Problem je ze tieto brzdy maju hrozne blizko dosticky pri kotuci a neda sa nastavit ich vzdialenost od kotuca... Ked slapem dokonale rovno tak je vsetko v poriadku.. ale staci akykolvek minimalny naklon v zakrute a kotuc sa dost vyrazne zacne dotikat dosticky a vydavat hrozne hlasny piskot.
Bol som stym v servise, ale povedali mi ze sa stym neda nic robit... ze to tak bude stale.. a kotuc aj nastavenie brzdy je v poriadku.
Nejaky napad ako sa to da riesit?
mam tie iste brzdy a mne piskaju iba ked idem hrozne pomaly asi tak rychlostou chodca alebo tlacim bike ale ze by mi to dako vadilo sa neda povedat hlavne ze to brzdi
Ak majú bzrdy normálny chod, tak tam problém nebude.
Čo tak pozrieť na to ako ide rotor? Či nie je rozcentrovaný? Vtedy sa nedá vycentrovať.
No a cinkanie ak sa nakloníš je bežné a časté, hlavne u menej tuhých vidlíc (bez pevnej osky) a zadných stavieb. Platí pravidlo, čím väčší rotor, tým ťažšie vycentrovateľný. Takže ak to nejde vycentrovať úplne tak aby nešúchal rotor (hlavne pri náklone) kašli na to a jazdi.
Ak majú bzrdy normálny chod, tak tam problém nebude.
Čo tak pozrieť na to ako ide rotor? Či nie je rozcentrovaný? Vtedy sa nedá vycentrovať.
No a cinkanie ak sa nakloníš je bežné a časté, hlavne u menej tuhých vidlíc (bez pevnej osky) a zadných stavieb. Platí pravidlo, čím väčší rotor, tým ťažšie vycentrovateľný. Takže ak to nejde vycentrovať úplne tak aby nešúchal rotor (hlavne pri náklone) kašli na to a jazdi.
No ono to nieze cinka... ale vyrazne a nahlas kvili. Deje sa to len vzadu nastastie... ale i tak... Chem aby bicykel siel co najtichsie a nie aby ma to otravovalo kolkokrat sa vychylim z kolmej osi o par stupnov.
no to je dan za kotucove brzdy asi , ja mam s tym problem vzdy ked vymienam stare za nove , napr na jeden sup som nedokazal dve nove platnicky bo boli tak hrube ze uz sa tam nevosiel rotor bez toho aby nebol pernamentne zabrzdeni , cize postupne ich zbrusit a potom sa to urcite nachvilu upravy
mozno skusit lepsi rychloupinak. mne to takto robilo v predu ale po zmene upinakov (vlastne aj kolies takze mozno pomohol novy naboj, skor som vsak nakloneny tomu ze pevnejsi upinat) tento problem prestal
mozno skusit lepsi rychloupinak. mne to takto robilo v predu ale po zmene upinakov (vlastne aj kolies takze mozno pomohol novy naboj, skor som vsak nakloneny tomu ze pevnejsi upinat) tento problem prestal
Noooo. To je vyborny napad . Skusim to viac dotiahnut a mozno sa bude zadna stavba menej krutit.
Jemné cinkanie v zákrutách je OK. Ale ak je to fakt výrazné a doštičky sú strašne blízko seba, tak ako prvé by skúsil piestiky zatlačiť dovnútra a z nasadeným kolesom párkrát prebrzdiť. A pozrieť sa, či to pomohlo. Pravdepodobne to máš tak isto ako janošik, vymení platničky ale nezatlačí piestiky a potom ich brúsi Po výmene treba piestiky vždy zatlačiť, inak sa to samé od seba nenastaví Janosik, to vravím aj tebe
to ti nepomoze , hydraulika ich zatlaci po zabrzdeni zase do tej istej polohy treba bud to zbrusit platnicky alebo odpustit brzdovu kvapalinu .....
Zbrusit platnicky ma sice napadlo... ale to potom treba zbrusit dokonale rovnomerne a len minimalne. Neviem z akeho materialu su tie platnicky a ci vobec sa daju rucne tak presne zbrusit.
Zbrusovanie platniciek, ani roztahovanie piestikov ti nepomoze. A uz vobec nie odpustanie kvapaliny. Vzdialenost platniciek sa nastavi automaticky po kazdom stlaceni brzdovej packy, a ta vzdialenost je par desatin milimetra od kotuca. Pomoct ti moze jedine pevnjsie ucytenie rychloupinaku (comu sice moc neverim), vymena ramu za tuhsi a dost pri tomto pomaha aj vymena kotuca za mensi.
Zeek: treba trosku upustit kvapalinu, podobny problem som riesil na mojich Juicy 3, kde tiez nic nie je na nastavovanie. Takze tym to vyriesis. Potom, ked budu platnicky vybrzdene, mozes nastavit vzdialenost pacok inak nez mas, aby si nebrzdil packou na riaditkach, alebo znovu malinko pridas kvapalinu. Alebo vymenis platnicky trochu skor.
Marvin: ale samozrejme, ze odpustenie kvapaliny pomoze ,zabudas na to, ze tam je vyrovnavacia expanzna nadrzka, ktora je zjavne preplnena. Prave automaticka aretacia potom nemoze nastavit piestiky s o nieco vacsou medzerou. Rady ako, vymen ram za tuhsi .. hehe, fakt dobra rada, nehovoriac o tom, ze by som chcel vidiet ram, kde sa uchyt prasata kruti takto (ak zanedbam nejake stare ,prastare podivnosti - tie minimalne priehyby radovo stotin milimetra spravna distancna vzdialenost platniciek neovplyvni) alebo kotuc za mensi (co si tam da 140?, sak urcite nema viac ako 160). Ale co sa tyka upinaku, tak ano .. toto by mohol byt problem, v prvom rade, ak mas klasicky rychloupinak s packou (a nie Shimano), zamen strany upinaku, takze tu packu daj na opacnu stranu nez kotuc. A skontroluj, ci nie je ohnuty, vydreny a pod. Rovnako ci naboj sadne presne bez vaklu do patiek ramu. Pripadne mozes kupit bud Shimano upinaky, alebo tie na imbus.
Ano uvedomujem si ze vymena ramu nie je vacsinou prijatelne riesenie . Kotuc samozrejme neviem aky tam ma. Ak je to 180, tak vymena za 160 by mohla problem vyriesit. A este dodam, ze ak je preplnena expanzka (co som nepredpokladal, kedze sa mu na to pozeral nejaky servisak, ktory by mal toto vediet odhalit), da sa to zistit tak, ze brzda zacina brzdit hned na zaciatku chodu packy. V tomto pripade by mohlo pomoct aj zbusovanie dosticiek ale to je dost prasacke riesenie, lebo neriesi podstatu ale dosledok problemu.
Zbrusovanie platniciek, ani roztahovanie piestikov ti nepomoze. A uz vobec nie odpustanie kvapaliny. Vzdialenost platniciek sa nastavi automaticky po kazdom stlaceni brzdovej packy, a ta vzdialenost je par desatin milimetra od kotuca. Pomoct ti moze jedine pevnjsie ucytenie rychloupinaku (comu sice moc neverim), vymena ramu za tuhsi a dost pri tomto pomaha aj vymena kotuca za mensi.
ja dakujem Marvinovi za prispevok a poprosim ho vlozit do kazdej temy, kde sa riesia "tie zle zle hydrauliky"... mal som uz zopar bajkov, zopar brzd, ale nikdy som neriesil problem s nejakymi cinkajucimi kotucami alebo nedajboze s obrusovanim platniciek... maximalne poriadne odvzdusnenie...
to ti nepomoze , hydraulika ich zatlaci po zabrzdeni zase do tej istej polohy treba bud to zbrusit platnicky alebo odpustit brzdovu kvapalinu .....
Nepis ftakoviny Pri vymene netreba nic riesit. Roztiahnut piestiky vlozit nove dosticky, par krat zabrzdit a vystarano Platnicky su dost drahe na to aby som ich brusil len tak A este jedna otazka. Ked platnicky vybrzdis do 2/3 tak potom co, kvapalinu doplnujes Taketo teorie urcite potesia aj Turbiho
to by sme boli dobre v prdeli keby musime vzdy po zbruseni dolievat kvapalinu a pri vymene ju zasa odpustit. taky hybryd medzi mechanickou a hydraulickou
chlapi keby som to nezazil na vlastnej kozi tak to tu nepisem , tie "hovadiny " si odpust prosim ta ,
pisem iba to co som zazil ,to ci je to aj jeho problem nech si zisti sam ....
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
No akurat ze tam nieje co nastavovat. Dosticky su hrube a je tam nanich malo miesta.
Čo tak pozrieť na to ako ide rotor? Či nie je rozcentrovaný? Vtedy sa nedá vycentrovať.
No a cinkanie ak sa nakloníš je bežné a časté, hlavne u menej tuhých vidlíc (bez pevnej osky) a zadných stavieb. Platí pravidlo, čím väčší rotor, tým ťažšie vycentrovateľný. Takže ak to nejde vycentrovať úplne tak aby nešúchal rotor (hlavne pri náklone) kašli na to a jazdi.
Čo tak pozrieť na to ako ide rotor? Či nie je rozcentrovaný? Vtedy sa nedá vycentrovať.
No a cinkanie ak sa nakloníš je bežné a časté, hlavne u menej tuhých vidlíc (bez pevnej osky) a zadných stavieb. Platí pravidlo, čím väčší rotor, tým ťažšie vycentrovateľný. Takže ak to nejde vycentrovať úplne tak aby nešúchal rotor (hlavne pri náklone) kašli na to a jazdi.
No ono to nieze cinka... ale vyrazne a nahlas kvili. Deje sa to len vzadu nastastie... ale i tak... Chem aby bicykel siel co najtichsie a nie aby ma to otravovalo kolkokrat sa vychylim z kolmej osi o par stupnov.
Noooo. To je vyborny napad
Zbrusit platnicky ma sice napadlo... ale to potom treba zbrusit dokonale rovnomerne a len minimalne. Neviem z akeho materialu su tie platnicky a ci vobec sa daju rucne tak presne zbrusit.
Marvin: ale samozrejme, ze odpustenie kvapaliny pomoze ,zabudas na to, ze tam je vyrovnavacia expanzna nadrzka, ktora je zjavne preplnena. Prave automaticka aretacia potom nemoze nastavit piestiky s o nieco vacsou medzerou. Rady ako, vymen ram za tuhsi .. hehe, fakt dobra rada, nehovoriac o tom, ze by som chcel vidiet ram, kde sa uchyt prasata kruti takto (ak zanedbam nejake stare ,prastare podivnosti - tie minimalne priehyby radovo stotin milimetra spravna distancna vzdialenost platniciek neovplyvni) alebo kotuc za mensi (co si tam da 140?, sak urcite nema viac ako 160). Ale co sa tyka upinaku, tak ano .. toto by mohol byt problem, v prvom rade, ak mas klasicky rychloupinak s packou (a nie Shimano), zamen strany upinaku, takze tu packu daj na opacnu stranu nez kotuc. A skontroluj, ci nie je ohnuty, vydreny a pod. Rovnako ci naboj sadne presne bez vaklu do patiek ramu. Pripadne mozes kupit bud Shimano upinaky, alebo tie na imbus.
Tento :
http://www.dtswiss.com/getdoc/bf95457c-4af0-4b2a-be64-c68d16ddbfb4/TechnicalDatasheet.aspx
ja dakujem Marvinovi za prispevok a poprosim ho vlozit do kazdej temy, kde sa riesia "tie zle zle hydrauliky"... mal som uz zopar bajkov, zopar brzd, ale nikdy som neriesil problem s nejakymi cinkajucimi kotucami alebo nedajboze s obrusovanim platniciek... maximalne poriadne odvzdusnenie...
Marvin...
pisem iba to co som zazil ,to ci je to aj jeho problem nech si zisti sam ....