A otazka ak kombinacia je dobra myslim napr. vpredu 2.25 a vzadu 2.1?
ci sedis na volante a slapes dozadu?
ked sa do toho normalne opries, a ides aj trochu narocnejsi teren, je velmi cudne ze ti vychadza takato opacna konfiguracia. ale sak ludia su rozni nie?
(ja som velky fanusik NN, jazdim 2.25 na oboch kolesach uz druhy par)
A musím sa priznať že som momentálne jazdil troška viac na tvrdom povrchu a tlak išiel na 4Bar, teraz mám cesté a tie mám na 4,3Bar.
píšem o starších NN ten ich nový vzor nepoznám a ani nejak nechcem spoznať.
Dik za upozornenie.
Momentalnemam taketo:
http://www.feltbicycles.com/Canada/Parts/MTB-Parts/Felt-Devox-XAM-Tire.aspx
Pri browsovani som si vytipoval prave NN. Povodne bol moj zamer znizit vahu bicykla. Kedze terajsie gumy maju 910gr, NN su 540gr. Potom som si vsak uvedomil jednu dolezitu vec. Ked som minule pichol, vytiahol som konarik s priemerom asi 1-2mm z kolesa a este som pohodlne dosiel domov 2-3 km bez toho aby koleso vyrazne sfuklo. Tie duse su sice tazke ale su fakt dobre. Normalne sa na vymenu asi vykaslem.
K tym tlakom. Ja vazim okolo 70kg a hustim to na 2bary max. Absolutne nepocitujem ziadne take, ze by mi pneumatika plavala v rafiku v zakrutach. A na druhej strane presne si myslim ze velmi drobne nerovnosti by mala pruzit guma.
BTW:
nasiel som oficialneho distrubutora pre schwalbe na svk:
http://www.bikemania.sk/sport/plaste/26/mtb/26-x-225/schwalbe-plast-v-26-x-225-57-559-nobby-nic-ust.html?page_id=2490
30 ecok za UST NN verziu, co nie je zle.
http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=2362;pid=104;group=71;menuid1=2;menuid2=103
Poštovné je tam levné (tedy minimálně do ČR ano, tam je to 6 euro).
Beru tam občas i UST pokud neseženu v ČR levněji (což většinou seženu).
A NN ber už určitě 2010 přepracovanou verzi.
Našiel som ich na nete na http://www.kola-cykloshop.cz zhruba po tisícke. Lacnejšie som ich nikde nevidel. Ak ich v podobnej cene vedia zohnať v kolokráme, kúpim u Matta.
Mloku, máš na Liptove nového kamaráta. Podobne aj Turbi, hihi.
Len neviem či aj pri takýchto rýchlych plášťoch treba trénovať. Asi nie, ale po Bystričke to prehodnotím.
Přitom drží o trošku hůře než RR. A hlavně SS vůbec moc rychlý není, je téměř na úrovni NN, RR je mnohem rychlejší.
Takže SS oproti RR už dnes nezbyla v podstatě žádná výhoda, když existuje i v odolnejší double defense verzi.
Já jsem kdysi najezdil více tisíc kilometrů na SS alpencross verzi. Bylo to ale v době, kdy RR měl ještě starý typ vzorku (který hůře držel) a neexistovala odolná verze RR a SS měl extra výdrž.
Ale dnes už bych do SS rozhodně nešel.
U Rocket Ronu je blbé to, že existuje jen v obyč papírové verzi a ještě navíc je v reálu o něco užší než ostatní Schwalbe stejné teoretické šířky. Pokud někdo kvůli váze vozí obyč verze a nemá problémy s častějšími defekty, tak pak klidně RoR, drží lépe než RR a jede jako RR.
Ak by sa chcel niekto pripojiť k objednávke, môžete napísať.
Na RR vepředu (mám na chrtím fullu RR/RR UST) jsem před týdnem málem hodil slušnou držku. Jeli jsme napůl mokrý napůl lehce bahenní sjezd, který je trochu technický. Původní plán byl, že je hodně bahna a do takových věcí se pouštět nebudeme, proto jsem vzal tohle kolo (jinak bych jel na jiném, kde mám vepředu NN). A přesto, že moc dobře vím jak se RR oproti NN kde chová a jel jsem ten sjezd za těhle podmínek na RR dost opatrně a pomaleji, tak i tak jsem málem letěl v jednom místě. Tohle jsou přesně podmínky, kde je rozdíl mezi NN a RR největší (on je rozdíl i za sucha ne tak malý, ale za sucha se na RR i tak dá i na předním slušně).
Konkrétní tlaky se doporučit nedají, vždy záleží na mnoha faktorech. Tak spíš jen obecně. Přifukovat větší tlaky, aby to lépe jelo má smysl pouze v případě, že převažuje opravdu tvrdý povrch blízký asfaltu. Už na šotolině větší tlaky nejedou lépe.
A co se týká nižší tlaků, tak vždy musíš foukat tak, abys neprorážel, zvlášť s dušemi je tohle většinou limitující faktor a to zvlášť pro 2,1 pláště. A každý má dle techniky jízdy tuhle hodnotu jinde.
Já jsem třeba s dušemi vozil na svojich 70kg 30/35psi (přední/zadní) pro 2,25tky. A ideální to nebylo, vozil bych malinko méně, ale už bych právě více prorážel. Bez duší už si to dovolit můžu a vozím 25/30psi (pro 2,25 UST).
Takže najvhodnejšia kombinácia pre mňa bude NN/RR v šírke 2,1 na suchý povrch. Do mokra by som to pre lepší záber vymenil -dozadu dám NN, dopredu RR a trochu sfúknem. Čo na to povieš? A aké tlaky mi odporúčaš na suchý (tvrdý) a na mokrý (blatistý) maratón?
Už Ťa nebudem viac otravovať, veľmi si mi pomohol. Buď zdravý.
Pro RR je valivý odpor pro 2,1 i 2,25 +- stejný (ověřeno měřením v testech). U NN jsem 2,1 šířku neviděl změřenou a ani nejezdil. 2,4 má dle měření vyšší valivý odpor než 2,25 a to o 7%.
U NN díky vyššímu vzorku je pravděpodobné, že i 2,1čka bude nepatrně rychlejší než 2,25tka.
Tohle vše platí pro tvrdých povrch, toho je ale třeba na závodech určitě většina. Na měkkém může být širší rychlejší, ale takového povrchu bývá menšina.
A širší bude vždy těžší.
Pokud duši, tak nějakou ultralightku, ale nepřeháněl bych to, volil bych nějakou kolem 120g a šířkou stěny 0,6mm. Ty s 0,45mm stěnou a 90-95g už bych nebral.
Ale nejlépe to vozit bez duší, tím valivý odpor významně snížíš a navíc získáš odolnější řešení. Je to babrání se s montáží u dušových plášťů je horší.
A ty ráfky jsou uzoučké, jen 17mm, takže to už skoro rozhodli šířku za tebe, volik bych jen ty 2,1čky. Ne že by se nedali nějak vozit 2,25tky na 17mm ráfku, ale už to není ono a chce to na ně aspoň 19mm ráfek.
A když to chceš na závody, kde nebude nějaký extrémní terén, tak určitě dozadu RR, vzadu je to dost znát jak to jede RR x NN.
Hallo Jezus, Dudo, Dijck, CraObs, Tulenik a ostatní od Vranova po Pezinok!
Idem preobúvať. Prečítal som si všetko a ďakujem za Vaše postrehy. Chcel by som to preniesť do praxe a preto Vás oslovujem.
O dva mesiace budem mať 70-75 kíl. Mám starý HT Cannon s vidlou headshock fatty, (péruje 3-4 cm), ráfiky Mavic 717 XC. Budem jazdiť cyklomaratóny, prevažne dlhé a suché trate.
Vybral som si Nobby Nic Double Defense dopredu i dozadu, možno v kombinácii s Racing Ralph Double Defense.
Nejde mi o pohodlie pri jazde, ale o rýchlosť v prvom rade, taktiež o univerzálnosť a životnosť.
Pýtam sa :
-v akej šírke kupovať? Doteraz som bol za to, že tie slovenské trate vo väčšine sú charakterom podobné asfaltu. Myslím suché ubité poľné a lesné cesty, preto som preferoval poriadne nafúkané plášte hrúbky 2,1 či 1,9. Nemal som pocit, že by som sa mýlil, okrem toho som ušetril na váhe. Jazdiť maratón na hrubších a mäkších som neskúsil. Teraz kupujem poriadne drahé plášte a nerád by som sa sekol. Takže v akej šírke kupovať, aby to šlo rýchlejšie, aby v konečnom dôsledku mi to ušetrilo energiu? Chcel som najprv 2,1, no teraz uvažujem 2,25.
-akú dušu k nim? Keďže sú v prevedení Double Defense (DD) s ochranou proti defektom, dať čo najľahšiu, obyčajnú, alebo s tmelom vo vnútri?
-akú kombináciu zvoliť? Racing Ralph je charakterizovaný v základnej verzii ako veľmi rýchly so známkou 5/5, no vo verzii DD len 4/5. Nobby Nic je v základe pri rýchlosti oznámkovaný 4/5, s DD len 3/5. DD je moja podmienka, už som sa nalepil dosť. Zároveň chcem byť taký rýchly, že keď Ľubo Hošala, Karol Pilný, Jaro Jucha a diabol z Čane uvidia v prezenčke moje meno, radšej sa prehlásia na inú trať. Zatiaľ som ich však nikdy nepredbehol.
-kde sa dajú objednať za dobrú cenu? Skúšam cez Kolokrám, no zatiaľ čakám na odpoveď.
Ďakujem za každú radu a za všetkých, ktorí chcú byť rovnako rýchli.
posledný komentár: 17. 8. 2025 o 16:20