podla mna, ked moze byt na prvej strane report napriklad z kubina alebo so salzkammergut-u..., na ktore chodi skoro "milion" ludi zo slovenska, tak taketo reporty by tam mali byt dvakrat a to iste si myslim aj o reportoch v casopisoch
04.12.2009 - 11:15:54
00
seda mys: skus pozriet stranky Geax, ponukaju novy system TNT .. plaste su bezdusaky, ale nemaju vo vnutri este jeden gumovy potah, ci co. Takze boky a patka je ako bezdusak , a tym vsetky vyhody z toho vyplyvajuce, plus, chybajuca vrstva znizi vahu plasta. Kvoli ale chybajucej vrstve je nutne do toho davat trochu tekutiny, ktora tu vrstvu zanesie aby prestala prepustat vzduch. (ale to ja musim davat na schwalbe aj normalne bezdusaky :(, tie pustaju cez cely plast, tiez ). Alebo sa moze dat tekutina ako pouziva NoTube, a vtedy to chrani aj pred defektami. Vozi to nejaka myslim ceska zavodnicka, kdesi je aj z toho report, kde popisuju s tym skusenosti. Vaha je nizsia oproti bezdusakom asi o 100g.
04.12.2009 - 11:23:33
00
Nie som sice ceska zavodnicka ale jazdim to, su to bezne TNT plaste robi to viac vyrobcov. Tmelu to chce dat dost inak to fuci cez samotny plast. Patka je UST style, boky nemaju vystuhu je len ochrana pod dezenom, na rafku sedi to dobre. Defekt som na tom este nemal ale nebudi to vo mne az taku doveru, na tych bokoch to dost plave pri nizsom tlaku, alebo ked su siroke plaste na uzkom rafku, ale zas docela to jede. Nabuduce dozadu pojde plnehodnotne UST, vpredu to necham. Teda ked nepojdem na duse zas.

Tiez sa pripajam k Jezisovi so zverejnenim celych reportov na hlavnej stranke, je co citat.

Chrinik> Kopka chysta nejaku CS sialenost, budem potrebovat partaka :D
04.12.2009 - 12:49:36
00
stqeno: mas pravdu, sorry za chybu .. TNT robi viacero vyrobcov. Vela tmelu je kolko ? Pocitam ze by to nemalo byt tolko ako sa dava do NoTubes, dufam ..
04.12.2009 - 13:32:35
00
Musi to byt presne tolko ako do notubes pretoze bocna stena je identicka s beznym dusovym plastom cize tenka a porezna. Ale zas to mozno zalezi od konkretneho plasta a vyrobcu. Kazdopadne tam neni butylova vystuha jak u plnohonotnych UST, aj ked to asi uz tiez nesedi, jak clovek cita reporty majitelov schwalbe. Zas ale teraz ma napadlo ze tie horeuvedene nevyhody toho plavania a deformovania bocnych stien mozu byt vyhodou v piesku.

Tu o tom nieco pisali pred rokmi, nemusi to 100% sediet:
http://www.mtbs.cz/Biketech/Servis/bezdusove-plaste-zamysleni_.html
http://www.mtbs.cz/Biketech/Testy/geax2006.html
04.12.2009 - 13:55:10
00
Tak ako aj Jezus aj ja zastavam nazor ze pri tak narocnom preteku sa spolahnut na pouzitie galusiek asi nieje to najstastnejsie riesenie. Predsa len pri pouziti UST je vzdy posledny zachrana na dojazd vlozenie duše. Nieco som si precital z hore uvedeneho llinku a citujem : Nevýhodou systému je jen vysoká cenová náročnost. Potřebujete speciální ráfek nebo nejlépe celá kola. Ani cena galusek není zrovna malá. Pro delší tratě je nevýhodou, že v případě většího defektu se musí nalepit celá nová galuska, která je rozměrnější, než duše poslední záchrany u ostatních systémů. Systém je zajímavý především pro elitní jezdce XC, kde jde o každý gram a sekundu.
Inac absolvovanie takychto pretekov si zasluzi asi viac pozornosti ako je na tomto fore. Su to vynimocne vykony a zazitky. Myš držim ti palce ( aj Katke ) aby ste najblizsi pretek stastlivo dokoncili.
04.12.2009 - 15:51:49
00
Ja tiez len doplnim k tym UST/TNT - vahy isli trochu dole. Neviem u ktorych dalsich vyrobcov, ale u Rubeny su viac nez uspesni vo vyvoji. Samozrejme cca 70-80 gramov tmelu tam ist musi ak to ma byt spolahlive, ale pri tej vahe lahkeho UST/TNT + 80 gramov tmelu to je stale velmi konkurencieschopne pri porovnani s Tufo galuskami (okrem XC2 plus).

semislick Rubena Zefyros Top Design 2,1" Tubeless Supra 475 g
hardpack Rubena Scylla Top Design 2,1" Tubeless Supra 495 g
hardpack Rubena Scylla 2,1" Tubeless Supra 560 g
univerzal Rubena Charybdis Top Design 2,0" Tubeless Supra 495 g
univerzal Rubena Charybdis 2,0" Tubeless Supra 550 g

P. S. Schwalbe do prehladu ani nedavam kedze su v UST verziach nespolahlive a v podstate az nebezpecne. Soudruzi z Německa to presrali na celej ciare.
04.12.2009 - 15:56:02
00
Ja ešte upresním UST Schwalbe RR a NN 2,1 majú hmotnosť len čosi nad 500g, NN bol dokonca ľahší ako RR. Vozím v nich asi 50g tmelu. 2000 km bolo všetko OK ale potom už bol zadný plášť veľmi nie zodraný ale otrhaný a podarilo sa mi ho rozrezať. Teraz ho ešte vozím s dušou.
Schwalbe UST ale má aj problémy, že sa nedajú pomaly ani bez tmelu voziť, lebo vzduch uniká. Ale hmotnosť je super, ale zase na úkor výdrže.
04.12.2009 - 16:01:34
00
Rubeny Charybdis som vzdy chcel vyskusat. Asi po dojazdeni zadneho IRC ich aj vyskusam. Trosku som sa povrtal na nete a vychadza mi ze galusky su viac menej prioritne urcene pre XC kde je servisak k dispozicii. Na maratony a etapaky je asi najvhodnejsi TNT system.
04.12.2009 - 17:09:34
00
Mýliš sa, galusky sú prioritne určené na cestu a až čas ukáže, či ťah smerom k tlstým gumám bola výhra alebo prehra.
04.12.2009 - 21:32:45
00
Jeden český profík ma naučil, že defekt je vždy chyba jazdca (hovorim si to v každom zjazde). Defekty nie su problem galusiek a vraziť dušu do plášťa s veľkou dierou alebo s rezom pomôže iba teoreticky. Kedysi som vozil dva páry klies, ale je s tým oštara, na väčšine závodov je organizátor ochotný transportovať Vám iba tašku a musíte niekoho zháňať kto vám kolesá bude prevážať a aj tak ku nim väčšinou nie je prístup počas etapy. Ja si myslím, (tvrdohlavec) že galusky sú dosť odolné voči defektom a majú problém iba s bezpečným (a komfortným) upevnením na ráfik. Zvážim či si do Afriky nepovezime ešte jednu sadu kolies. Samozrejme že kufre na biky ktoré sme si kúpili neumožňujú prevoz dvoch sád kolies. Používal som iba plátený vak ale v marci sa mi do neho v Londýne zahryzol (asi) dopravník a zožul mi veľký prevodník čo som zistil až večer pred Beskidy Trophy. Naštastie už mám doma celkom slušnú zbierku ojazdeného materiálu tak bolo za čo vymeniť.
04.12.2009 - 22:19:00
00
Ušetrím vám písanie.
Určite vás napadlo: Tak keď tie galusky tak obhajuješ a zasa kvôli nim prešvihneš preteky, tak si ich potom otrieskaj o hlavu.
04.12.2009 - 22:22:19
00
Každý nech jazdí na tom, čo uzná za vhodné. Ja len pri takom etapaku predpokladám nosenie nejakej nahrady na dojazd so sebou. Pri plášťoch stačí duša + záplata na opravu plášťa a na väčšie poškodenie malá odstrihnutá časť slicku na vloženie pod miesto s veľkou trhlinou a je minimálna šanca, že sa nepodarí dojazdit. Pri galuske sa treba buď modliť, ale keďže to evidentne nepomáha, tak treba nosiť celú galusku aj tú náhradnú pásku, čo znamená vláčiť štyrikrát väčšiu hmotnosť a o skladnosti ani nehovorím.
04.12.2009 - 22:42:39
00
Pri galuske sa treba buď modliť, ale keďže to evidentne nepomáha


Jezus, to vravíš Ty? Rýchlo si zmeň meno! :)
05.12.2009 - 04:17:05
00
:P nádherné, hlavne keď uvažujeme nad australiou budúci rok. Síce len ako pozorovateľ bez biku, možno nejaký požičiam tam. Paráda, strašne závidím,....
07.12.2009 - 13:29:24
00
keyboard_arrow_up