aky ma odtrh talas RLC s nastavenou low speed compr. na minimum?
Na tom Tvojem kousku byl vliv komprese 5-15kg. Tohle je dost zajímavé, že v rámci jednoho ročníku se to může měnit. Trošku mi to připadá, že by v mojem kousku mohla být FIT patrona nastavená jak bude pro 2011 modely, ale kdo ví.
A tedy u Tvojeho kusu Milan kompresi upravoval, 5kg už je přeci jen dost. U mojeho kusu zatím kompresi neupravoval, 2kg už není tolik a ani po úpravě se to nedostane na úplnou nulu (tedy ze 2kg originálu už bude změna velmi malá).
A další rozdíl, proč je ten 2010 teď mírně horší jsou ty stíráky, které nejen, že jsou těsnější pro 2010, ale také ještě je to nová vidlice. 2010 Talas systém má odpory menší než 2008, dle Milanovo odhadu se časem po delší době zajetí těch stíráků i s těmi 2kg od komprese dostane ten 2010 kousek na +- stejnou citlivost co ten 2008.
A případně je tu ještě možnost nepatrného zlepšení na té kompresi, otázkou zůstává, zda tohle stojí za zásah do originálního stavu, spíše už asi ne. Uvidím v zimě při servisu jak na tom vidlice bude a zda se domluvím na zásah do komprese nebo to nechám s těmi 2kg originálního stavu.
A teď to horší a to citlivost. V originálním stavu bych řekl citlivost možná nejhorší co kdy u Talasu byla. A jsou tu dva faktory. Pro 2010 jsou použity o něco těsnější stíráky a pak FIT patrona.
Co se týká expanze, tak FIT patrona paráda, high speed expanze ok a low speed má velký a ještě jemnější rozsah nastavení než starší ročníky.
Ale ta komprese...
Rozsah nastavení komprese je opravdu velký. Ovšem k čemu je dobré mít rozsah do většího tlumení komprese, tomu stejně nerozumim.
Po úpravě u Milana se citlivost hodně zlepšila, ale pořád má k 5kg odtrhu poměrně daleko a je ta citlivost o malinko horší než u upraveného 2008 Talasu.
Zatím jsem s Milanem neřešil, co s vidlicí dělal, dával jsem mu to na rychlo před dovolenou, protože v originále to byla hrůza a na dovolenou jsem chtěl mít nové kolo.
Takže měl Milan na to málo času.
Ještě to s ním proberu a uvidím, jestli příště (to bude až v zimě se servisem, není to samozřejmě teď po té rychlé úpravě už tak špatné) to nepůjde pořešit ještě lépe.
Zatím bez potvrzení Milanem si myslím, že nebyl žádný zásah do komprese (rozsah nastavení komprese zůstal jako v originále, to třeba u upravené komprese u 2008 Talase nezůstal).
A je vůbec otázkou, jestli u FIT patrony do komprese půjde zasáhnout.
A to mám ještě verzi RLC FIT (tedy s nastavením komprese i nastavení síly otevření locku), netuším jak se v praxi liší RL verze u FIT patrony (Fox na stránkách 2010 FIT RL verzi vůbec nemá, to až pro 2011, pro 2010 tam RL verzi má bez FIT patrony). Očekávám, že tam bude komprese napevno a že nebude odpovídat minimálnímu nastavení RLC (a pak by byla citlivost ještě horší než u RLC), ale jak píšu, nezkoušel jsem.
A docela by mi zajímalo, jak to je u 2011 modelů, kde je psáno:
"For 2011, we have produced more usable travel with lower compression ratios for better performance and durability, with improved air spring curves."
Jestli to znamená, že FIT patrono pro 2011 bude méně omezovat kompresí, kdo ví...
Bohužel pro 2011 zase alespoň z mojeho pohledu pokazili vzduchovou část. Snižování jen na jednu polohu 150/120mm se mi ani trochu nelíbí (používá více snížení jen na 130mm a zase sem tam pro extra prudký výjezd se hodí i to větší o 4cm na 110mm).
2009 verzi jsem dlouhodbě bohužel nejezdil (mám tu doma upraveného Talase 2010 RLC FIT, 2008 RLC a 2007 RL), jen krátce zkoušel. Tam je tlumící část jasná, ta je stejná jako u 2008, tedy komprese jde úpravou eliminovat.
Ale zase 2009 verze má horší vzduchovou část než 2010.
Pokud by byla ta 2010 RLC FIT (opravdu to je 2010 FIT RL?), tak bych asi i přes tu mírně horší citlivost šel do téhle vidlice.
edit: v originale je talas az tak velmi necitlivy?
jj Mlok už má nové Stereo
http://www.bike-forum.cz/fotogalerie/nase-biky/detail-8844.html
kolko si platil v TT za tuning+kompresiu?
moje 2010 po úpravě v TT je naprosto super, snížení odporů + komprese na minimum.
větší srovnání ti asi napíše Mlok který dlouhodobě jezdil starší modely a letos má taky 2010 s úpravou v TT