zvazujem, ze vymenim Floata na mojom Rockym. Viete o nejakej zaujimavej alternative?
Co mi na floate vadi:
-malo citlivy na male nerovnosti
-nevyuziva cely zdvih, aj ked je podfuknuta tak chodi maximalne tak 1-1,5 cm pod doraz
-takmer ziadna moznost nastavenia
Co si myslite o 160mm zdvihu na tomto rame? Hlavovy uhol s 32floatom je 69°, sedlovka ma 76°. Cital som, ze tu niekto jazdi Zesty s 36tkou vidlou.
Jazdim XC/AM, vazim 90kg, rad si ale dam aj tvrdsi zjazd a lightove skakanie.
Pozdava sa mi napr RS Revelation RLT Dual position air. Mate uz niekto skusenosti s 2011 modelom?
Dik za info.
posledný komentár: 16. 10. 2025 o 19:32
posledný komentár: 7. 2. 2025 o 14:11
A to že ti vadí "takmer žiadna možnosť nastavenia" má aj svoju svetlú stránku ... čím menej serepetičiek je na vidlici, tým menej vecí sa ti tam môže pokaziť.
To nie je vždy pravda. Niekedy sú tie "serepetičky" aj užitočné (nemyslím lock ani znižovanie zdvihu).
Ja len tak...
To nie je vždy pravda. Niekedy sú tie "serepetičky" aj užitočné (nemyslím lock ani znižovanie zdvihu).
Ja len tak...
Nesúhlasím...
Tuším si narážal skôr na Talas...
Je jedno či Talas alebo Magura, Rock Shox .... samozrejme sú aj systémy kde to funguje inak, napr. 2 step air.
Teraz som na bike hodil 160mm Van (zmena hlavoveho aj sedloveho uhla + vyssi stred aj predok niesu nijako dramaticke - nic na co by sa nedalo zvyknut)...ide to pravdepodobne lenivejsie do kopca oproti 140mm Floatu (pravdepodobne preto, ze objektivne to posudim az natocim viac km - kondicka v prdeli); dolekopcom je to ale brutalny rozdiel...vyuzivam plny zdvih (pri cca 25% SAG-u), az mam z toho ,,strach"
Neutrpela tou 160tkou a zvysenim stredu stabilita? Nema riadenie tendenciu preklapat sa?
Je jedno či Talas alebo Magura, Rock Shox .... samozrejme sú aj systémy kde to funguje inak, napr. 2 step air.
Nuž, presne ako píše Lapierre.... na Talas-e sa po zníženi zdvihu citlivosť rapídne zvýšila, čo však neplatí u Revelation U-TurnAir kde som tento jav nepostrehol. Asi preto že u Talasu sa pri znižovaní zdvihu mení tlak v pozitívnej a negatívnej komore a tým sa mení citlivosť, kdežto u Revelation sa mení zdvih mechanicky a vzduch sa len premiestňuje z komory U-Turn-u nad piest pozitívnej komory. Tlak však zostáva rovnaký aj v pozitívnej aj negatívnej komore.
No a na margo zvýšenia citlivosti pri znížení zdvihu ... tu zas musím oponovať Martinuxovi, pretože ak znížim zdvih robím to zrejme preto, lebo idem šlapať do kopca a zvyčajne už strmšieho kde potrebujem aby mi vidlica nepohupovala ..takže zvýšenie citlivosti je skôr na škodu. Viem na to je tam zas nejaké štelovátko Compresion alebo Lock ... no to už potom akosi končí radosť z jazdenia ak musím podchvíľou prepínať nejakú páčku a myslieť na to že či mám alebo nemám niečo prepnuté a podobne.
No a sorry Lapierre, ale vždy platilo a platiť bude že čím viac nastavovacích serepetičiek na niečom je, tým je tam viac dielov, viac tesnení, viac problémových miest a väčšia šanca, že sa niečo poserie
Iste chápem a mám prakticky vyskúšané že biky so zdvihom 140 a viac mm ak majú byť použiteľné aj na normálne šlapanie potrebujú Lock a občas aj tú zmenu zdvihu, no treba rátať s tým že všetky výhody majú aj svoje negatíva, ktoré sa prejavia inde.
Co mi na floate vadi:
-nevyuziva cely zdvih, aj ked je podfuknuta tak chodi maximalne tak 1-1,5 cm pod doraz
...ak ti chodí vidla 1 - 1,5 cm pod doraz pri normálnom jazdení, tak si myslím že využíva zdvih celkom dobre, neviem čo by si chcel?????