nepises ci to mas vzduch,ci pruzinu....ja pouzivam fox vzduch(vyrobca udava dake tie hodnoty)ale som sa podla nich len tyzden drzal(bolo to moc mekke) a potom som si ho nastavil na sag... a tak sa my zda ze vo vseobecnosti plati
tolko tlaku tam musis mat,ze ked na to sadnes,nemalo by sa to stlacit viac ako 20% z celkovej dlzky.Ja som to tak spravil a zatial ziadny problem....
Pre tlak SPV predpisujú indiáni tlak v baroch rovnajúci sa 7.5 - 10.5% hmotnosti jazdca v kg. Takže ak máš 68kg, tak si to natlakuj v rozmedzí 5,85 - 7,14 baru. Skús najprv spodnú hodnotu, potom hornú, odvez sa na bicykli a rozhodni sa podľa toho, aký budeš mať pocit z toho, aký je tlmič citlivý prípadne si to prispôsob v rámci tohoto rozmedzia.
Tlak v pružiacej vzduchovej komore si nastav tak, aby si mal sag približne 25% z celkového zdvihu tlmiča. Tam by mali byť smerodatné skôr hodnoty udávané výrobcom bicykla, pretože indiáni nevedia, aký je pomer medzi zdvihom konkrétneho biku a zdvihom tlmiča.
Neviem aky styl jazdis, ale sag 25% je vhodny skor tak pre DH a FR, na XC s takym sagom by sa clovek pri silovom slapani do kopca viac hojdal nez jazdil... Pre XC uplne staci 15% sag.
taka otazocka do eteru: kolko z vas nastavuje vidlicu podla tabuliek???
ja berem tabulky len ako nastrel aby som nenatlacil prilis moc alebo prilis malo psikov. uz samotna finalna hodnota je len v mojom subjektivnom pocite.
preco by to teda s tlmicom malo byt inak? okrem toho pri tlmici hra velku ulohu prepakovanie zadnej stavby. rovnaky tlmic moze byt na rame zo 120 aj 160mm zdvihu cize aj hodnota tlaku bude urcite vyssia pre vacsi zdvih(prepakovanie).
ja osobne mam 66kg aj swinger 3way(190x50). zdvih ramu 150mm. tlak v pruziacej komore 150psi, spv min (teda asi 55psi). experimentoval som s urcenym sagom ale to som pri tlaku 120-130psi chodil na dno velmi casto a hlavne to bolo aj citit. zmena spv mala za nasledok len slabsiu reakciu v malej rychlosti a na mensie prekazky. no a moja cesta postupne viedla k spominanym tlakom.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
tolko tlaku tam musis mat,ze ked na to sadnes,nemalo by sa to stlacit viac ako 20% z celkovej dlzky.Ja som to tak spravil a zatial ziadny problem....
Tlak v pružiacej vzduchovej komore si nastav tak, aby si mal sag približne 25% z celkového zdvihu tlmiča. Tam by mali byť smerodatné skôr hodnoty udávané výrobcom bicykla, pretože indiáni nevedia, aký je pomer medzi zdvihom konkrétneho biku a zdvihom tlmiča.
ja berem tabulky len ako nastrel aby som nenatlacil prilis moc alebo prilis malo psikov. uz samotna finalna hodnota je len v mojom subjektivnom pocite.
preco by to teda s tlmicom malo byt inak? okrem toho pri tlmici hra velku ulohu prepakovanie zadnej stavby. rovnaky tlmic moze byt na rame zo 120 aj 160mm zdvihu cize aj hodnota tlaku bude urcite vyssia pre vacsi zdvih(prepakovanie).
ja osobne mam 66kg aj swinger 3way(190x50). zdvih ramu 150mm. tlak v pruziacej komore 150psi, spv min (teda asi 55psi). experimentoval som s urcenym sagom ale to som pri tlaku 120-130psi chodil na dno velmi casto a hlavne to bolo aj citit. zmena spv mala za nasledok len slabsiu reakciu v malej rychlosti a na mensie prekazky. no a moja cesta postupne viedla k spominanym tlakom.
Tak to si môžem rovno vymeniť vidlu aj rám za niečo s menším zdvihom.
Tak to si môžem rovno vymeniť vidlu aj rám za niečo s menším zdvihom.