Má to nejaký vplyv? či je to len kvôli "estetike" viem že ma teraz ukameňujete ale tak len sa informatívne pýtam ... po dvoch rokoch si dávam svoj bike do poriadku heh
Ajaj tu sa trepu *****. Na plasti je "nakreslena" mala sipka ktorym sa ma tocit (front alebo rear). Achjaj odpor - to su mudroviny, predovsetkym ide o to aby dobre drzal stopu. Podla tvojej logiky ked robi Schwalbe povedzme RR plaste a dopredu sa dava opacne ako dozadu ako to vysvetlis? Aby v predu daval vacsi "odpor" ako vzadu? omg. Predovsetkym ide o drzanie stopy. Preto predny plast ktory je dolezitejsi pre drzanie smeru ma zvacsa vysptupky nasmerovane v smere jazdy a zadny zasa opacne (kvoli lepsiemu zaberu kedze vacsia vaha je vzadu).
EDIT: ak sa samozrejme bavime o plastoch na mtb
otoc si ho tak aby mala sipka na plasti (zvacsa byva velmi mala a treba ju hladat) smerovala v smere tocenia kolesa (ked ides dopredu), ak ide o plast ktory sa dava rozdielne byva jednym smerom sipka a pri nej front (tak sa toci vpredu) a duha sipka opacnym smerom a pri nej rear (tak sa zasa nasadzuje na zadne) ak je len jedna tak tym smerom... Ake trapenie? vymenit plast? vec 2 minut
vec dvoch minut?
no musim sfukat dusu, potom prvu "polku" dat dole potom druhu .... otocit nafukat.... ach ... ak to stihnem za 30 minut tak budem dobry
sa smej ale tak klasicke brzdy co boli daaavno boli oukej ... ale tieto "nove" musi mat clovek strasne velku trpezlivost aby to dal do poriadku, lebo ked "zakrutim" tak sa mi posunie ta "gumena sranda co brzdi" a to je tiez problem lebo je tam milon petsto sklonov este aby to nedralo plast atd atd...
ono keby mal aj clovek naradie ako ma byt bola by ina rec samozrejme
Sucitim s tebou ties som sa nahodou dostal k prezuvaniu dratennych gum a bolo to za 15minut hotove - sumar = vypotene dva litre potu ,dva cigy a zlomena montpaka - ebem ja ich Hutchinson Python
Inak vnesiem aj opacny pohlad ako jorge_sk. Konkretne RR 2008. Plast je smerovo orientovany a na zadne koleso sa obuva v opacnom smere ako na predne, ale kedze mi islo v prvom rade o dobre brzdenie a az v druhom rade o trakciu, tak som ho obul v rovnakom smere ako na predne a absolutna spokojnost. Teraz som ho nedavno nahodil pre porovnanie spravnym smerom (lepsia trakcia, horsie brzdenie) a subjektivne sa mi zda, ze sa trakcia mierne zhorsila.
P.S. A ked si jorge_sk das robotu a pozries si konstrukciu dezenu, tak zistis, ze naozaj ma RR 2008 pri obuti spravnym smerom na zadnom kolese väcsi valivy odpor a na prednom mensi. Ale su to minimalne rozdiely, takze to ani nie je citit (mozno este tak na asfalte sa da zbadat minimalny rozdiel, ale na nespevnenom povrchu nie).
P.S. A ked si jorge_sk das robotu a pozries si konstrukciu dezenu, tak zistis, ze naozaj ma RR 2008 pri obuti spravnym smerom na zadnom kolese väcsi valivy odpor a na prednom mensi. Ale su to minimalne rozdiely, takze to ani nie je citit (mozno este tak na asfalte sa da zbadat minimalny rozdiel, ale na nespevnenom povrchu nie).
Sak to je jasne, ja som reagoval na nejaky "mudry" vyrok co tu padol ze sa to tak obuva kvoli valivemu odporu a ja som napisal ze prvorade je ovladanie a trakcia, samozrejme ze ked das rovnaku gumu opacne tak jednym smerom bude mat mensi vylivy odpor kvoli smerovaniu dezenu a ten mensi byva obvykle vpredu (ak ide o rovnaku gumu ale opacne otocenu). Inac jak som tak dnes kukal na svojich NN tak napr. pri tejto gume ak je spravne nasadena su predne drapaky smerovane proti smeru otacania a zadne do sipky v smere takze aj to co som myslel ze predne byva obvykle do sipky nie je vzdy pravda.
mno tak trvalo to pár minút ... nad moje očakavania ... akurát som sa natrápil s blatníkami ktoré sú krivé shiiit ale tak čo uz, hlavne nech nemam zadrbany chrbat ked leje ....
mno tak trvalo to pár minút ... nad moje očakavania ... akurát som sa natrápil s blatníkami ktoré sú krivé shiiit ale tak čo uz, hlavne nech nemam zadrbany chrbat ked leje ....
clovece zmen dealera, tie drogy co ti nosi ti nerobia uz dobre
mno tak trvalo to pár minút ... nad moje očakavania ... akurát som sa natrápil s blatníkami ktoré sú krivé shiiit ale tak čo uz, hlavne nech nemam zadrbany chrbat ked leje ....
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
EDIT: ak sa samozrejme bavime o plastoch na mtb
ach a to som sa tak natrapil kym som to dal dokopy
no musim sfukat dusu, potom prvu "polku" dat dole potom druhu .... otocit nafukat.... ach ... ak to stihnem za 30 minut tak budem dobry
nehral si ty ako dieta vo filme? Tusim jeden sa volal Pat a druhy Mat
v takom pripade navstiv najblizsi servis, odhadujem to na 120 sekund s pomocou kompresora
ono keby mal aj clovek naradie ako ma byt bola by ina rec samozrejme
a za servis sa mi nechce platit, som chudobny
Samozrejme som prihliadal na to, že chlapčisko obúva drát. Veď sa viem vcítiť do pospolitého ludu, nééé. hehe
P.S. A ked si jorge_sk das robotu a pozries si konstrukciu dezenu, tak zistis, ze naozaj ma RR 2008 pri obuti spravnym smerom na zadnom kolese väcsi valivy odpor a na prednom mensi. Ale su to minimalne rozdiely, takze to ani nie je citit (mozno este tak na asfalte sa da zbadat minimalny rozdiel, ale na nespevnenom povrchu nie).
Sak to je jasne, ja som reagoval na nejaky "mudry" vyrok co tu padol ze sa to tak obuva kvoli valivemu odporu a ja som napisal ze prvorade je ovladanie a trakcia, samozrejme ze ked das rovnaku gumu opacne tak jednym smerom bude mat mensi vylivy odpor kvoli smerovaniu dezenu a ten mensi byva obvykle vpredu (ak ide o rovnaku gumu ale opacne otocenu). Inac jak som tak dnes kukal na svojich NN tak napr. pri tejto gume ak je spravne nasadena su predne drapaky smerovane proti smeru otacania a zadne do sipky v smere takze aj to co som myslel ze predne byva obvykle do sipky nie je vzdy pravda.
clovece zmen dealera, tie drogy co ti nosi ti nerobia uz dobre
cisty bajker nie je bajker