Caute potreboval by som odpoved na par otazok. Uvazujem nad vymenou svojho aktualneho tlmicu RS monarch rl za RT3. Pri "novom" je poznamenane high volume, M\M tune,neviem co toto znamena a ci mi vlastne tato vymena prinesie neake vyhody. Moj "stary" sa mi zda byt na moju vahu pravdepodobne nevhodny...
na tvojom starom maš tiež nastevenie , interne pozri čo ti píše. HV znamená zvečšená vzduchová komora,ktorá spôsobuje večšiu linearitu tmiča , viac sa zanára.. ja mam RT3 na 4čap, nastavenie stred stred M/M.. ale zdal sa mi malo citlivý na male nerovnosti.. Miro mi ho prestavil na max citlivosť a je lepší....
Na tvoju vahu sa dá predsa nastaviť tlakom vzduchu. treba sa pohrať.. ak sa ti prepadáva treba radsej klasicku komoru , ak sa ti malo zanára treba skor HV komoru... alebo znížiť tlak, každý rám sa správa inak, každý tlmič ma inak prednastavené parametre, tak isto každý jazdec ma ine predstavy o prejave.... najprv musiš sám identifikovať ,čo ti na prejave vadí.. podľa toho sa dá upraviť či vymeniť
Ked som nadstavoval sag na biku tak som chcel dat 25% na vidlici a tlmici ale pri tlmici som ho musel nafukat na 250psi (cca 100kg) a aj tak je gumicka pod 25% blizsie ku 30%. Preto sa pytam,ci by zmena nebola vhodnejsia
mikde by malo bať pri stieraku na obvode taka stupnička a zvýraznene, kde je nastevený 3 urovne compresion tune daj fotos.. ak sa ti až tak moc zanára. tak by pomohlo vyplniť viac komoru, HV je presný opak to nedoporučujem.. tiež ma sag 30% pri 130psi a 83kg po dorazoch nechodím ale nejak moc neskačem
Celý som ho pozrel ale nenašiel som nič čo si hovoril. Táto foto je zároveň ako max chodí keď ked na bike skočím,nie nasadnem . možno by som teda mohol ešte vzduch upusťiť ked je doraz ešte daleko
Takze predosly majitel to asi odlepil,lebo ziadna nalepka tam neni... Ok takze hovoris,ze by som to mohol este odfuknut? Ale treba neako zosuladit prednu vidlu s tlmicom? Myslim v tom,ze mam teraz sag 25% a ci moze byt iny na vidlici a iny na tlmici?
nemusi to byť rovnake v sagu tiež mam v zadu 30 a v predu 20%, doležite aby prejav pri jazdeni bol podobný, aby si jedno nemal make a druhe prefuknute tvrde necitlive.. ....
Lebo vidlicu ked som robil na 25% tak tlak bol 70psi co sa mi zdalo dost malo,ale najradsej by som ju urobil citlivu aby dobre reagovala... Na spodu nohy mam modre koliesko compression-to znamena aky odpor bude pri zanarani?
Nebudem zakladat novu temu,ale supnem to do tejto ked som nacal uz vidlicu.... Podla akej hodnoty zdvyhu vidlice pocitate SAG podla neakej katalogovej,ze ma zdvyh napr.140mm,alebo vypustite vzduch a podla O-kruzku zmeriate skutocny zdvih a z toho sa to potom pocita.Dakujem
Som trosku zmäteny z toho,lebo ked som si stiahol tabulku doporucenych tlakov pre moju vidlicu,tak na moju hmotnost tam bolo uvedene 109psi a ked som si doma nadstavoval sag 25% vysiel,mi tlak 70psi co je teda pekny rozdiel
Kupil som posledne cislo bikera a tam bol trojstranovy navod ... V skratke: O kruzok dole,vypustit vzduch,stlacit nadoraz,nafukat,odmerat vzdialenost kde sa kruzok zastavil(12cm),25%-3cm=70psi. Potom teda este ako merat zanorenie,ale bolo spomenute,ze nasadnut na bike a opatrne sa postavit ako jazdis v terene... Takyto bol postup akym som to prevadzal...
Doporuceny tlak v tabulkach nezohladnuje parametre biku ani bikera, je to nejaky priemer. V reale to ovplyvnuje kopec inych veci, najma rozlozenie hmotnosti medzi predne a zadne koleso.
citron69: fúkni to najprv trochu tvrdšie, aby si nebehal po dorazoch, po jazde pozri, nakoľko si využil zdvih a keď málo, ta kus odpusť (ale opatrne, vyfúkne to rýchlejšie, ako z pneumatiky )...
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Na tvoju vahu sa dá predsa nastaviť tlakom vzduchu. treba sa pohrať.. ak sa ti prepadáva treba radsej klasicku komoru , ak sa ti malo zanára treba skor HV komoru... alebo znížiť tlak, každý rám sa správa inak, každý tlmič ma inak prednastavené parametre, tak isto každý jazdec ma ine predstavy o prejave.... najprv musiš sám identifikovať ,čo ti na prejave vadí.. podľa toho sa dá upraviť či vymeniť
alebo aspon fotky daj....
Aj tak je vhodne neskor doladit tlak podla toho, ako vidla pracuje v realnych podmienkach..