Momentalne mam retaz HG73 a dufam ze vydrzi dlhsie ako HG53.
Na 53ke som najazdil priblizne 930km, teraz som kupil tu 73ku, mam zatím 450km, ale uz sa mi zda ze budem coskoro menit aj kazetu, lebo uz vidno ze tie niektore pastorky na kazete so ohlodane..
Zase mi niekto hovoril ze ked sa meni retaz tak sa meni aj kazeta, ale to je asi blbost.
Takze neviem ci je to vpohode, ze to ma len taku kratku zivotnost, alebo sa nedobre oto staram.
DIk za odpovede
posledný komentár: 30. 11. 2025 o 17:05
posledný komentár: 16. 10. 2025 o 19:32
Mam rad pochybovacnych teoretikov... jednak povrchova uprava tych HG53 je hodne zla a korozivna a jednak z vlastnej sklusenosti viem, ze tie 3 kusy HG53 nevydrzia 6000km, co mi C9 vydrzala...
No to pochopitelne
Asi už mam/ reťaz mam novu hg73/ v prdeli kazetu zuby mi siahaju tak do polovice článku na 5 kolečku a čím to ide vyššie smerom na 1 tak je to menšie a menšie, takže usudzujem že terba novú kazetu, čo tam mám dať aky typ teraz tam mam HG50, vyšia rada je aký typ?
edit: niečo sa mi na tom meraní nezdalo a aj som zistil čo. Nejak som si dobre nevšimol desatinnú čiarku na displeji a tie rozdiely neboli tak veľké ako som napísal
volakedy Sachs retaze sa robili rovne a vydrzali trikrat dlhsie.
prelisy sice ulahcuju radenie, ale skracuju zivotnost, lebo tahom sa nepatrne ten prelis narovna a to sa prejavi na zmene roztece medzi čapmi člankov. hlavne na Sram retaziach je teraz ten ohyb vyrazny a vyrazne sa skratila zivotnost, naposledy uz po 600kilakoch bola retaz na odpis sram 971-otka
dajú sa ešte zohnať rovné reťaze? resp. sa akou reťazou máte najlepšie skúsenosti hlavne pomer CENA/výkon to znamená kilometre prepočítané na jedno ojro
ja som doteraz jazdieval len do vyslniečkovania prevodníkov, kaziet a reťaz som predlžoval asi o polovicu
xt vydrzala 1800km
C9 2900km