12:43:26, celkovo upravené 2 krát.

02.01.2017 - 10:55:16
00
Plocha je tlak krat sila? A aku to ma jednotku takato plocha?
02.01.2017 - 11:17:38
00
Zabudli ste na trecí koeficient daného materiálu. :)
02.01.2017 - 13:30:26
00
keyboard_arrow_up