Jazdite niekto bike s tymto systemom tlmenia? Zaujimalo by ma, ako sa spravaju v stupani do kopca na asfalte? Malo by to zabranit tzv. pohupovaniu, aj ked tlmic nieje uzamikatelny....
ak sa nemylim lrs je len nazov specialne upraveneho tlmica s spv od manitou pre ramy od meridy. merida je vseobecne znama sportovejsim ponatim zadneho odpruzenia cize mensia citlivost.
co sa tyka pohupovania. asi nekonecna bariera ht jazdcov. osobne by som povedal ze "pohupovanie" a "strata energie" su zazite myty. kazdy dnesny system odpruzenia normalneho biku uz je na takej urovni ze neokrada jazdca o energiu v citelnej miere. jediny sposob ako full zneprijemnuje slapanie je relativne vyssia hmotnost. inak odpruzenie je neocenitelny pomocnik aj vo vyslapoch, ale co tu budem rozpravat to je nieco co treba vyskusat.
inak musim HRUBO nesuhlasit s robom.......mám zadný 3 polohový zamykatelný tlmič na full scotte a je to uplne iný, zjavne citelný rozdiel a pohodička, ked ho do kopca cvaknem....
hlavne ked už "nemôžem" a musim sa postavit do pedálov
pohupovanie je u mna jednoznačne strata...
tvrdim KTO nevyskušal nevie....
ak sa nemylim lrs je len nazov specialne upraveneho tlmica s spv od manitou pre ramy od meridy. merida je vseobecne znama sportovejsim ponatim zadneho odpruzenia cize mensia citlivost.
Ja som to nikdy nejazdil ale citlivosť by to podľa mňa malo mať práve väčšiu ako ostatné typy pruženia.
Vychádzam z toho, že tie LRS systémy majú pomer stláčania piestu 1:1, tj. keď máš zdvih 120 mm tak piest v tlmiči sa pohybuje po dráhe 120 mm, alebo inak povedané ak sa ti zadné koleso vychýly o 3 cm rovnako o 3 cm sa vychýli aj piest v tlmiči.
Iné tlmiče ako LRS, kedže sú uložené v ráme sú krátke a sú horšie sprevodované = musia byť viac "natlakované", pretože ak sa mi zadné koleso vychýlo o 3 cm v tlmiči sa mi piest môže povedzme len o 1 cm...takže je jasné kedže piest nemá takú veľkú dráhu pohybu že budú menej citlivé..
Samozrejme toto je len jeden pohľad, do procesu tlmenia vstupujú aj iné faktory...
A po dizajnovej stránke sa mi takýto spôsob (nesymetrickú na jednej strane) uchytenia nepáči...
suhlasim s Meridou azda iba v tom, ze pri pomere 1:1 je priebeh zdvihu aj tlmenia ovela linearnejsi ako pri klasickych tlmicoch 1:3 kde tlak narasta dost prudko (hlavne pri vzduchovych tlmicoch) myslim vsak ze progresivita tlmenia maa zmysel, pretoze ked chytis nejaku velku zverinu malo by byt logicke ze kazdy dalsi posuv zadnej stavby pri konci zdvihu by mal vyzadovat cim dalej tym vacsiu silu...ale to su iba moje teoreticke halusky )
ja osobnej jazdim Manitou 3-way s SPVeckom a je to dost podstatny rozdiel vo vyslapoch ci mam SPV natlakovane poriadne alebo iba na zakladny pracovny tlak (60PSI), pri tlaku v SPV komore aky mam mat na svoju vahu, k pohupovaniu nedochaadza azda iba najlahsom prevode a pri naozaj zurivom slapani, respektive pri slapani postojacky.
osobne si myslim ze ten LRS system je velmi sikovny, bracho to ma na Leftyne od Cannondalu a subjektivne mi to prislo este lepsie ako SPV, ale to zas mohlo byt aj tym, ze som to tak trochu od tej Leftyny ocakaval.
suhlasim s Meridou azda iba v tom, ze pri pomere 1:1 je priebeh zdvihu aj tlmenia ovela linearnejsi ako pri klasickych tlmicoch 1:3 kde tlak narasta dost prudko (hlavne pri vzduchovych tlmicoch) myslim vsak ze progresivita tlmenia maa zmysel, pretoze ked chytis nejaku velku zverinu malo by byt logicke ze kazdy dalsi posuv zadnej stavby pri konci zdvihu by mal vyzadovat cim dalej tym vacsiu silu...ale to su iba moje teoreticke halusky )
ja osobnej jazdim Manitou 3-way s SPVeckom a je to dost podstatny rozdiel vo vyslapoch ci mam SPV natlakovane poriadne alebo iba na zakladny pracovny tlak (60PSI), pri tlaku v SPV komore aky mam mat na svoju vahu, k pohupovaniu nedochaadza azda iba najlahsom prevode a pri naozaj zurivom slapani, respektive pri slapani postojacky.
osobne si myslim ze ten LRS system je velmi sikovny, bracho to ma na Leftyne od Cannondalu a subjektivne mi to prislo este lepsie ako SPV, ale to zas mohlo byt aj tym, ze som to tak trochu od tej Leftyny ocakaval.
Konecne som nasiel osobu, co to aj jazdila, dakujem.
no len tak mimochodom...ak si dobre pamatám...tak kamoš na meride, ten "smiešny jednoruký tlmič" mimimálne 2 x reklamoval
a aj mu ho museli vymenit, ale priznám sa neviem kde bol problém....
nie som meriďááák.....
inak musim HRUBO nesuhlasit s robom.......mám zadný 3 polohový zamykatelný tlmič na full scotte a je to uplne iný, zjavne citelný rozdiel a pohodička, ked ho do kopca cvaknem....
hlavne ked už "nemôžem" a musim sa postavit do pedálov
pohupovanie je u mna jednoznačne strata...
tvrdim KTO nevyskušal nevie....
jedna vec je ale pohupovanie posobenim jazdca a druha strata energie posobenim slapania.
strata posobenim slapania funguje tak ze cim viac slapnes do pedalov tym viac sa stlaci tlmic. citelne to je na starsich jednocapoch na najvacsej pile. vtedy sa mozeme bavit o strate energie.
ked sa postavis do pedalov tak tlmic stlacas vlastnou vahou. nie posobenim slapania. strata energie to teda nieje v pravom slova zmysle. ide skor len o ten pocit prepruzovania.
osobne som mal cest so zamykacim floatom na gt idrive. ked je clovek zvyknuty na funkciu odpruzenia tak jazda so zamknutym tlmicom je aspon pre mna hrozny pocit. nehovoriac o tom ze odpruzenie pomaha aj vo vyslapoch. po pol roku bikovania na fulle mi ht mtb pripadali ako v terene ako mrhanie casom (sorry pevnaci ).
co sa tyka pomeru 1:1. teoria tomuto systemu nahrava to je pravda. priznam sa ze som nikdy odpruzenu meridu nesedlal ale vsetky meridy su spotrovo koncipovane stroje a vsetko co som o nich pocul som zreferoval.
Jazdil som XC Mission /LRS/ 2roky Za tie prachy je Mission v pohode.Ale je to len prepákovaný jednočap takže žiadne zázraky.Ten tlmič mi tiež blbol,ale stačilo vymeniť olej za redší a bolo dobre.
Cauko ja mam LRS s Manitou MINUTE ONE a vzadu 4-way swinger, zavisi to od toho ako natlakujes tlmic a ako nastavis platformu teda hlavne vzadu ak si z ba mozes otestovat, napis na seb akontakt
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
o aku vidlicu sa jednaaa ?
co sa tyka pohupovania. asi nekonecna bariera ht jazdcov. osobne by som povedal ze "pohupovanie" a "strata energie" su zazite myty. kazdy dnesny system odpruzenia normalneho biku uz je na takej urovni ze neokrada jazdca o energiu v citelnej miere. jediny sposob ako full zneprijemnuje slapanie je relativne vyssia hmotnost. inak odpruzenie je neocenitelny pomocnik aj vo vyslapoch, ale co tu budem rozpravat to je nieco co treba vyskusat.
o aku vidlicu sa jednaaa ?
Zadný tlmič Manitou LRS SPV, 120mm
Vidlica Rock Shox Recon 351, 85-130mm, Poplock
je to uplne iný, zjavne citelný rozdiel a pohodička, ked ho do kopca cvaknem....
hlavne ked už "nemôžem" a musim sa postavit do pedálov
pohupovanie je u mna jednoznačne strata...
tvrdim KTO nevyskušal nevie....
Ja som to nikdy nejazdil ale citlivosť by to podľa mňa malo mať práve väčšiu ako ostatné typy pruženia.
Vychádzam z toho, že tie LRS systémy majú pomer stláčania piestu 1:1, tj. keď máš zdvih 120 mm tak piest v tlmiči sa pohybuje po dráhe 120 mm, alebo inak povedané ak sa ti zadné koleso vychýly o 3 cm rovnako o 3 cm sa vychýli aj piest v tlmiči.
Iné tlmiče ako LRS, kedže sú uložené v ráme sú krátke a sú horšie sprevodované = musia byť viac "natlakované", pretože ak sa mi zadné koleso vychýlo o 3 cm v tlmiči sa mi piest môže povedzme len o 1 cm...takže je jasné kedže piest nemá takú veľkú dráhu pohybu že budú menej citlivé..
Samozrejme toto je len jeden pohľad, do procesu tlmenia vstupujú aj iné faktory...
A po dizajnovej stránke sa mi takýto spôsob (nesymetrickú na jednej strane) uchytenia nepáči...
ja osobnej jazdim Manitou 3-way s SPVeckom a je to dost podstatny rozdiel vo vyslapoch ci mam SPV natlakovane poriadne alebo iba na zakladny pracovny tlak (60PSI), pri tlaku v SPV komore aky mam mat na svoju vahu, k pohupovaniu nedochaadza azda iba najlahsom prevode a pri naozaj zurivom slapani, respektive pri slapani postojacky.
osobne si myslim ze ten LRS system je velmi sikovny, bracho to ma na Leftyne od Cannondalu a subjektivne mi to prislo este lepsie ako SPV, ale to zas mohlo byt aj tym, ze som to tak trochu od tej Leftyny ocakaval.
ja osobnej jazdim Manitou 3-way s SPVeckom a je to dost podstatny rozdiel vo vyslapoch ci mam SPV natlakovane poriadne alebo iba na zakladny pracovny tlak (60PSI), pri tlaku v SPV komore aky mam mat na svoju vahu, k pohupovaniu nedochaadza azda iba najlahsom prevode a pri naozaj zurivom slapani, respektive pri slapani postojacky.
osobne si myslim ze ten LRS system je velmi sikovny, bracho to ma na Leftyne od Cannondalu a subjektivne mi to prislo este lepsie ako SPV, ale to zas mohlo byt aj tym, ze som to tak trochu od tej Leftyny ocakaval.
Konecne som nasiel osobu, co to aj jazdila, dakujem.
a aj mu ho museli vymenit, ale priznám sa neviem kde bol problém....
nie som meriďááák.....
je to uplne iný, zjavne citelný rozdiel a pohodička, ked ho do kopca cvaknem....
hlavne ked už "nemôžem" a musim sa postavit do pedálov
pohupovanie je u mna jednoznačne strata...
tvrdim KTO nevyskušal nevie....
jedna vec je ale pohupovanie posobenim jazdca a druha strata energie posobenim slapania.
strata posobenim slapania funguje tak ze cim viac slapnes do pedalov tym viac sa stlaci tlmic. citelne to je na starsich jednocapoch na najvacsej pile. vtedy sa mozeme bavit o strate energie.
ked sa postavis do pedalov tak tlmic stlacas vlastnou vahou. nie posobenim slapania. strata energie to teda nieje v pravom slova zmysle. ide skor len o ten pocit prepruzovania.
osobne som mal cest so zamykacim floatom na gt idrive. ked je clovek zvyknuty na funkciu odpruzenia tak jazda so zamknutym tlmicom je aspon pre mna hrozny pocit. nehovoriac o tom ze odpruzenie pomaha aj vo vyslapoch. po pol roku bikovania na fulle mi ht mtb pripadali ako v terene ako mrhanie casom (sorry pevnaci
co sa tyka pomeru 1:1. teoria tomuto systemu nahrava to je pravda. priznam sa ze som nikdy odpruzenu meridu nesedlal ale vsetky meridy su spotrovo koncipovane stroje a vsetko co som o nich pocul som zreferoval.
Radujte sa veselte sa