Caute, chcem sa popytat na vidlu Manitou R7 Super TPC LO 100 mm. Momentalne mam Suntour XCR a chcem si R7 kupit. Manitou maju v Sportservise za 119. Oplati sa mi ju zobrat?
Hnus, fuj, Manitou je na prd. Škaredá, tenké nohy, krúti sa jak paragraf, rada trochu vypúšťa olej... Mne Super Absolute šlape super už druhú sezónu , za tú cenu perfektná vidla podľa mňa.
mame doma tu r7 super lo. Neviem isto, ale je to 2007 alebo 08 (nie ta s ciernymi vnutornymi nohami, ale ta novsia). 2 roky som ju jazdil ja a teraz manzelka. Ja s bol snou fakt spokojny napriek predsudkom ake o nich koluju. Mam okolo 85kg a krutenie mi neprislo zasadne vacsie ako pri Fox 100rl (pri hobby "xc" jazdeni). Chod mi pride dost odlisny oproti tej Foxe al. aj Rebe. Zo zaciatku je treba prekonat o nieco vacsi odpor oproti spominanym (prva nerovnost), ale potom je chod brutal linearny (niekedy mozno az moc), cize presne naopak ako Foxa 2007 co mam teraz. Dokonca by som povedal, ze R7 je komfortnejsia. Jedine, co mi fakt vadilo bolo, ze sa pri prekonani nejakeho zlomu (napr. schod) moc norila do zdvihu a pri prudsom klesani to nebolo prave prijemne.
A este ja som dal za nu tusim 14tis. Sk pred niekolkymi rokmi v kamennom shope, takze cena je super.
Ja co som pocul o problemoch, tak islo hlavne o tie prve kusy s vnutornymi nohami s ciernou povrchovou upravou (eloxom?), ale nejak zvlast to nesledujem...
tak, vidla je doma. tato uz ma tie svetle vnutorne nohy, dufam ze to bude ok. inak beriem ju na dozitie biku, lebo xcr-ku co mam, tak ta dosluhuje od novoty . nakoniec som skombinoval poukazky a hotovost,a v konecnoom dosledky ma r7 stala 85 eur.
skvela cena. Este ich maju? Mozno ju odporucim zajtra kolegovi...
2MarianSup: ano tym sa chodenie do zdvihu obmedzilo, ale ak si dobre pamatam tak som mal pocit, ze sa mi tym zvysuje aj odtrh. Ale mozno sa mylim, resp. si to uz dobre nepamatam.
skvela cena. Este ich maju? Mozno ju odporucim zajtra kolegovi...
2MarianSup: ano tym sa chodenie do zdvihu obmedzilo, ale ak si dobre pamatam tak som mal pocit, ze sa mi tym zvysuje aj odtrh. Ale mozno sa mylim, resp. si to uz dobre nepamatam.
Ono krotiť norenie sa vidlice príliš hlboko do zdvihu pomocou pomalej kompresie je dosť nešťastné riešenie. Vidlica tým stráca na citlivosti. Avšak aj samotná progresivita sa dá zvýšiť rôznymi spôsobmi.
K tomu čo si písal vyššie (že R7 potrebuje väčší náraz aby sa zanorila a potom ide maslovo k dorazu) a komfortu: skutočný komfort nezáleží až tak od konečnej progresivity (samozrejme určitý vplyv mať bude) ale od počiatočného odtrhu a priebehu zdivu, pretože veľké % výjazdu vidlica žehlí len menšie nerovnosti. Toto sú však už debaty nadlho a to tu už nie je potrebné rozoberať ...
Hlavne prajem nech to jazdí, R7 z roku 2008 (nie čierne nohy ale už anodíza) zvykli hlavne tiecť ale všetko je individuálne.
Som velmi zvedavy na tu vidlu, ze co to spravi oproti mojej XCR Suntour. Snad v pripade toho tecenia nebude servis drahy. Mozno to bude stacit pretesnit. Alebo to dam na zaruku? Tato vidla bola zhodena z noveho biku...
Ak hodíš sme presný link nejakej fotky tej vidlice, tak sa dá posúdiť ročník.
Spávaj však kľudne, možno patríš k tým čo sú s Manitou veľmi spokojný a k tečeniu nedojde. Keď dojde, budeš to riešiť, teraz jazdi.
* oproti XCM/XCR bude R7 jednoznačne niekde inde, o tom niet pochýb. Tým čo som tu rozvádzal som chcel priblížiť, že komfort nespočíva v tom ako vidlica využíva zdvih.
myslim, ze to bude akurat 2007-2008. TPC lockout robili podla jednej stranky len na modeloch 2007-2008, co ale neznamena, ze bola v tom roku vyrobena, atd.
v pripade tecenia oprava spociva len vo vymene tesneni, alebo niecoho ineho, a malo by to byt potom ok? alebo to bude vecny problem, len tak informativne ma to zaujima.
Výmena tesnení postačí.
Tie z roku 2008 by mali byť rovnaké ako z roku 2010, (čo sa tvaru týka) takže potom tie nové, by už mali vydržať čosi viac. To je teória, viac ukáže prax v teréne.
Lapierre: "K tomu čo si písal vyššie (že R7 potrebuje väčší náraz aby sa zanorila a potom ide maslovo k dorazu) a komfortu: skutočný komfort nezáleží až tak od konečnej progresivity (samozrejme určitý vplyv mať bude) ale od počiatočného odtrhu a priebehu zdivu, pretože veľké % výjazdu vidlica žehlí len menšie nerovnosti."
ano suhlasim, ale treba mysliet aj na to, ze nerovnosti nie su vacsinou separovane, ale zvycajne je ich viacero za sebou. R7 mozno prvu nepoberie tak ako Foxa (pre ten vacsi odtrh), ale tie dalsie uz zehli komfortnejsie. Hovorim samozrejme o vidliciach co mam doma.
Ak má vidla horší odtrh, má ho vyšší hockde v zdvihu, nielen na počiatku. Ten vyšší odtrh spočíva v treniach prípadne nastavenej pomalej kompresií ktorá je nastavená pevne, resp sama sa nemení. To čo si opísal je podstatou "inteligentných" systémov.
Modelová situácia: príde prvý menší kameň, sila od kolesa stlačí vidlicu a tak prekoná odpory a pomalú kompresiu, potom tu prichádza kameň číslo dva. V tomto stave je síce vidlica zanorená no prietok oleja za prekážkou spomalil a keby neprišla prekážka č. 2 začala by sa vidlica rozťahovať. Z toho vyplýva, že pomalá kompresia aj odpory musia byť prekonané znova, akurát že už to nebude tak výrazne cítiť ako na začiatku chodu vidlice, pretože to maskuje už dosť stlačená pružina/vzduch. komora.
Živým dôkazom, že to takto funguje je napr. vidlica od Foxu s Terralogicom (áno tento systém neobľubujem ale teraz sa hodí ako príklad). Prečo by na takúto vidlicu dávali Kashima Coat ktorá má znížiť trenie? No práve preto, lebo ten odtrh vidlice spôsobuje iba zvýšená kompresia. Tá sa pri otrasoch úplne otvára a tam už po príchode ďaľšej prekážky žehlí vidlica nerozoznateľne od bežnej vidlice.
este ma trapi jedna otazka, je nutne nastavit si tlak vo vidle podla hmotnosti? alebo tlak urcuje iba komfort pruzenia? navod co mam to neupresnuje. dakujem
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Model 2009/10 by som sa už nebál zobrať ..a za tie peniaze.
A este ja som dal za nu tusim 14tis. Sk pred niekolkymi rokmi v kamennom shope, takze cena je super.
Ja co som pocul o problemoch, tak islo hlavne o tie prve kusy s vnutornymi nohami s ciernou povrchovou upravou (eloxom?), ale nejak zvlast to nesledujem...
2MarianSup: ano tym sa chodenie do zdvihu obmedzilo, ale ak si dobre pamatam tak som mal pocit, ze sa mi tym zvysuje aj odtrh. Ale mozno sa mylim, resp. si to uz dobre nepamatam.
2MarianSup: ano tym sa chodenie do zdvihu obmedzilo, ale ak si dobre pamatam tak som mal pocit, ze sa mi tym zvysuje aj odtrh. Ale mozno sa mylim, resp. si to uz dobre nepamatam.
Ono krotiť norenie sa vidlice príliš hlboko do zdvihu pomocou pomalej kompresie je dosť nešťastné riešenie. Vidlica tým stráca na citlivosti. Avšak aj samotná progresivita sa dá zvýšiť rôznymi spôsobmi.
K tomu čo si písal vyššie (že R7 potrebuje väčší náraz aby sa zanorila a potom ide maslovo k dorazu) a komfortu: skutočný komfort nezáleží až tak od konečnej progresivity (samozrejme určitý vplyv mať bude) ale od počiatočného odtrhu a priebehu zdivu, pretože veľké % výjazdu vidlica žehlí len menšie nerovnosti. Toto sú však už debaty nadlho a to tu už nie je potrebné rozoberať ...
Hlavne prajem nech to jazdí, R7 z roku 2008 (nie čierne nohy ale už anodíza) zvykli hlavne tiecť ale všetko je individuálne.
Spávaj však kľudne, možno patríš k tým čo sú s Manitou veľmi spokojný a k tečeniu nedojde. Keď dojde, budeš to riešiť, teraz jazdi.
* oproti XCM/XCR bude R7 jednoznačne niekde inde, o tom niet pochýb. Tým čo som tu rozvádzal som chcel priblížiť, že komfort nespočíva v tom ako vidlica využíva zdvih.
http://www.progresscycle.cz/manitou/firma.asp?ID=40&obsah_ID=4&rok=2008
nalavo sa vyberie typ vidly a rok
samozrejme, ze dopredu nebudem stresovat. kamarat ju ma a nema s nou ziadne problemy. este teraz v zime potrapim xcr a jar zacnem s r7.
potom uz len poriesit kolesa, ci dam dt x430, alebo mavic xc717, a je to nachvilu v pohode
Tie z roku 2008 by mali byť rovnaké ako z roku 2010, (čo sa tvaru týka) takže potom tie nové, by už mali vydržať čosi viac. To je teória, viac ukáže prax v teréne.
ano suhlasim, ale treba mysliet aj na to, ze nerovnosti nie su vacsinou separovane, ale zvycajne je ich viacero za sebou. R7 mozno prvu nepoberie tak ako Foxa (pre ten vacsi odtrh), ale tie dalsie uz zehli komfortnejsie. Hovorim samozrejme o vidliciach co mam doma.
Modelová situácia: príde prvý menší kameň, sila od kolesa stlačí vidlicu a tak prekoná odpory a pomalú kompresiu, potom tu prichádza kameň číslo dva. V tomto stave je síce vidlica zanorená no prietok oleja za prekážkou spomalil a keby neprišla prekážka č. 2 začala by sa vidlica rozťahovať. Z toho vyplýva, že pomalá kompresia aj odpory musia byť prekonané znova, akurát že už to nebude tak výrazne cítiť ako na začiatku chodu vidlice, pretože to maskuje už dosť stlačená pružina/vzduch. komora.
Živým dôkazom, že to takto funguje je napr. vidlica od Foxu s Terralogicom (áno tento systém neobľubujem ale teraz sa hodí ako príklad). Prečo by na takúto vidlicu dávali Kashima Coat ktorá má znížiť trenie? No práve preto, lebo ten odtrh vidlice spôsobuje iba zvýšená kompresia. Tá sa pri otrasoch úplne otvára a tam už po príchode ďaľšej prekážky žehlí vidlica nerozoznateľne od bežnej vidlice.