Zdravim......Nejak ma chytila cyklistika a tak zvazujem ze by som o rok aj na nejake preteky MTB zbehol... len neviem aky bicykel ci hardtail alebo celoodpruzeny... bicykel bude skladany s komponentov Mavic, Fox, Shimano XTR, Ritchey......poradte aky ...ci celoodpruzeny alebo hardtail..???
som tu novy a nemyslim si ze na to co sa chcem spytat je nutne zakladat novu temu tak sa skusim spytat tu: planujem si kupit bike, na take normalne jazdenie po prirode, trochu blata trochu skal a vymolov, kopec hore kopec dolu. urcite nie rovina. vybral som si v obchode specialized fsr xc a moja otazka znie: vydrzi takyto bike aj moju vacsiu hmotnost (cca 108 kg) -hlavne zadne odpruzenie pri trosku nesetrnejsom jazdeni? doteraz som mal vzd len HT aj to nizsej cenovej urovne (vydrzali) a trochu k tomu pristupujem s despektom. dik.
Vacsina bikov sa dimenzuje na 110-120kg, ak nie je uvedene inak. Moj je napriklad do 90kg. Berie sa hmotnost so vsetkym, co mas pri jazde na sebe, nie aku mas rano na vahe.
Vraj sa an celoodpruženom biku viac unavíte, a že vás to húpe nahore a dole, ale to nie je pravda. Na hardtaile vás to vybúcha, a hneď ste kaput, ale na celoodpruženom si idete ako kráľ. A keby niečo, Lapierre x-control je veľmi dobrý bike, spája výhody hardtailu a celoopruženéhe biku.
Dve otázky: 1)na čo slúži boost valve (niektoré tlmiče ho majú, zato môj nie)
2)dá sa aj na bezdušovkách dostať defekt? Treba ich dofúkavať?
suhlasim s tvojim nazorom na lapierre x-control... je to univerzalny bajk... zadny tlmic ide pokial potrebuje.... do hora je to tiez vecsia pohoda si myslim ... nehovorim o zjazdoch....
Dobry vecer,som tu novy a chcem sa opytat ci na freeride a downhill je treba full alebo staci hardtail s pevnym ramom a dobrou vidlou?dakujem za odpovede
no ja mam bike hardtail ale len by som ho vylepsil o tu vidlu Fox 36 talas,ked som si kukal fotky zo zjazdov tak niektory maly hardtail s dobrou vidlou...tak teda neviem
ak chces jazdiť zjazdy a freeride tak sa radšej poobzeraj po nejakom fulle, pozri aj bazár, HT na to nie je idealny bike, ale ako chces,ty na nom budes jazdiť
oprasim temu, lebo som nasiel pekny clanok v nemeckom bike magazine tuna pdfko ak viete po nemecky.
merali vykon aby presne odmerali, co je rychlejsie, ci full, alebo hardtail pri rovnakom vykone a hadajte na co prisli..
koniec clanku je velmi pekne napisany, ze keby sme si vyberali cisto racionalne, ht by uz mali vykapat hehe.
To je pekna hlupost, myslim si ze sto ludi, sto chuti. Ja som mal Full Trek ex8, co by som povedal je dost dobry bike( a nie ani tak tazky) a jazdilo sa mi na nom zle. Predal som ho a kupil HT a citimsa ako ryba vo vode.
pridam aj ja svoju trosku do mlyna
Jazdim AM fully uz 5 rokov. Prednedavnom som si zaobstaral karbonoveho HT a cuduj sa svete, jazda na nom sa mi vidi rovnako zabavna. Bike je zivy, ide omnoho lepsie za pedalom a aj komfort jazdy je myslim velmi dobry. Samozrejme komfort jazdy zavisi aj od pouzitych komponentov (karbon predsalen viac pracuje ako hlinik). Nikdy to nebude zehlicka ako full, ale tie usetrene 3 kila oproti fullu su setsakra poznat. Ked slapnem do pedalov, tak bike jede. A to porovnavam so Santa Cruzom a jeho VPP2, ktore je inertne voci pohupovaniu pri slapani (mikro pohupovanie tam samozrejme vzdy bude).
HT som kupoval za istym ucelom a myslim, ze zatial velmi dobre moje poziadavky splna.
Otazne je ako by dopadlo porovnanie chrtie HT a chrti full. Vzdy ale hraje podstatnu rolu financna otazka. Dobre vybaveny chrti full bude cenovo niekde inde ako odpovedajuco vybaveny chrti HT.
To je pekna hlupost, myslim si ze sto ludi, sto chuti. Ja som mal Full Trek ex8, co by som povedal je dost dobry bike( a nie ani tak tazky) a jazdilo sa mi na nom zle. Predal som ho a kupil HT a citimsa ako ryba vo vode.
Maju oba bajky rovnako nastavenu geometriu ramu/posedu ?
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
post311920.html#p311920
som tu novy a nemyslim si ze na to co sa chcem spytat je nutne zakladat novu temu tak sa skusim spytat tu: planujem si kupit bike, na take normalne jazdenie po prirode, trochu blata trochu skal a vymolov, kopec hore kopec dolu. urcite nie rovina. vybral som si v obchode specialized fsr xc a moja otazka znie: vydrzi takyto bike aj moju vacsiu hmotnost (cca 108 kg) -hlavne zadne odpruzenie pri trosku nesetrnejsom jazdeni? doteraz som mal vzd len HT aj to nizsej cenovej urovne (vydrzali) a trochu k tomu pristupujem s despektom. dik.
Dve otázky: 1)na čo slúži boost valve (niektoré tlmiče ho majú, zato môj nie)
2)dá sa aj na bezdušovkách dostať defekt? Treba ich dofúkavať?
suhlasim s tvojim nazorom na lapierre x-control... je to univerzalny bajk... zadny tlmic ide pokial potrebuje.... do hora je to tiez vecsia pohoda si myslim ... nehovorim o zjazdoch....
za 60litrov kúpiš len priemer...
No ja by som chcel byt "PRIEMER"
tuna pdfko ak viete po nemecky.
merali vykon aby presne odmerali, co je rychlejsie, ci full, alebo hardtail pri rovnakom vykone a hadajte na co prisli..
koniec clanku je velmi pekne napisany, ze keby sme si vyberali cisto racionalne, ht by uz mali vykapat hehe.
Jazdim AM fully uz 5 rokov. Prednedavnom som si zaobstaral karbonoveho HT a cuduj sa svete, jazda na nom sa mi vidi rovnako zabavna. Bike je zivy, ide omnoho lepsie za pedalom a aj komfort jazdy je myslim velmi dobry. Samozrejme komfort jazdy zavisi aj od pouzitych komponentov (karbon predsalen viac pracuje ako hlinik). Nikdy to nebude zehlicka ako full, ale tie usetrene 3 kila oproti fullu su setsakra poznat. Ked slapnem do pedalov, tak bike jede. A to porovnavam so Santa Cruzom a jeho VPP2, ktore je inertne voci pohupovaniu pri slapani (mikro pohupovanie tam samozrejme vzdy bude).
HT som kupoval za istym ucelom a myslim, ze zatial velmi dobre moje poziadavky splna.
Otazne je ako by dopadlo porovnanie chrtie HT a chrti full. Vzdy ale hraje podstatnu rolu financna otazka. Dobre vybaveny chrti full bude cenovo niekde inde ako odpovedajuco vybaveny chrti HT.
Tos tolko som chceu.
Maju oba bajky rovnako nastavenu geometriu ramu/posedu ?