Po každej jazde prestreknúť vidlu silikónovým olejom, alebo teflónom, zotrieť nečistoty a opäť prestreknúť olejom... Po sezóne rozobrať, vyčistiť, doliať olej, ak máš vzduchovú aspoň raz za dva mesiace skontrolovať tlak...
Daedalus ak chces niekomu radit skus si o tom najskor aj nieco nastudovat
O udrzbe sa tu daju napisat elaboraty pretoze vidlic je XY druhov. Zakladna udrzba spociva v udrzani cistoty klzakov, hlavne po vyjazde. To zn. utriet vlhkou handrou, nastrieknut silikonovym olejom. Vsetky ostane cinnosti vyzaduju rozobratie vidlice, co je spojene s urcitou mierou vedomosti, zrucnosti a technickeho vybavenia. Na zaver : olej sa do vidlic nedolieva nieje to prevodovka zo skodovky. Olej sa podla servisneho predpisu vyrobcu MENI Cely servis je odvodeny od podmienok v akych sa jazdi a poctu kilometrov.
Drotar : Študoval som, nevedel som, viem
mironfs : Teflónový olej je suché mazanie... Uschne to a vznikne biela vec... Aspoň mne to spravilo, drotar nebi ma
Na vidlicu má ísť silikónový olej, ja tiež používam v spreji... Na reťaz s teflónovým olejom problém nevidím, novšie reťaze sa robia s teflónovým "poťahom"...
aky je rozdiel medzi teflonom a silikonom? co mi dakto hovoril tak len ze teflon nelepi bordel. tak ako to je?
jednoducho asi takto
"SILIKON" je anorganicko-organicky polymer (je to specialne vyrobeny olej so specifickymi vlastnostami) to znamena ze rovno maže (proste vyzera ako olej) vlastnosti na co je urceny su zavisle od zloziek napriklad aj ochrana "regeneracia" gumy ci plastov
"Teflon" je polytetrafluoretylen je to polymer vyzerajuci ako obycajna umela hmota akurat sa zda na omak mastny maziva su take ze je najemno pomlety a "rozpusteny" (nie chemicky ale fyzikalne) v nejakej tekutine ktora sa rychlo odpary s povrchu a tak zostne len teflonovy povlak ktory brani kovovemu kontaktu a je nelepivy preto ta aplikacia na retaze
či?
Mam za to ze teflonom sa vidlice a ziadne tlmice nemazu.
Nici a rozklada to tesnenia.
Silikon je fajn.
Ked sme pri tej udrzbe tak mam jeden problem.
Mam macochu Bomber 160mm no aj ked co urobim posledne 3 cm mi nikdy neprepruzi.
teda chova sa ako 130mm-vá. Keby to bol centimeter tak ok ale 3 mi vadia.
Nepozna niekto nejaky servis alebo nejaky heft na to?
Dakujem.
no ta vidla je pruzina olej a vzduch je tam len tak na dostelovanie. ale mam ho uplne vypusteny a aj ked urobim aky skok tak vidla necha spinu 3cm od vrchu.
to znamena vyskrutkovat z pravej nohy (kde mam lockout) tu velikansku plochu naticu? a nemozem nieco poondit ako napr nejaku patronu alebo tak? Alebo aj v druhej nohe to ma pruzinu? Ja som na vidly uplny blb. Je mozne ze to ma niekde nejake plastove bloky ktore sa daju vytiahnut a zmeni sa zdvih? Ako je to na nejakych videach u Suntour-kách. ?
pruzina je v lavej nohe. chyba moze byt aj v tom, ze mas vela oleja v pravej (tlmiacej) nohe. cize ako ti radi miro, vyber pruzinu a zatlac vidlicu a uvidis
Ako pise Drotar, zaklad ocistit a namazat klzne casti.
Dodam len ze niektori vyrobcovia predpisuju mazat teflonovym, ini silikonovym olejom, treba konkretne vediet (manual).
Raz rocne, alebo podla mnozstva km ist do servisu a tam to rozoberu, vycistia, naleju novy olej, pripadne vymenia tesnenia, (pripadne oznamia pri 3rocnej vidle, ze nahradne diely uz neobjednavaju na taku "staru" vidlu /v kaktuse v r. 2007 na rockshox duke z 2005 /).
Raz som prisiel na rocny servis vidlicve, povedal som ze som najazdil cca 9tisic km, a vraj som mal dojst skor na servis pri tych objemoch km.
9tis je vela. po 6tich(sezona)som rozobral rebu a tolko bordelu
tak uz to robim 2x rocne.... najmenej
staci len zhodit vonkajsie nohy, ocistit gufera a naliat novy nazaci olej, zlozit , nafukat a jazdit
Kto maze vidlu zije v mytuse. Vidla sa ma mazat sama. Vonku ma byt sucha. Trenie je vovnutri a tam ma byt mazana. Obcas ju staci len precistit: trosku oleja, najlepsie motorovy alebo fork oil, prepruzit a zotriet do sucha. Silikon a take veci mozu lepit a aj poskodzovat mazivo vo vnutri, ked vidla zle tesni.
no to ma pos.. siliokonovy olej ma hlavne osetrovat gumenne prachovky - udrzovat gumu pruznu a v dobrom stave, a pritom este pekne namaze, odpudi vodu a nalepi sa nanho bordel ktory po postlacani pekne utries.. nevrav mi, ze to je zbytocne. Ak su prachovky v dobrom stave, dovnutra sa toho oleja dostane len naozajstne minimum (skoro nic).
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
O udrzbe sa tu daju napisat elaboraty pretoze vidlic je XY druhov. Zakladna udrzba spociva v udrzani cistoty klzakov, hlavne po vyjazde. To zn. utriet vlhkou handrou, nastrieknut silikonovym olejom. Vsetky ostane cinnosti vyzaduju rozobratie vidlice, co je spojene s urcitou mierou vedomosti, zrucnosti a technickeho vybavenia. Na zaver : olej sa do vidlic nedolieva
mironfs : Teflónový olej je suché mazanie... Uschne to a vznikne biela vec... Aspoň mne to spravilo, drotar nebi ma
na vidlicu používam silikónový olej v spreji a na reťaz teflonový v spreji
jednoducho asi takto
"SILIKON" je anorganicko-organicky polymer (je to specialne vyrobeny olej so specifickymi vlastnostami) to znamena ze rovno maže (proste vyzera ako olej) vlastnosti na co je urceny su zavisle od zloziek napriklad aj ochrana "regeneracia" gumy ci plastov
"Teflon" je polytetrafluoretylen je to polymer vyzerajuci ako obycajna umela hmota akurat sa zda na omak mastny maziva su take ze je najemno pomlety a "rozpusteny" (nie chemicky ale fyzikalne) v nejakej tekutine ktora sa rychlo odpary s povrchu a tak zostne len teflonovy povlak ktory brani kovovemu kontaktu a je nelepivy preto ta aplikacia na retaze
či?
Nici a rozklada to tesnenia.
Silikon je fajn.
Ked sme pri tej udrzbe tak mam jeden problem.
Mam macochu Bomber 160mm no aj ked co urobim posledne 3 cm mi nikdy neprepruzi.
teda chova sa ako 130mm-vá. Keby to bol centimeter tak ok ale 3 mi vadia.
Nepozna niekto nejaky servis alebo nejaky heft na to?
Dakujem.
Dodam len ze niektori vyrobcovia predpisuju mazat teflonovym, ini silikonovym olejom, treba konkretne vediet (manual).
Raz rocne, alebo podla mnozstva km ist do servisu a tam to rozoberu, vycistia, naleju novy olej, pripadne vymenia tesnenia, (pripadne oznamia pri 3rocnej vidle, ze nahradne diely uz neobjednavaju na taku "staru" vidlu /v kaktuse v r. 2007 na rockshox duke z 2005
Raz som prisiel na rocny servis vidlicve, povedal som ze som najazdil cca 9tisic km, a vraj som mal dojst skor na servis pri tych objemoch km.
tak uz to robim 2x rocne.... najmenej
staci len zhodit vonkajsie nohy, ocistit gufera a naliat novy nazaci olej, zlozit , nafukat
Silikonovy olej a Silikonovy sprej su v tomto pripade asi 2 rozdielne veci ci ani nie?