korene v hlinenej ceste, kamene, piesok, blato, bahno, mokry piesok a pod. Ja si hustim pneu na jazdu v terene, a nie na dopravenie sa ku terenu po mestskej komunikacii, pretoze sa mi fakt nechce dofukovat a zfukovat kolesa na hranici lesa
ja ti nejdem brat tvoj pocit, ale pochybovat o meraniach preto, lebo sa ti to nezda a vidis za tym len marekting, je zase len pocit.
prave preto som sem ten test daval, lebo ludia maju pocit, ze Ht musi byt predsa rychlejsie, tak im to hovori ich zdravy ruzum, tak im radi skusenost, tak vidia okolo seba.
ale houby! ked to zmerias, tak zistis ze full je rychlejsi.
to je ako s prefukovanim plastou a tvrdenim ze tvrde idu lepsie. podobny blud v ktorom ludia ostavaju, hoci meranie hovori o niecom inom.
nebezim teraz do obchodu kupit fulla, ale preco by ten test mal pre pana krala klamat?(to je recnicka otazka)
Co sa tyka fukania plastov .. je blud verit tomu, ze nenahustena pneumatika ma mensi valivy odpor ako nahustena na tvrdo. Raz je to tak a bude tomu stale, dokial budu platit fyzikalne zakony na tejto Zemi. Nehovorim teraz o prechode terenom, kde neustale chodis po korenoch a kamenoch, a normalne nahustena guma neustale odskakuje, a ani o prejazde pieskom a snehom a podobne. Myslim tym normalnu cestu, kde sa plast neustale dotyka zeme plnou plochou. Takze asfalt,beton, tvrde udupane cesty, tento povrch tvori povetsine 95% toho co jazdime. Nema samozrejme zmysel fukat pneumatiku donekonecna, pretoze od isteho tlaku na cm2 sa valivy odpor uz zacne znizovat velmi nepatrne .. na ukor dolezitych vlastnosti ako deformacia a schopnost gripu. Preto je aj dobre mat bezdusaky, kedze tento bod zlomu je pri nizsom tlaku (kedze absentuje dusa, ktora sama o sebe zabera miesto, a naviac jej deformacia tiez prispieva k odporu. Preto je aj znacny rozdiel medzi 200g dusou a 100g .. nielen kvoli vahe).
Namerat mozes co chces, ale potom uplatnenie poznatku z merania je vec druha. Napriklad aj to, ze jaksi je velky rozdiel v tlakovani pneumatiky pri vahe 60kg pri vahe 100kg. Ovsem ak som pochopil zle, co si myslel v tomto pripade, tak sa ospravedlnujem ..
No a este na koniec .. ja som netvrdil, ze test klame .. len som napisal, ze sa da vselico namerat tak, aby bolo mozne implikovat zaver, vhodny na to, aby sa nim mohol ohanat marketing , ktoreho ulohou je masirovat mozgy verejnosti
Ale .. je to ciste Tvoja vec, comu veris, o com si presvedceny a ako to implementujes v svojom pripade .. kludne jazdi na slabo nafukanych pneumatikach a hupajucom sa fulle v domnienke, ze pojdes najsamrychlejsie ako sa da
dotm: dalo by sa povedat, ze je to softail .. ale vzhladom na velkost zdvihu .. myslim, ze je to jednocapovy full, ktory nepotrebuje cap na os otacania zadnej stavby
preco nebrat vazne meranie? radsej das na zdravy rozum? vlastnu skusenost?
ja ti nejdem brat tvoj pocit, ale pochybovat o meraniach preto, lebo sa ti to nezda a vidis za tym len marekting, je zase len pocit.
prave preto som sem ten test daval, lebo ludia maju pocit, ze Ht musi byt predsa rychlejsie, tak im to hovori ich zdravy ruzum, tak im radi skusenost, tak vidia okolo seba.
ale houby! ked to zmerias, tak zistis ze full je rychlejsi.
to je ako s prefukovanim plastou a tvrdenim ze tvrde idu lepsie. podobny blud v ktorom ludia ostavaju, hoci meranie hovori o niecom inom.
nebezim teraz do obchodu kupit fulla, ale preco by ten test mal pre pana krala klamat?(to je recnicka otazka)
Ja osoble som v karpatoch za HT, ale keby boli penaaaze, tak by som siel do niecoho podobneho.
Na nase Male Karpaty je ale HT uuplne postacujuce.
Edit: inak co to v odlisnosti chovania AL vs karbon full moze podat Funkatron. Nedavno si zadovazil velmi pekny karbonovy Giant.
Napr. v MK prakticky nie su cesty, kde by HTcko bolo pomalsie od fulla .. a ani nema byt preco pomalsie. Dokonca co poznam aj korenove useky , kde je peklo jazdit po nich na nizkozdvihovom fulle (nie v MK .. tuna take nie su .. metrova-2m pasaz je nic) a dokonca aj tam HTcka su extremne rychle. Ovsem druha vec je, ze ten kto odjazdi 50-60km po rozbitom terene na HT bude pretekoch ako keby ho pojazdil parny valec, s fullom sa bude citit omnoho lepsie
Dalsia vec je treba rozlisovat nizkozvihove fully s tymi co maju vyssi zdvih (10cm uz tazko povazovat za XC). Aj ked maju nieco ako brain a pod. Akonahle to ma znatelne vacsi zdvih, uz sa nebude spravat ako HT, zadne koleso pojde v stope v terene inak. Kdezto nizkozdvihovy full ma stale tendenciu viac-menej, alebo trochu pripominat HT .. napokon .. svojho casu aj boli softtails, dnes skor prave karbonaky...
ale tvoja skusenost, ze dobre urobeny karbonovy HT pohlcuje nerovnosti je samoyzrejme uzitocna.
Ja som konkretne porovnaval chrti HT a AM full. A po tych rokoch hyckania AM odpruzenim som aj tak velmi milo prekvapeny komfortom, ktory prinasa karbonovy HT. A po dnesnom vyjazde so zjazdami plnymi korenov (Pajstun) som uplne nadseny ako krasne tlmi vsetky tie nerovnosti. Pisem z osobnej skusenosti. Za mna by som HT nezatracoval.
Inak by mozno vyznelo porovnanie, keby som vozil XC full s nejakou platformou (napr. Epic, Spark Merida 96).
tuna pdfko ak viete po nemecky.
merali vykon aby presne odmerali, co je rychlejsie, ci full, alebo hardtail pri rovnakom vykone a hadajte na co prisli..
koniec clanku je velmi pekne napisany, ze keby sme si vyberali cisto racionalne, ht by uz mali vykapat hehe.
teda, ak ste ten clanok citali, /asi nie, lebo furt tu rozoberate svoje dojmy/ tak tam nie je nic o pocitoch a radosti z jazdy ani o provnavani rozlicnych bajkov.
je tam vycisle a pred tym presne odmerane, ze ten isty bicykel /epic/ je pri takom istom vykone rychlejsi, ked sa sprava ako full,a nie ked ma natvrdo zadnu stavbu. jedine na asfalte je HT rychlejsie, aj to iba malinko.
ps: najrychlejsi je ruzovy celopevnak
ok nebudem sa tu hadat, kazdy ma svoj nazor a vie citat nie. teda aspon dufam, lebo niekedy to tak nevyzera.
Ja mam svoj stavany, aby aj nieco vydrzal. Nie je na nom nic extra lahke. Nemienim don strkat prachy, len aby bol co najlahsi.
A treba porovnavat biky rovnakeho urcenia. AM nebude v tej istej vahovej kategorii ako XC raketa, pokial komponenty odpovedaju pouzitiu biku.
posledný komentár: 3. 4. 2025 o 20:23
posledný komentár: 15. 4. 2013 o 22:21