kotucovky maju hlavnu vyhodu v tom, ze brzdia aj ked maju zasvineny kotuc, co sa o v-ckach povedat neda ked mas na rafe blato napr
nevyhodou kotucoviek by mohlo byt ze viac namahaju prednu vidlicu, avsak maju vyssi brzdny ucinok
ale pockaj na vyjadrenia skusenejsich, ja sa len "zabehavam"
Kotučovky su omnoho lepšie najme hydraulické.
Mechanické sú skoro ako V-break.
Som presadol raz po dlhom čase na bike z V-breakami som myslel že to vôbec nebrzdí
No, s tou odolnosťou proti svinstvu by som Včka nePODceňoval a kotúčové nePREceňoval, povedal som to 100x a poviem to aj stoprvý raz - Horal '08 k tomu niečo povedal jasnou rečou (= keď je zle, nebrzdí nikomu nič).
Mechanické kotúčovky spájajú zlé vlastnosti oboch systémov
Hydra je o inom - ak je užívateľ nie prasa, tak sú značne bezúdržbové, a hlavne - a to som pochopil až na Zestym - oveľa lepšie kontrolovateľné (dávkovanie brzdnej sily).
Mlieko s neúčinnosťou Včok silne preháňa... akurát že tá kontrola... aaa... zadné koleso na Včkach ide taaak ľahko do bloku... ale v rámci cross-country mi toto zrovna nevadí.
Namáhanie vidly is not an issue... pokiaľ máš vidlu a nie zariadenie vhodnejšie na rytie záhrady. Akurát nesmieš dať väčší kotúč ako výrobca pre daný typ vidly povoľuje.
no co sa tyka svinstva, je prednostou kotucovky uz len to, ze je vyssie zdvihnuta od terenu, takze ked prejdes napr cez mlaku, tak sa to kotucovnky ani nedostkne, zatial co raf mas mokry a logicky ti bude horsie v-cko brzdit
ale zase ked si kupis kvalitne gumicky, najlepsie tie trojfarebne, nemuselo by to byt take zle
ale podla mojho nazoru tam rozdiel je no...
pokial na novom biku tak by som bral kotucovky.. ak prerabas bike je to na zvazenie, jednak je to o dost vacsia investicia nez vymena za napr ine kvalitnejsie Vcka.. treba povacsinou menit minimalne naboj..
pokial nemas cez 100kg ubrzdi ta hoc co..
inak nevyhoda Vcok ktoru este nespomenuli je ze zbrusuju rafky, pri kotucovych mas rafky v podstate vecne.. kotuce ti zas ale viac zaberaju na vyplet..
RADOFUNNY: načo si myslíš že do ráfov pre Včka sa zabudováva vizuálny indikátor prebrzdenia stien?
pieskové zrnká zachytené na gumičkách sú rádove tvrdšie ako Al zliatiny
Mal som tú česť vidieť ráf prebrzdený skrz... nie tým, že by sa brzdilo špalikom až nadoraz a ďalej, ale proste po niekoľko desiatkach tisíc km miernej jezdy, mierneho brzdenia, v takmer ideálnych podmienkach sa to zjazdí.
Ale argument "ráfy na večnosť" je trochu mimo, na kotúčových treba zasa meniť kotúče, omnoho častejšie ako ráfy pri V-čkach.
Ten argument nie je mimo - nemusis menit rafik a teda preplietat koleso. Asi je trochu jednoduchsie vymenit raz za dve - tri sezony kotuc, ako rozpliest koleso, vymenit rafik, vypliest koleso a vycentrovat ho. Takze rafy su na kotucovych kolesach na vecnost resp. az do ich rozbitia nespravnym sposobom pouzitia a pod.
Ja osobne stojím za V- čkami,na tu moju váhu a spôsob bikovania / keď je blato , dám cesták a pod. /mi tie XTR- ka bohate stačia , až sa tomu sám často čudujem , ako rýchlo stojím .
Keď máte kvalitné brzdové gumičky , brzdy , ráfky a podobný spôsob šetrnosti ako ja , niet čo riešiť .
A tiež aj nižšia váha .
Takže kotúčovky vôbec nerieším .
a z financnej stranky to iste.. 1raf = cca 3 kotuce
target6 - to hej vacsinou Vbrake stacia.. upgradovat sa moc neoplati, ale pri novom biku uz ma vyznam riesit ci kotuc alebo Vbrake.. novy by som s Veckami nebral uz..
a z financnej stranky to iste.. 1raf = cca 3 kotuce
target6 - to hej vacsinou Vbrake stacia.. upgradovat sa moc neoplati, ale pri novom biku uz ma vyznam riesit ci kotuc alebo Vbrake.. novy by som s Veckami nebral uz..
vecka postacuju na bikoch na ktorych sa jazdi do obchodu pre rozky a mlieko az po XC. Je otazne ci tieto kategorie vyuziju cely potencial kotucoviek. U XC sa vacsinou uz montuju kotucovky, ale este sa najde aj dost veciek.
Áno, výmena je jednoduchšia, ale treba ju robiť častejšie, takže sa to takmer vyrovná. Myslel som to tak, že ráf naveky by nemal byť hlavným argumentom pre kotúčové brzdy.
Zaujimave nazory. Ludia pomozte mi. Rozhodujem sa o kupe biku, riesim hlavne ci radsej deore a Vecka or alivio a mechanicke kotuce? Co by ste uprednostili vy. Som rekreacny jazdec, obca hory, obcas cesta. Nepatri to sem, ale poznam rozdiel medzi aliviom a deore? Ten bike ma bude Shimano M416 Disc or Shimano M422
ja mam mechanicke kotuce a teda oproti v ckam sa to porovnat neda ani trochu..s veckami som to proste vzdy nedobrzdil jak bolo treba.a to nie som 60kilovy bajker
Zaujimave nazory. Ludia pomozte mi. Rozhodujem sa o kupe biku, riesim hlavne ci radsej deore a Vecka or alivio a mechanicke kotuce? Co by ste uprednostili vy. Som rekreacny jazdec, obca hory, obcas cesta. Nepatri to sem, ale poznam rozdiel medzi aliviom a deore? Ten bike ma bude Shimano M416 Disc or Shimano M422
Hmm neviem či spoznáš rozdiel madzi Aliviom a Deore keď M416 je non-series rada a M422 je Acera
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
nevyhodou kotucoviek by mohlo byt ze viac namahaju prednu vidlicu, avsak maju vyssi brzdny ucinok
ale pockaj na vyjadrenia skusenejsich, ja sa len "zabehavam"
Mechanické sú skoro ako V-break.
Som presadol raz po dlhom čase na bike z V-breakami som myslel že to vôbec nebrzdí
Mechanické kotúčovky spájajú zlé vlastnosti oboch systémov
Hydra je o inom - ak je užívateľ nie prasa, tak sú značne bezúdržbové, a hlavne - a to som pochopil až na Zestym - oveľa lepšie kontrolovateľné (dávkovanie brzdnej sily).
Mlieko s neúčinnosťou Včok silne preháňa... akurát že tá kontrola... aaa... zadné koleso na Včkach ide taaak ľahko do bloku... ale v rámci cross-country mi toto zrovna nevadí.
Namáhanie vidly is not an issue... pokiaľ máš vidlu a nie zariadenie vhodnejšie na rytie záhrady. Akurát nesmieš dať väčší kotúč ako výrobca pre daný typ vidly povoľuje.
ale zase ked si kupis kvalitne gumicky, najlepsie tie trojfarebne, nemuselo by to byt take zle
ale podla mojho nazoru tam rozdiel je no...
pokial nemas cez 100kg ubrzdi ta hoc co..
inak nevyhoda Vcok ktoru este nespomenuli je ze zbrusuju rafky, pri kotucovych mas rafky v podstate vecne.. kotuce ti zas ale viac zaberaju na vyplet..
a vobec cim menej brzdis tym si rychlejsi
pieskové zrnká zachytené na gumičkách sú rádove tvrdšie ako Al zliatiny
Ale argument "ráfy na večnosť" je trochu mimo, na kotúčových treba zasa meniť kotúče, omnoho častejšie ako ráfy pri V-čkach.
Keď máte kvalitné brzdové gumičky , brzdy , ráfky a podobný spôsob šetrnosti ako ja , niet čo riešiť .
A tiež aj nižšia váha .
Takže kotúčovky vôbec nerieším .
target6 - to hej vacsinou Vbrake stacia.. upgradovat sa moc neoplati, ale pri novom biku uz ma vyznam riesit ci kotuc alebo Vbrake.. novy by som s Veckami nebral uz..
target6 - to hej vacsinou Vbrake stacia.. upgradovat sa moc neoplati, ale pri novom biku uz ma vyznam riesit ci kotuc alebo Vbrake.. novy by som s Veckami nebral uz..
no to je Tvoj názor , je zase s kotúčovkami
Hmm neviem či spoznáš rozdiel madzi Aliviom a Deore keď M416 je non-series rada a M422 je Acera