aké máte skúsenosti s Crankbrothers, konkrétne s Eggbeater 3? Oplatí sa priplatiť si oproti klasickým SPD 520. Mám už druhé SPD 520 a obe mi vŕzgajú, čo mi niekedy pekne lezie na nervy a na druhých je malá vôla už po cca 1300 km.
A navyše keď tam máš klietku, tak je menšia šanca, že poškodíš mechanizmus, aj keď aj to sa mi už podarilo. Konkrétne na Candy, mojou vinou, keď som chytil kameň, ale dalo sa to vyhnúť doma ako tak naspäť. Veľká výhoda, lepší prenos energie, ako pri tých eggoch a bez tej klietky ich môžeš poškodiť podstatne ľahšie. Takže ak jazdíš aj trochu technický terén, tak radšej candy, na fakt náročný terén mallety, tam sú aj piny, po candy som prešiel na ne a sú parádne, tá klietka je tam podstatne väčšia. Navyše CB sú ľahšie v porovnaní s podobnými pedálmi od shimana.
JankoZ jazdil som Mallety cca 4000km a inak stale SPD, tak moje zhodnotenie:
CB - blato a sneh im nerobi obec ziadny problem, maju otvoreny system a blato vypadava von samo
-nie je pocut cvaknutie ked si ich obuvas
-kufre su celkom drahe, stoja cca 20eur, pri SPD je cena cca 8+ eur
-kufre maju iny uhol vypnutia ked ich prehodis, pravy/lavy.... tusim 15 a 20 stupnov, ale presne uz neviem
-lahsie sa dostava dovnutra bordel a spina, treba servisovat
SPD 520 - je pocut ze cvaknu, doslova ostre cvaknutie, sak poznas
-v blate a snehu sa zapchaju a nevies ich zacvaknut.
-vyhoda ze sa da nastavit sila vypnutia a pri dlhsom pouzivani iba pritahujes a sila sa udrzuje...
-bezudrzbovy system, 15000+km bez udrzby a tocia sa ako nove
-mne vydrzali kufre cca 10000km bez vymeny, ale nato vplyva vela faktorov, ci tlacis po kamenoch alebo slapes...
Rumakk díky za zhrnutie. Nakoniec som zobral SPD ale XT. Čítal som aj na zahraničných fórach samé chvály na XT a vraj to vŕzganie je tam občasné. Mne SPD 520 občas nevŕzgali
JankoZ 520tkami som nemal ziadny problem... popravde som to teraz preratal a udrzbu som robil cca pri 15000km, iba rozobral a premazal/precistil a teraz maju vyse 22 000km (prehadzoval som z biku na iny bike).. ale uz tam je citit volu, ale to je asi normal po tolkych km...
este som nemal problem sa cvaknut do spdcka od shimana.. ak boli od blata ci snehu stacilo klepnut o pedal a cvak.. mozno po dlhsom tlaceni v zime ak by zamrzli?
CraObs ilove blato robi brutalny problem... nie vsade ho najdes ale to ti zalepi komplet kufor aj sa natlaci do pedala a nepomoze ti buchanie o nic... s CB som ten problem nezazil a jazdil som v rovnakych podmienkach
imro1 "Veľká výhoda, lepší prenos energie, ako pri tých eggoch" rad by som sa spytal ako presne a kde sa straca energia tlacenim do pedalu ak os je presne nad palcovym klbom chodidla. Podla mna je to hlupost.
podľa mňa to hlúposť nie je, keď máš väčšiu klietku, tak sa mi zdá normálne, že prenos energie je lepší, ale keď myslíš, že nie , tak nie , hádať sa s tebou nebudem
Možno , pocitovo sa mi jazdi lepšie s väčšou klietkou ako majú napr. mallety e, ale jasné že na nejaký xc bike by som si ich nedal , predsa nie sú najľahše. Keď máš fakt tvrdé xc tretry, tak aj tie Egg Beater budú skvelé, no pri mäkšej podrážke ten menší mechanizmus môžeš viac cítiť.
Tak je to podobné, aj keď je to iný mechanizmus, no princíp máš ten istý, takže keď už si mal spd tak nebudeš mať problém . Akurát tam máš väčší uhol vypnutia tretry, podľa toho ako dáš kufre, je to v návode, ak si dobre pamätám, tak 15, alebo 20 stupňov. Ja používam ten menší uhol a je to postačujúce, aj tak je väčší ako pri spd
Tak ja uz som na svoje Eggbeater3 plne aklimatizovany. Maju za sebou kopec km vratane maratonu a blata a musim povedat, ze su perfektne. V utesneni urcite nastal krok vpred. Konecne po dlhsom vyjazde 4+ hodiny nemusim laborovat s tym, ako nechat oddychnut noham, slahace mi umoznia poskladat kolena presne tak, ako sa mi momentalne hodi. Krok vpred oproti XT-ckam. Nacvaknutie je iste a hlasite ako tomu bolo pred tym, vycvaknutie, ale o dost lahsie. Pri ustreleni kolesa na koreni, aj ked bajk uz isiel k zemi, ja som vzdy ostal na nohach. U XT sa mi stavalo, ze som nestihol napriek tomu, ze som mal pruzinu na najlahsom. Odolnost tiez vyborna. Zazil som uz dve supy od kamena zospodu, raz to schytali kridelka a ziadne ohnutie sa nekonalo. Hmotnost 279g, zatial som nenasiel negativa. Paradne seriozne pedale.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Preco uvazujes o Eggbeater a nie napriklad o Candy? Tu klietku tam je citit.
CB majú práve tú vôľu do strán a tiež sa mi ľahšie zacvakli, ale zase som ich ak ľahšie vytrhol. Záleží na preferenciách
CB - blato a sneh im nerobi obec ziadny problem, maju otvoreny system a blato vypadava von samo
-nie je pocut cvaknutie ked si ich obuvas
-kufre su celkom drahe, stoja cca 20eur, pri SPD je cena cca 8+ eur
-kufre maju iny uhol vypnutia ked ich prehodis, pravy/lavy.... tusim 15 a 20 stupnov, ale presne uz neviem
-lahsie sa dostava dovnutra bordel a spina, treba servisovat
SPD 520 - je pocut ze cvaknu, doslova ostre cvaknutie, sak poznas
-v blate a snehu sa zapchaju a nevies ich zacvaknut.
-vyhoda ze sa da nastavit sila vypnutia a pri dlhsom pouzivani iba pritahujes a sila sa udrzuje...
-bezudrzbovy system, 15000+km bez udrzby a tocia sa ako nove
-mne vydrzali kufre cca 10000km bez vymeny, ale nato vplyva vela faktorov, ci tlacis po kamenoch alebo slapes...
dufam ze som poradil