- ako majú byť správne nastavené na rajdoch rohy? podľa vlastného uváženia alebo existuje na to nejaká metóda? keď jazdím po stojačky tak mám lepšiu stabilitu keď sú len trošku vychýlené do hora, ale v sede to zas nie je veľmi dobre lebo zápästie je príliš pokrčené
- čo spôsobuje hnusné pišťanie kotúčov? predpokladám že vlhkosť, skúsil som aj odmastiť kotúč riedidlom ale nepomohlo. Zadný kotúč (brzdy hayes stroker ryde) mi po pri sadnutí na bike takmer vôbec nebrzdí, jeho brzdný účinok začne byť dobrý až keď ho trochu zahrejem, tj ak nejdem dole kopcom na rovinu zabrzdím naplno a prejdem asi 300metrov so zabrzdeným a potom už chytá pekne, platničky mám BBB modré, predná brzda reaguje lepšie ale keď je zahriata je to zasa o niečom inom. Viete mi poradiť čo robiť aby to nebolo také hlučné a malo lepší brzdiaci účinok?
- riešiť čas výdrže platničiek sa nedá! každý má iný štýl jazdy, každý má bike na iný druh rajdenia. modré BBBčky nie je problém zodrať za dva - tri maratóny, no aj pri každodennom bikovaní ak sa brzdí rozumom a jazdí sa prevažne po cestách tak vedia v pohode vydržať rok...
Ďakujem za vaše rady a názory
posledný komentár: 4. 3. 2025 o 18:35
-rohy podla vlastneho uvazenia, niekto ich vyuziva v sedle, niekto zo sedla, podla toho si ich natoci, alebo kup zahnute rohy.
-asi mas zamastene platnicky, alebo ti do nich prenika olej z brzd. ked sa zahreju, olej sa vypali a zacnu brzdit, ale potom znovu navzlina a opakuje sa to.
Musis zistit ci ti neunika olej z prasata na platnicky, a zamastene platnicky ajtak treba vyhodit.
BBB modre su dobre ze sa rychlo zasuchaju, hoci sa aj skor zoderu, ale to je spotrebny material, ako retaz a zbytok bajku
Ďakujem za názor, ten únik oleja mi príde nepravdepodobný, to by som jednak časom cítil aj na účinku brzdenia a kotúč by bol predpokladám mastný, skúsil som ho aj odmastiť no neviem nezaberá to moc, najlepšie to účinkovalo keď som ho aj ošmirgloval, ale robiť do pred každou jazdou je kravina, brat má lacné tektro a brzdí mu to vždy ako svina a je jedno či sa na to ešte len posadí alebo už brzdil predtým... na biku mam odjazdených 1030km po 300km som vymenil platničky za BBBčkové z pôvodných hayes, tie keď som vytiahol tak boli ako sklo...ale nie sú zodraté. K výmene brzdových platničiek má viedlo práve to že zadná slabšie brzdí, keď som tam dal tie BBBčky čakal som zázraky no tiež pokiaľ som ich nezahrial alebo nejak neobrúsil v tom režime 300metrov zabrzdený tak mi tiež chytali tak slabo že pri zmačknutí páčky na plno by som kludne prešiel ešte 50 metrov. a to som pred výmenou platničiek obrúsil a odmastil kotúč, dokonca s tým šaškoval aj pajác na garančke ešte s tými hayesami keď som sa sťažoval že to slabo brzdí no neuspel som...
Musis zistit ci ti neunika olej z prasata na platnicky, a zamastene platnicky ajtak treba vyhodit.
BBB modre su dobre ze sa rychlo zasuchaju, hoci sa aj skor zoderu, ale to je spotrebny material, ako retaz a zbytok bajku
No pokial viem tak Hayes pouziva do svojich brzd DOT kvapalinu, nie olej
Tam kde servisujes bike si ho aj kupoval?
K tvojmu problému by som začal asi takto, píšeš že máš 2 metre a asi tým pádom aj viac kilo... takže je ťažké porovnávať brzdný účinok pri jazdcovi so 70 a 100kg (príklad
Ešte posledná rada - vždy brzdi obidvoma brzdami naraz ak budeš používať len zadnú, ako píšeš tak nezastavíš včas nikdy
Skúsim Ti pomôcť s týmto problémom. Ak máš pocit, že sa príliš opieraš rukami, tak tu hrá predstavec až druhotnú rolu. Najskôr skús meniť predo-zadnú polohu sedla a to tak, že po malých krokoch posúvaj sedlo dozadu a vždy otestuj, či dokážeš udržať ruky tesne na riadidlami. Zaraď tažší prevod, rozbehni sa a skús pustiť riadidlá tak, že ruky nad ne mierne zdvihneš. Prvá poloha sedadla, kedy to dokážeš, bude dobrá. Nezabudni pritom aj korigovať výšku sedadla, pretože posunom dozadu sa Ti bude meniť aj jeho vzdialenosť od pedálov.
Keď takto nájdeš predo-zadnú polohu sedadla, môžeš začať upravovať dĺžku predstavca tak, aby si sa cítil pohodlne ohľadom natiahnutia. Čiže, aby Ťa neboleli kríže, aby sa Ti dobre točilo apod.
Vyskúšaj, možno Ti moja rada pomôže.
BBB modre platnicky su vyborne, sam ich pouzival, lebo sa rychlo zasuchaju a dobre brzdia, ale sa aj rychlo zoderu.
Este skus vymenit kotuc za iny, keby to nepomohlo.
shimanacke alebo goldfren drzia uz 9 mes a stale asi 50% zmesi na SH saint brzdach a kotucoch formula
Ad servis - ak sa rozhodnem že je chyba v zavzdušnení tak tento problém si viem doma odstrániť sám pomocou plniacej sady na to určenej, nie som až tak odkázaný na servis, keďže vo veľa prípadoch mi tam nevedeli vykonať ani v garančnej prehliadke to, čo som si doma musel aj tak spraviť sám... a aspoň viem čo a ako si to spravím, nemusím sa báť že mi to dovrzajú, však stále ale tvrdím, že chyba nebude v zazvzdušnení ale niekde inde.
Ad váha - áno 2 metre vedia pri dobrej postave spraviť aj 100kg čo je môj prípad, ALE toto je zasa amatérske porovnanie, pretože ako som už spomenul ak si sadnem na bráchov bike ktorý ma shity od tektro, tak to zakusne kotúče a idem šmykom brzdný účinok bez zahriatia v akomkoľvek počasí je okamžitý a maximálny. Takže opäť nie je váha problémom.
Ad predstavec - ale aj sedlo má svoju presnú polohu, ktorú nemôžem kvôli kvalitnému prenosu ťažnej sily polohovať ako sa mi páči... i začínajúci bikeri vedia, že na to existujú určité pravidlá (os pedála v prednej polohe priamočiaro s jabĺčkom na kolene) výška sedla opäť pravidlo (päta o pedál noha vystretá no nie prepnutá) problém mi spočíva v odstránení nepriaznivého efektu tlaku na dlane, a to nastavenie sedla určite neodstráni.
všetkým ešte raz ďakujem za názory
Niečo na ilustráciu zakrivenia: http://www.suncycle.sk/popup_image.php?pID=3155&osCsid=dnj3uem5flor3te0fhf7f4rhf4
Popripade skús ergonomické gripy, ktoré znižuju tlak na dlaň. Velmi dobre referencie maju tieto: http://www.kupkolo.cz/produkty/Madla_101/madla_829/Ergon-Gripy-GX1-Leichtbau_5265.html
Ad servis - ak sa rozhodnem že je chyba v zavzdušnení tak tento problém si viem doma odstrániť sám pomocou plniacej sady na to určenej, nie som až tak odkázaný na servis, keďže vo veľa prípadoch mi tam nevedeli vykonať ani v garančnej prehliadke to, čo som si doma musel aj tak spraviť sám... a aspoň viem čo a ako si to spravím, nemusím sa báť že mi to dovrzajú, však stále ale tvrdím, že chyba nebude v zazvzdušnení ale niekde inde.
Ad váha - áno 2 metre vedia pri dobrej postave spraviť aj 100kg čo je môj prípad, ALE toto je zasa amatérske porovnanie, pretože ako som už spomenul ak si sadnem na bráchov bike ktorý ma shity od tektro, tak to zakusne kotúče a idem šmykom brzdný účinok bez zahriatia v akomkoľvek počasí je okamžitý a maximálny. Takže opäť nie je váha problémom.
Ad predstavec - ale aj sedlo má svoju presnú polohu, ktorú nemôžem kvôli kvalitnému prenosu ťažnej sily polohovať ako sa mi páči... i začínajúci bikeri vedia, že na to existujú určité pravidlá (os pedála v prednej polohe priamočiaro s jabĺčkom na kolene) výška sedla opäť pravidlo (päta o pedál noha vystretá no nie prepnutá) problém mi spočíva v odstránení nepriaznivého efektu tlaku na dlane, a to nastavenie sedla určite neodstráni.
všetkým ešte raz ďakujem za názory
No pozri sa:
Ad 1 Ak sa rozhodnes??? To nie je o tom ci sa rozhodnes Ty, ale Tvoje brzdy
Ad 2 Nehnevaj sa, ale tak isto amaterske porovnanie je to aj z Tvojej strany - zakusnut sa mozu i obycajne V-ckove brzdy ako aj kotucove Tektro. Skus ale tie brzdy za mokra, alebo si daj na nich poriadny 10 km zjazd v terene a uvidis ako sa budu potom spravat. Cize toto by som ako referenciu do uvahy vobec nebral. Najcastejsi problem hydr. brzd (ak vymenu platniciek nepokladam za problem) je zavzdusnovanie a vadne tesnenie v prasati...
Ad 3 No tak tie pravidla existuju, ale zase ich netreba brat uplne doslovne. To ked si sadnes, tak musis vediet ci sa dobre citis alebo nie. Tie pravidla by som bral smerodatne pre uplnych zaciatocnikov, aby vedeli ako si nastavit bike a nechodili vykruteni ako paragraf... Ten co ma nieco odjazdene, vie hned posudit, ci sa mu na tom bicykli sedi dobre alebo nie a vie si upravit posed sam. Pokial mas spravnu velkost ramu na svoju vysku, tak standardne postacuje 9-11 cm dlhy predstavec na XC - 13 cm prichadza v uvahu pokial by si mal prilis dlhu vrchnu cast tela oproti dolnej, no to musis vediet posudit sam. Problem byva casto v tom, ze nie samotny posun sedla je na vine, ale nespravny sklon. "Pravidla" vravia, ze sedlo by malo byt v uplnej rovine - no kazdopadne na 99,9% mozem tvrdit, ze pokial mas sedlo prilis nadol naklonene, tak vaha sa ti presunie na ruky cize aj dlane a naopak ked je dohora, tak ruky sa namahaju ovela menej, ale tvoja prostata sa ti podakuje
...
Ad predstavec - ale aj sedlo má svoju presnú polohu, ktorú nemôžem kvôli kvalitnému prenosu ťažnej sily polohovať ako sa mi páči... i začínajúci bikeri vedia, že na to existujú určité pravidlá (os pedála v prednej polohe priamočiaro s jabĺčkom na kolene) výška sedla opäť pravidlo (päta o pedál noha vystretá no nie prepnutá) problém mi spočíva v odstránení nepriaznivého efektu tlaku na dlane, a to nastavenie sedla určite neodstráni.
Ked myslis ...