ahojte, mam novu REBU SL asi 3 mesiace, a mam na nej taky problem, ze ked sa vratim z vyjazdu tak ma az o polovicu mensi zdvih ako na zaciatku. Proste na zaciatku mam tlaky v komorach nastavene na moje hodnoty a vidlica ma zdvih cca 115 mm. Ale casom sa mi tento zdvih znizuje, a ked pridem nakoniec domov tak mam zdvih casto len nejakych 50 mm, pricom tlaky su priblizne rovnake ako na zaciatku. Riesit sa to da vypustenim negativnej komory, a opätovnym nafukanim vidlice na spravne hodnoty, ale to je len taka nudzovka. Este doplnim ze prvy mesiac a pol fungovala perfektne. Vidlu som aj reklamoval, ale po 3 tyzdnoch ked som si bol pre nu, mi povedali ze bola v servise, bola rozobrata a ze nic nezistili, reklamaciu neuznali. Chcem sa popytat ci tu nemate skusenosti niekto s takymto problemom, alebo ze kde by mohol byt problem. Alebo odporucit nejaky specialny servis kde to vedia spravit na poriadok. vdaka.
jediné čo mi logicky z tohto vyplýva je že vidilica prepúšťa vzduch z pozitínej komory do negatívnej teda tesnenie na vzduchovom piestiku netesní dobre ... a to vidím jedine na raklamáciu ... alebo vymeniť tesnenie
Rebu nejazdím a skúsenosť s tým nemám ... trochu mám v tom nejasno z toho čo si napísal
Proste na zaciatku mam tlaky v komorach nastavene na moje hodnoty a vidlica ma zdvih cca 115 mm. Ale casom sa mi tento zdvih znizuje, a ked pridem nakoniec domov tak mam zdvih casto len nejakych 50 mm, pricom tlaky su priblizne rovnake ako na zaciatku. Riesit sa to da vypustenim negativnej komory, a opätovnym nafukanim vidlice na spravne hodnoty, ale to je len taka nudzovka
ak som dobre pochopil tlaky keď ich znova odmeráš sú zhruba rovnaké ako predtým ... no a keď našróbuvaváš pumpu na ventil negatívky určite unikne nejaký vzduch a tým sa automaticky tlak zníži ... myslím že v skutočnosti ten tlak v negatívke je po výjazde väčší ako pred ním no a v pozitívnej komore tiež asi klesne o niečo
mas pravdu, po vyjazde je v negativke skutocne vyssi tlak ako v pozitivnej, no rozdiel je tak 5-10 psi. na zaciatku mam tlaky v oboch komorach rovnake... teda myslis ze problem bude v tom tesneni??
takže prihodil som sem schému ako tvoja vidla zhruba pracuje ... nieje to presný technologický nákres .. (Rebu dual air som zvnútra pravdupovediac nevidel)
no bledomodrou som vyznačil na modrom vzduchovom piestiku to tesnenie + znamená pozitívna vzduchová komora - negatívna ... v praxi slúži negatívna komora na to aby bola vidla citlivejšia ... proste negatívka stláča vzduch v pozitívke a tým nieje vidlica na začiatku príliš tuhá ... teda záleží od tlaku ktorý je v - . ALe keď tlak z komory + prejde do komory - tým sa tlak v + zníži a - zvýši a spôsobí to že negatívka stlačí vidlicu t.z. zníži jej zdvih aa to sa deje u teba vzduch prechádza postupne cez tesnenie a keď znova vidlu nafúkaš automaticky sa znova zdvihne ... no keď ju vytiahneš do terénu zas robí to isté ... proste im vysvetli že tam vada musí byť a že pravdepodobne na tesnení na piestiku vo vzduchovej komore. Oni preto nenašli chybu lebo vidlicu neskúšali v teréne ale aj to treba uviesť že sa to deje pri zvýšenej záťaži
dakujem ti za nakres, pochopil som z neho ako to vlastne pracuje, logicky ta chyba by mala byt v tom tesneni. takze v utorok ju pojdem reklamovat a vysvetlim im cely problem aj s planikom, ze o ktore tesnenie sa jedna.
o-kruzok na vzduchovom pieste prepusta vzduch pri urcitom tlaku, ked je vidla vo zdvihu. tlak v pozitivnej komore sa zvysuje a v negativnej komore znizuje, ked sa vidla nori do zdvihu..a ked je urcity rozdiel tychto tlakov, tak trochu vzduchu prejde cez tesnenie z (+) do (-) komory.
to, čo popisuje geriii je práve problém. toto sa nesmie diať. tesnenie by som nechal vymeniť a do komory (pozitívnej) treba naliať pár ml oleja (ideálne redrum). ten ošetruje gumu na tesnení a utesní aj prípadné mikronetesnosti. hladinu tohto oleja treba pravidelne kontrolovať a dopĺňať. je to popísané aj v servisnom manuáli vidlice.
to, čo popisuje geriii je práve problém. toto sa nesmie diať. tesnenie by som nechal vymeniť a do komory (pozitívnej) treba naliať pár ml oleja (ideálne redrum). ten ošetruje gumu na tesnení a utesní aj prípadné mikronetesnosti. hladinu tohto oleja treba pravidelne kontrolovať a dopĺňať. je to popísané aj v servisnom manuáli vidlice.
s tym olejom mas pravdu, pozrel som si to v manuali a je to presne ako pises...
inak zistil som ze rockshox dovaza na slovensko jedna firma z novej dubnice, a tam tu moju vidlu aj poslali na reklamaciu, takze bola u odbornikov. ale teraz ked im presne popisem ze kde je problem, a co treba vymenit tak to uz dufam opravia poriadne.
Pisal som co sa deje v konkretnej vidle,a je jasne, ze sa to diat nema..a s tym olejom je to pravda,treba kontrolovat a hlavne ked to zaberie 3 minuty aj s hladanim kluca na uvolnenie krytky..
U Reby je to celkom bežná vec, a skutočne to je o vyššom tlaku v negatívnej komore. Treba reklamovať, v servise to pretesnia a väčšinou je to vybavené - sám som ten problém mal a už je to OK, samozrejme v rámci záruky. Ak prepúšťajú nohy, tak je to na dlhšie, ale väčšinou je problém v tesnení. Na nohách nemáš žiadne škrtance, ani kratučké? To by si si už cvakal sám a nie je to úplne lacné...
Ja som mal podobný problém s novou vidlicou Rebou Team Dual Air. Mal som na nej okolo 500 km, keď s vidlicou začal byť problém. Pozitívna aj negatívna komora nafúkaná na doporučený tlak 100 psi, ale vždy po 1 výjazde tlak v negatívnej komore zliezol dole na okolo 50 psi, čím sa vidlica stala dosť necitlivou (tvrdšou). Bola kúpená cez internet a reklamácia cez leto neprichádzala do úvahy (rekl. doba cca 1. mesiac), tak som vidlicu rozobral - len premazal (vnútorné tesnenia vypadali OK a boli aj dobre nasadené) a odvtedy bez problému. Pravdu povediac, doteraz nechápem, čo jej vlastne bolo... Vidlice RS Reba jazdím už 4 rok a až na tento jediný problém sa na ne nesťažujem.
podľa všetkého to bol únik vzduchu z negatívnej komory von ... to premzanie mohlo utesniť nejakú drobnú netesnosť a týp pestal vzduch unikať ... nakoľko v negaívke je zduchu málo a vysoký tlak stačí únik malého objemu vzduchu a tlak výrazne poklesne
niekedy postačuje všetko rozobrať, poriadne vyčistiť a správne poskladať. Na problémy prepúšťania a únikov postačuje miniaturné smietko pod guferkom a vidla bude robiť blbosti.
lapierre: úžasný nákres paráda ... ešte aj koleso a korunku pridal aby sme vedeli z ktorej strany to je .... úžas
U Reby je to celkom bežná vec, a skutočne to je o vyššom tlaku v negatívnej komore. Treba reklamovať, v servise to pretesnia a väčšinou je to vybavené - sám som ten problém mal a už je to OK, samozrejme v rámci záruky. Ak prepúšťajú nohy, tak je to na dlhšie, ale väčšinou je problém v tesnení. Na nohách nemáš žiadne škrtance, ani kratučké? To by si si už cvakal sám a nie je to úplne lacné...
skrabance na nohach nemam ziadne, takze problem bude zrejme v tom tesneni medzi komorami ako sme sa vsetci zhodli...zajtra to davam do servisu, dakujem vsetkym za rady, budem vas informovat ako to dopadlo ked bude hotova.
ako som slubil, idem vas informovat ako dopadla moja reklamacka...
vcera vecer som si bol konecne pre bike, tesnenie ktore som pozadoval vymenit na vidle bolo vymenene, a dokonca mi vymenili aj cele vnutorne nohy. prisiel som domov, a kedze bola uz tma, tak som si kontrolu vidli nechal na dalsi den. a dneska ked som ju isiel fukat, tak sa objavil problem...
najskor som zacal fukat pozitivnu komoru, bola uplne prazdna, tak som ju nafukal na 100, a ked som odpajal hadicku pumpy, tak z ventilku vystrieklo velke mnozstvo oleja. potom som isiel fukat negativnu komoru, ta bola nafukana na nejakych 50-70, a ked som ju nafukal a odpojil hadicku, tak vystrieklo tiez velke mnozstvo oleja z ventilku. Ale ked som znovu isiel skontrolovat pozitivnu komoru, ze ako je nafukana, tak bola prazdna, a ked som ju znovu nafukal a odpojil pumpu, a potom znovu skontroloval, tak stale je pozitivna komora prazdna. takze teraz mam namiesto jedneho problemu s vidlou dalsi problem, z pozitivnej komory sa straca okamzite vzduch. dost ma zarazilo aj to mnozstvo oleja ktore vystrieklo hlavne z pozitivnej komory, z negativky mi vzdy nejaky olej mierne unikal ale teraz to boli velke mnozstva.
Ak mal niekto z vas uz podobny problem, tak sa mozete k teme vyjadrit, rad si ho precitam, a mne nezostava nic ine len ist znovu reklamovat.
neuveritelne problemy,
mam jednu z prvych RS reba, ma najzdenych cca 9tis. km a okrem pravidelnej udrzby v servise sa mi len raz pokafral MC - vymena v ramci zaruky a prepustanie vzduchu z pozitivnej do negativnej komory, co Jano vyriesil vymenou tesnenia
tot vsjo
zeby pokles kvality ako volakedy u Manitou ?
skôr smola na servis ako smola na kus...
RS sú jedny z najlepších vidiel "as is" a Reba je asi najcitlivejšia XC vidla tak ako vyjde z továrne
kvalita ich tesnení je tiež známa
Z www.tuning-test.cz: "V současnosti vychvalované vidlice Reba mívají běžně moment odtržení cca 10 kg, je to jeden z nejlepších výsledků u běžných továrních vzduchových vidlic. Stav jde zlepšit a změnit jde i tovární nastavení progresivity, která je u některých typů příliš veliká. Moment odtržení jde měnit opět na hranici 5 kg..."
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Rebu nejazdím a skúsenosť s tým nemám ... trochu mám v tom nejasno z toho čo si napísal
ak som dobre pochopil tlaky keď ich znova odmeráš sú zhruba rovnaké ako predtým ... no a keď našróbuvaváš pumpu na ventil negatívky určite unikne nejaký vzduch a tým sa automaticky tlak zníži ... myslím že v skutočnosti ten tlak v negatívke je po výjazde väčší ako pred ním no a v pozitívnej komore tiež asi klesne o niečo
no bledomodrou som vyznačil na modrom vzduchovom piestiku to tesnenie + znamená pozitívna vzduchová komora - negatívna ... v praxi slúži negatívna komora na to aby bola vidla citlivejšia ... proste negatívka stláča vzduch v pozitívke a tým nieje vidlica na začiatku príliš tuhá ... teda záleží od tlaku ktorý je v - . ALe keď tlak z komory + prejde do komory - tým sa tlak v + zníži a - zvýši a spôsobí to že negatívka stlačí vidlicu t.z. zníži jej zdvih aa to sa deje u teba vzduch prechádza postupne cez tesnenie a keď znova vidlu nafúkaš automaticky sa znova zdvihne ... no keď ju vytiahneš do terénu zas robí to isté ... proste im vysvetli že tam vada musí byť a že pravdepodobne na tesnení na piestiku vo vzduchovej komore. Oni preto nenašli chybu lebo vidlicu neskúšali v teréne ale aj to treba uviesť že sa to deje pri zvýšenej záťaži
vela šťastia
s tym olejom mas pravdu, pozrel som si to v manuali a je to presne ako pises...
inak zistil som ze rockshox dovaza na slovensko jedna firma z novej dubnice, a tam tu moju vidlu aj poslali na reklamaciu, takze bola u odbornikov. ale teraz ked im presne popisem ze kde je problem, a co treba vymenit tak to uz dufam opravia poriadne.
lapierre: úžasný nákres paráda
skrabance na nohach nemam ziadne, takze problem bude zrejme v tom tesneni medzi komorami ako sme sa vsetci zhodli...zajtra to davam do servisu, dakujem vsetkym za rady, budem vas informovat ako to dopadlo ked bude hotova.
vcera vecer som si bol konecne pre bike, tesnenie ktore som pozadoval vymenit na vidle bolo vymenene, a dokonca mi vymenili aj cele vnutorne nohy. prisiel som domov, a kedze bola uz tma, tak som si kontrolu vidli nechal na dalsi den. a dneska ked som ju isiel fukat, tak sa objavil problem...
najskor som zacal fukat pozitivnu komoru, bola uplne prazdna, tak som ju nafukal na 100, a ked som odpajal hadicku pumpy, tak z ventilku vystrieklo velke mnozstvo oleja. potom som isiel fukat negativnu komoru, ta bola nafukana na nejakych 50-70, a ked som ju nafukal a odpojil hadicku, tak vystrieklo tiez velke mnozstvo oleja z ventilku. Ale ked som znovu isiel skontrolovat pozitivnu komoru, ze ako je nafukana, tak bola prazdna, a ked som ju znovu nafukal a odpojil pumpu, a potom znovu skontroloval, tak stale je pozitivna komora prazdna. takze teraz mam namiesto jedneho problemu s vidlou dalsi problem, z pozitivnej komory sa straca okamzite vzduch. dost ma zarazilo aj to mnozstvo oleja ktore vystrieklo hlavne z pozitivnej komory, z negativky mi vzdy nejaky olej mierne unikal ale teraz to boli velke mnozstva.
Ak mal niekto z vas uz podobny problem, tak sa mozete k teme vyjadrit, rad si ho precitam, a mne nezostava nic ine len ist znovu reklamovat.
mam jednu z prvych RS reba, ma najzdenych cca 9tis. km a okrem pravidelnej udrzby v servise sa mi len raz pokafral MC - vymena v ramci zaruky a prepustanie vzduchu z pozitivnej do negativnej komory, co Jano vyriesil vymenou tesnenia
tot vsjo
zeby pokles kvality ako volakedy u Manitou ?
RS sú jedny z najlepších vidiel "as is" a Reba je asi najcitlivejšia XC vidla tak ako vyjde z továrne
kvalita ich tesnení je tiež známa
"V současnosti vychvalované vidlice Reba mívají běžně moment odtržení cca 10 kg, je to jeden z nejlepších výsledků u běžných továrních vzduchových vidlic. Stav jde zlepšit a změnit jde i tovární nastavení progresivity, která je u některých typů příliš veliká. Moment odtržení jde měnit opět na hranici 5 kg..."