Velikosti rámů 14” 16” 18” 20” 22”
A. Úhel hlava 68.1° 68.1° 68.7° 68.7° 68.7°
B. Úhel sedlovka 71.6° 71.6° 71.7° 70.7° 70.2°
C. Horní trubka 21.7” 22.2” 23.1” 24.2” 25.2”
D. Zadní stavba 16.7” 16.7” 16.7” 16.7” 16.7”
E. Hlavová trubka 3.5” 3.5” 4.3” 5.9” 6.5”
F. Výška středu 12” 12” 12.1” 12.2” 12.2”
Výška horní trubky 28.3” 29.1” 30.5” 32.2” 33.3”
kedze mam v sebe dost piv tak sa mi to pocitat nachce ale pri vidlici co ma 130mm by malo byt:
A(hlavova) cca 68*
B(sedlovka) cca 70* takze by to pravdepodobne zvladlo
podla mna je to dost, skor nejaka 120 by tam este pasovala akurat, ale ta 130ka uz bude na hrane
btw: napis co chces na tom jazdit (myslim tym ci to bude na drsnejsie zaobchadzanie - nejake tie skoky, alebo naopak)
pri uhle 68,7, ked tam dáš 130mm zdvih tak to bude naozaj na hrane únosnosti. Uhol sa ti posunie niekam okolo 68°. Pri rovných zjazdoch ti bude držať perfektne smer, ale pri technických úsekoch môžeš mať problém so zmenou smeru.
Samozrejme závisí aj na prevedení korunky .... už bolo povedané (MuF)
pri uhle 68,7, ked tam dáš 130mm zdvih tak to bude naozaj na hrane únosnosti. Uhol sa ti posunie niekam okolo 68°. Pri rovných zjazdoch ti bude držať perfektne smer, ale pri technických úsekoch môžeš mať problém so zmenou smeru.
Samozrejme závisí aj na prevedení korunky .... už bolo povedané (MuF)
kedze ja tomu nechapem - tak to takymto sposobom prosim ta vysvetli aj mne
mam konu hoss 2006 - 18" ram
tu je geometria ak to pomoze:
top tube 55X2.2/1.15/1.5t
seat tube 34.9X2.4t
down tube 62.5X1.8/1.4/1.2/1.5t
ht gusset NO
seat stay 17/23X1.8t
chain stay 25.4X1.8t
billes: Hlavový uhol ti udáva v akej polohe sa nachádza vidla oproti ceste.
spravidla sa jedná o 73° - 68°. Pod tieto hraničné hodnoty by sa nemalo chodiť a rám už na to nemusí byť stavaný, záleži na výrobcovi a type rámu.
Ked máš hodnotu 68° - vidla bude v malom uhle so zemou (ostrý uhol), naklonená dopredu (obrazne, ako schoper ). Jazdné vlastnosi budú na rovine vynikajúce, kedykolvek pustíš korman tak pôjde automaticky rovno a z tejto polohy sa bude problematicky dostávať.
Ked máš hodnotu 73° - vidla bude vo velkom uhle a pustenie riditok vyžaduje určitú prax. Naopak prejaz úzkymi a technickými úsekmi bude podstatne živší a lepšie sa bude bike drať zákrutami. Pri prekročení tejto hodnoty bude bike nestabilný. Bude mať snahu stále sa vrteť.
Zmerať hodnotu si môžeš pomocou tohoto prípadne vysvetlenie najdeš tu
Orientačne si podlož predné koleso na výšku predpokladaného zdvihu a premeraj znovu.
Je to na hrane treba premerať. Originál máš pri výške 100mm uhol 68,4° takže je to naozaj na hrane ešte viac ako pred tým. Kona má skoro všetky biky s ostrím uhlom .... skús premerať. Teoreticky ano.
diky moc...mne ani tak nejde o to, ze kedy bude zivsi a kedy ne, to sa naucim ovladat, skor mi ide o to aby nebodaj nepraskol ram alebo sa nieco neposkodilo !
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
A. Úhel hlava 68.1° 68.1° 68.7° 68.7° 68.7°
B. Úhel sedlovka 71.6° 71.6° 71.7° 70.7° 70.2°
C. Horní trubka 21.7” 22.2” 23.1” 24.2” 25.2”
D. Zadní stavba 16.7” 16.7” 16.7” 16.7” 16.7”
E. Hlavová trubka 3.5” 3.5” 4.3” 5.9” 6.5”
F. Výška středu 12” 12” 12.1” 12.2” 12.2”
Výška horní trubky 28.3” 29.1” 30.5” 32.2” 33.3”
kedze mam v sebe dost piv tak sa mi to pocitat nachce ale pri vidlici co ma 130mm by malo byt:
A(hlavova) cca 68*
B(sedlovka) cca 70* takze by to pravdepodobne zvladlo
btw: napis co chces na tom jazdit (myslim tym ci to bude na drsnejsie zaobchadzanie - nejake tie skoky, alebo naopak)
stale pozeraj na vzdialenost axle to crown lebo zdvih s dlzkou vidlice niekedy nema skoro nic (hlavne ak chces manitou).
Samozrejme závisí aj na prevedení korunky .... už bolo povedané (MuF)
Samozrejme závisí aj na prevedení korunky .... už bolo povedané (MuF)
kedze ja tomu nechapem - tak to takymto sposobom prosim ta vysvetli aj mne
mam konu hoss 2006 - 18" ram
tu je geometria ak to pomoze:
top tube 55X2.2/1.15/1.5t
seat tube 34.9X2.4t
down tube 62.5X1.8/1.4/1.2/1.5t
ht gusset NO
seat stay 17/23X1.8t
chain stay 25.4X1.8t
chcem tam dat 120mm zdvih
spravidla sa jedná o 73° - 68°. Pod tieto hraničné hodnoty by sa nemalo chodiť a rám už na to nemusí byť stavaný, záleži na výrobcovi a type rámu.
Ked máš hodnotu 68° - vidla bude v malom uhle so zemou (ostrý uhol), naklonená dopredu (obrazne, ako schoper ). Jazdné vlastnosi budú na rovine vynikajúce, kedykolvek pustíš korman tak pôjde automaticky rovno a z tejto polohy sa bude problematicky dostávať.
Ked máš hodnotu 73° - vidla bude vo velkom uhle a pustenie riditok vyžaduje určitú prax. Naopak prejaz úzkymi a technickými úsekmi bude podstatne živší a lepšie sa bude bike drať zákrutami. Pri prekročení tejto hodnoty bude bike nestabilný. Bude mať snahu stále sa vrteť.
Zmerať hodnotu si môžeš pomocou tohoto prípadne vysvetlenie najdeš tu
Orientačne si podlož predné koleso na výšku predpokladaného zdvihu a premeraj znovu.
Je to na hrane treba premerať. Originál máš pri výške 100mm uhol 68,4° takže je to naozaj na hrane ešte viac ako pred tým. Kona má skoro všetky biky s ostrím uhlom .... skús premerať. Teoreticky ano.