Mám E*****n 110mm z tt. V posledných výjazdoch sa mi zdalo, že nejak nejde na doraz - nieže by som chodieval na doraz to nie, ale vždy som dostal aspoň na povedzeme 0,5-1cm od dorazu, keď som si málinko poskočil a tak. Dnes som ju išiel sfúknuť a nesfúkne úplne. - predtým keď som to spravil tak vidla išla úplne dolu na doraz, keď nohy trčali asi 0,5 cm - teraz to ostáva na asi 5 cm a a nestlačím to úplne dolu na toho pol centimetra ale len na nejake 2cm a vidla sa potom vráti naspäť na tých 5cm...
V tlmiči sa ti spenil olej resp. toho speneného je tam už dosť. Toto je nevýhoda E*****nu a iných modelov s rovnakým princípom tlmiča. Ak by si napísal Milanovi, odpísal by ti toto:
1. otoč bike hore nohami a na PRAVEJ nohe, kde je tlmič vytiahni bazmek, ktorým sa nastavuje odskok. Nepojde to ľahko, ale neboj sa.
2. odkryje sa ďaľší bazmek s vnútorným 6hranom. Vezmi naň imbus a úplne ho povoľ a vytiahni. Už pri povolovaní bude tlak vzduchu vytláčať olej. Nechaj vytiecť čo pôjde. Milan tu radí odliať trošičku oleja, ale ja si myslím, že netreba, stačí to čo vytlačí von.
3. skontroluj teflónovú pásku na bazmeku č.2, aby tadial neunikal olej.
4. zašróbuj bazmek č.2 a zasuň bazmek odskoku
5. nastav si odskok tak, ako si ho mal predtým.
Toto je treba robiť pár krát za sezónu, podľa toho v akom stave je olej v tlmiči. Keď potom vypustíš vzduch z hlavnej komory, vidlica už musí ísť na doraz.
najskôr treba vybrať tlmiacu patrónu:
-sfúknuť vidlicu
-vytiahnuť tú hovadinu na nastavovanie odskoku
-povoliť inbusovú skrutku, trochu vyšrúbovať, buchnúť po nej napríklad gumeným kladivom( pozor, môže začať vytekať olej), vyšrubovať ju úplne
-odmontovať lock out,
-vyšrubovať tú veľkú maticu(27 kľúč)
už by sa to malo dať vytiahnuť. teraz už len povoliť jednu zo šrúb na tlmiacej patróne( netreba celkom vyšrubovať) a olej by mal začať sám vytekať. poskladať naspäť a jazdíš.
pri skladaní netreba zabudnúť naliať olej do pravej nohy(tuším 20ml)
Mne sa tam ten olej zvykol speniť peken často, stačil niekoľko kilometrový zjazdík kde vidlica kmitala a už bol olej spenený a v tlmiacej patróne tlak. dalo by sa to prirovnať k tomu keď zatrasieš sýtenou vodou vo fľaši tak sa natlakuje, keď ju otvoríš tak vzduch ujde a to môžeš opakovať dosť dlho. s tým olejom je to podobné, ja som to rozoberal veľa krát, aj olej som menil veľa krát a stále sa to penilo
- Ja mam E*****n 2008. Myslim, ze vyberanie tlmiacej patrony je zbytocne, pretoze ide len o uvolnenie tlaku v tlmici a to sa da docielit jeho otvorenim zospodu.
- Speneny olej zvysi tlak v tlmici, znizi prietok tekuteho oleja => znizi zdvih vidlice.
Ohladom tohto problemu som Milanovi pisal a odpisal mi toto: Musí se uvolnit vstup do tlumiče a tlak i trochu oleje odpustit. Provede
se to bez rozebírání celé vidlice. Vyrtrhne se kolečko regulace
expanzního útlumu dole na pravé noze vidlice. Zústane tam trčet váleček
s vnitřním osazením na velký imbus. Vyšroubuje se a vyndá, tež se vezme
znovu to kolečko regulace expanzního útlumu, na kterém je malý imbus a
tímhle se vyšroubuje taková dlouhá tyčka (jehla regulace) tím se uvolní
vstup do tlumiče a uvolní tlak. Je možné upustit i trochu oleje. Ale
pozor, ne mnoho, nezamykal by lock v horní části zdvihu. ( max cca 4 ml)
Vše se smontuje zpďět a je opraveno.
dnes som to skusil aj ja .. pomohlo to. ale nechtiac sa mi podarilo vypustit trochu oleja z tlmica. ako a akym olejom naplnit znova tlmic? vidlica zda sa pracuje normalne akurat nefunguje lock.
Ohladom tohto problemu som Milanovi pisal a odpisal mi toto: Musí se uvolnit vstup do tlumiče a tlak i trochu oleje odpustit. Provede
se to bez rozebírání celé vidlice. Vyrtrhne se kolečko regulace
expanzního útlumu dole na pravé noze vidlice. Zústane tam trčet váleček
s vnitřním osazením na velký imbus. Vyšroubuje se a vyndá, tež se vezme
znovu to kolečko regulace expanzního útlumu, na kterém je malý imbus a
tímhle se vyšroubuje taková dlouhá tyčka (jehla regulace) tím se uvolní
vstup do tlumiče a uvolní tlak. Je možné upustit i trochu oleje. Ale
pozor, ne mnoho, nezamykal by lock v horní části zdvihu. ( max cca 4 ml)
Vše se smontuje zpďět a je opraveno.
Milan Slanec
Robil som to podľa tohoto, ale keď som vyberal ihlu regulácie tak mi vytieklo oleja a týmt pádom nejde lock-out. Aký olej tam doliať?
Ako to vlastne spraviť, pretože robil som to tak, že som bike otočil a keď som vyberal tú ihlu tak olej najek podozrivo vytláčalo... Grembliak
edit: tak vyzerá, že lock nakoniec funguje ale keď stlačím vidlu keď je zatvorený tak trošku vytečia oleja asi zle tesní....
ja som tiez dnes opravoval lock. 10ml oleja ma delilo od uplnej nefunkcnosti a funkcnosti locku. spravis to takto.. vytrhnes riadenie odskoku, imbusom odsrobujes matku na ktorej drzal, a mensim imbusom vysrobijes ihlu. obcas sa mi stavalo ze sa mi cely tlmic tocil a nedalo sa vysrobovat vyriesis to tak ze pouzijes dlhsi imbusak a popri srobovani zaroven tahas tlmic do hora. pozor nemozes sfunknut vidlu!!! vytiahnes ihlu a doplnis olej, bohuzial sa neda hned odskusat ci je ho dost takze to musis cele zlozit (okrem koliecka regulacie nech sa nevyvakle) par krat prepruzit na prazdno najlepsie az k dorazu a potom skusit lock, ked nejde je este malo oleja. ja som to robil na 4 krat:) potom musis matku na ktorej drzi koliecko regulacie omotat teflonovou paskou respektive tam dat bud tesnenie alebo vodarenske tesnenie, nasadit koliecko nastavit odskok aky si mal a mozes fungovat dalej.
olej som dal hydraulicky (made in "oci pozri sa prosim v robote ci nemate 10W hydraulicky olej, dakujem!")
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
1. otoč bike hore nohami a na PRAVEJ nohe, kde je tlmič vytiahni bazmek, ktorým sa nastavuje odskok. Nepojde to ľahko, ale neboj sa.
2. odkryje sa ďaľší bazmek s vnútorným 6hranom. Vezmi naň imbus a úplne ho povoľ a vytiahni. Už pri povolovaní bude tlak vzduchu vytláčať olej. Nechaj vytiecť čo pôjde. Milan tu radí odliať trošičku oleja, ale ja si myslím, že netreba, stačí to čo vytlačí von.
3. skontroluj teflónovú pásku na bazmeku č.2, aby tadial neunikal olej.
4. zašróbuj bazmek č.2 a zasuň bazmek odskoku
5. nastav si odskok tak, ako si ho mal predtým.
Toto je treba robiť pár krát za sezónu, podľa toho v akom stave je olej v tlmiči. Keď potom vypustíš vzduch z hlavnej komory, vidlica už musí ísť na doraz.
Preco?
-sfúknuť vidlicu
-vytiahnuť tú hovadinu na nastavovanie odskoku
-povoliť inbusovú skrutku, trochu vyšrúbovať, buchnúť po nej napríklad gumeným kladivom( pozor, môže začať vytekať olej), vyšrubovať ju úplne
-odmontovať lock out,
-vyšrubovať tú veľkú maticu(27 kľúč)
už by sa to malo dať vytiahnuť. teraz už len povoliť jednu zo šrúb na tlmiacej patróne( netreba celkom vyšrubovať) a olej by mal začať sám vytekať. poskladať naspäť a jazdíš.
pri skladaní netreba zabudnúť naliať olej do pravej nohy(tuším 20ml)
Mne sa tam ten olej zvykol speniť peken často, stačil niekoľko kilometrový zjazdík kde vidlica kmitala a už bol olej spenený a v tlmiacej patróne tlak. dalo by sa to prirovnať k tomu keď zatrasieš sýtenou vodou vo fľaši tak sa natlakuje, keď ju otvoríš tak vzduch ujde a to môžeš opakovať dosť dlho. s tým olejom je to podobné, ja som to rozoberal veľa krát, aj olej som menil veľa krát a stále sa to penilo
Ja som tlmič nevyberal a ani som nevyfukoval vzduch. komoru počas tejto opravy.
tu su vnutornosti, bavime sa o suciastke cislo 14
- Speneny olej zvysi tlak v tlmici, znizi prietok tekuteho oleja => znizi zdvih vidlice.
se to bez rozebírání celé vidlice. Vyrtrhne se kolečko regulace
expanzního útlumu dole na pravé noze vidlice. Zústane tam trčet váleček
s vnitřním osazením na velký imbus. Vyšroubuje se a vyndá, tež se vezme
znovu to kolečko regulace expanzního útlumu, na kterém je malý imbus a
tímhle se vyšroubuje taková dlouhá tyčka (jehla regulace) tím se uvolní
vstup do tlumiče a uvolní tlak. Je možné upustit i trochu oleje. Ale
pozor, ne mnoho, nezamykal by lock v horní části zdvihu. ( max cca 4 ml)
Vše se smontuje zpďět a je opraveno.
Milan Slanec
Takze tak...
se to bez rozebírání celé vidlice. Vyrtrhne se kolečko regulace
expanzního útlumu dole na pravé noze vidlice. Zústane tam trčet váleček
s vnitřním osazením na velký imbus. Vyšroubuje se a vyndá, tež se vezme
znovu to kolečko regulace expanzního útlumu, na kterém je malý imbus a
tímhle se vyšroubuje taková dlouhá tyčka (jehla regulace) tím se uvolní
vstup do tlumiče a uvolní tlak. Je možné upustit i trochu oleje. Ale
pozor, ne mnoho, nezamykal by lock v horní části zdvihu. ( max cca 4 ml)
Vše se smontuje zpďět a je opraveno.
Milan Slanec
Robil som to podľa tohoto, ale keď som vyberal ihlu regulácie tak mi vytieklo oleja a týmt pádom nejde lock-out. Aký olej tam doliať?
Ako to vlastne spraviť, pretože robil som to tak, že som bike otočil a keď som vyberal tú ihlu tak olej najek podozrivo vytláčalo... Grembliak
edit: tak vyzerá, že lock nakoniec funguje ale keď stlačím vidlu keď je zatvorený tak trošku vytečia oleja asi zle tesní....
olej som dal hydraulicky (made in "oci pozri sa prosim v robote ci nemate 10W hydraulicky olej, dakujem!")