zvazujem, ze vymenim Floata na mojom Rockym. Viete o nejakej zaujimavej alternative?
Co mi na floate vadi:
-malo citlivy na male nerovnosti
-nevyuziva cely zdvih, aj ked je podfuknuta tak chodi maximalne tak 1-1,5 cm pod doraz
-takmer ziadna moznost nastavenia
Co si myslite o 160mm zdvihu na tomto rame? Hlavovy uhol s 32floatom je 69°, sedlovka ma 76°. Cital som, ze tu niekto jazdi Zesty s 36tkou vidlou.
Jazdim XC/AM, vazim 90kg, rad si ale dam aj tvrdsi zjazd a lightove skakanie.
Pozdava sa mi napr RS Revelation RLT Dual position air. Mate uz niekto skusenosti s 2011 modelom?
Dik za info.
po úprave by sa dal dosiahnuť plný zdvih, viď http://www.bike-forum.cz/forum/fox-f120-rlc-2008-nejde-do-plneho-zdvihu.html#comment1374540
je to tam pekne popísané, prípadne odkazy na pôvodné návody http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=468341 http://forums.mtbr.com/showthread.php?p=2998265
Teraz je otázka, či sa oplatí to skúšať upravovať doma alebo to poslať k Milanovi
Dá sa skutočne rezerva 10-15 mm pri vidlici so zdvihom 140mm považovať za nevyužívanie zdvihu????
... myslím že je to hlúposť, pretože ani vidlica a ani tlmič nemajú ísť nikdy až na doraz a mať rezervu 2 alebo 3 mm sa mi zdá naozaj trochu puntičkárske. Možno keby tá jama ktorú tu spomenul Pesto bola ešte o pár cm hlbšia, alebo keby mal ťažisko viac na vidle ..proste možno keby na tú vidlu zatlačil ešte viac dal by doraz a bol by spokojný ... možno by mu nevadilo ani to že má dolámané zápästia.
A aj z iného hľadiska ... povedzme konštrukčného, je dosť možné že zrovna tvoja vidlica má proste doraz 10 mm od korunky a nezmeníš to ... skúšal si porovnať iné Float ? Skús .. nafúkajte dve vidlice na rovnaký tlak,. sadni si na jednu aj na druhú, zmeraj SAG a skús ich rovnakou silou zatlačiť a zmeraj hodnoty. A možno zistíš že sa líšia nie len tým že pri rovnakom tlaku má každá iný SAG ale aj tým že pri rovnakom tlaku ide jedna viac a druhá menej do zdvihu.
Ale ak máš na to kľudne tú tvoju predaj a kúp si inú .. len aby si potom neronil slzy že si zbytočne vyhodil peniaze.
Iste chápem a mám prakticky vyskúšané že biky so zdvihom 140 a viac mm ak majú byť použiteľné aj na normálne šlapanie potrebujú Lock a občas aj tú zmenu zdvihu, no treba rátať s tým že všetky výhody majú aj svoje negatíva, ktoré sa prejavia inde.
Tak aj u U-turnu to funguje obdobne ako u 2step. Čiže systémy ako Talas, TAD, Magurácky a pod. budú pri plnom zdvihu tuhšie a zmäknú o niečo pri znížení. Otázka je ktorý ako výrazne. U Talasu je to v meších medziach, Magura zmäkne výrazne, toto je však téma nadlho. A rovnako to považujem za nevýhodu systému.
No a teraz čo sa týka tých nastavení. Ak sa bavíme o zdvihoch 140mm + je tam už užitočné ak je k dispozícií nastavenie HSC a LSC. No a na toto celé som narážal. No a lock od 140+ je už individálna záležitosť a téma na dlho. U pružiny však rozhodne radšej kompresie ako zbytočný lock.
P.s. sú ľudia ktorí nevedia čo je lock a jazdia vyššie zdvihy.
Patrik Patrik ...
U-Turn Air neprefukuje vzduch medzi pozitívnou a negatívnou komorou, toto sa deje len u Talas, TAD a toho čo má Magura. U týchto systémov je potrebné pri zmene zdvihu vidlicu buď zaťažiť (na zníženie) alebo odľahčiť ( na zvýšenie ) zdvihu a zároveň aktivovať systém zatlačením páčky TAD a Magura) alebo prepnutím ovládacieho kolieska do správnej polohy (Talas) U nich prebieha to že sa mení tlak medzi komorami.
Pri systéme U-TurnAir sa, ako iste dobre vieš, fúka pozitívna a negatívna komora zvlášť a aj samotný piest je úplne mimo systému U-Turn, ktorý sa nachádza na vrchu vnútorného dielu - pozor nie vnútornej nohy. Vo vnútornej nohe je ďalšia "trubka" v ktorej sa pohybuje piest a systém znižovania zdvihu len mechanicky mení výšku uloženia tejto trubky vo vnútornej nohe.
Mal som to nedávno rozobraté lebo sa mi to poserinkalo ako dobre vieš, takže som sa aspoň oboznámil s tým ako to funguje.
Talas, TAD a to od Magury funguje na princípe dierky / dierok v tyčke ktorá prechádza celým piestom a cez ktoré sa pretláča vzduch z pozitívnej komory do negatívnej ... mimochodom ak si niekedy prečítaš pokec k ich systému U-TurnAir na stránkach RockShox, tak práve oni tam "hrdo" uvádzajú, že pri zmene zdvihu s U-TurnAir sa nemení charakteristika pruženia.
Asi sme sa nepochopili, narážal som na to, že teda nielen u 2step airu ale aj u U turn airu sa nemení charakteristika, no a druhá skupina bola Talas, TAD a podobne.
K zníženiu progresivity odpílením z piestnice: Áno toto funguje. Ty totižto neposúvaš polohu negatívnej pružiny ale meníš polohu piestu, teda zväčšuješ komoru. Zdvih zostane rovnaký, lebo negatívna pružina je stále tam kde bola a jej umiestnenie určuje zdvih. Len potom treba dať pozor, lebo odrežeš len raz. No a potom treba ešte presne navŕtať dierku, ktorá musí mať presný rozmer. Takže nie je to až tak jednoduché ale dá sa to.
Čo odporúčam ja? Tak ak si rád zajazdíš aj tvrdší terén a nebude Ti chýbať lock ani vadiť vyššia váha, ak by som šiel do 36 Van RC2. Ten chodí krásne lineárne, prípadne dorazy riešiš rýchlou kompresiou, ktorá Ti nemení lineárnosť pružiny, no a navyše Ti to trochu položí uhol zo 68,5° o dajme tomu 1° čo pomôže stabilite biku v zjazdoch.
Ale s tým pílením to proste nemôže fungovať tak ako píšeš.
Neviem ako to tu vysvetliť, ideálny by bol nákres ... ale ak má raz negatívna pružina predpätie určitú silu na stlačenie, tak jej výška sa spílením piestu nezmení, takže ak bola predtým napríklad 5 cm aj potom bude 5cm. A uvedom si že na spodku vnútornej nohy je zarážka, na ktorej je položená negatívna pružina a až na ňu dosadá piest nad ktorým je pozitívny pružina v tomto prípade vzduch. takže jediný pevný bod je zarážka na vnútornej nohe, od nej sa odvíja všetko smerom hore. Takže ak odpíliš 1 cm a piest akože posunieš nižšie, negatívna pružina ti ho znovu vysunie do rovnakej polohy ibaže, spodok ten tyčky ktorý má trčať na spodku vonkajších nôh von a na ktorý sa zašróbuje matica a uzavrú sa tým vonkajšie nohy zospodu bude o 1 cm viac schovatý dnu. Skús si to nakresliť ...
Skús si predstaviť, čo sa stane ak vytihaneš piestik, odrežeš z piestnice, navŕtaš novú dierku a nasunieš ho nazad. Piestny prút (tyčka) bude stále v rovnakej polohe, akurát sa zmení objem komory.
Fotka z google.
V každom prípade sa teda ospravedlňujem za dezinformácie ktoré som tu uviedol aj Patrikovi za tú oplieskanú hlavu, ale pokiaľ by piest dosadal priamo na negatívnu pružinu tak by sa to píliť nedalo.
Takte teda šup šup, všetci Floaťáci píliť